י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ארגון רבני 'צהר' מכריז מלחמה על הרבנות הראשית: "סכנה גדולה"

חזית חדשה מול הרבנות הראשית לישראל: רבני 'צהר' השיקו גוף כשרות חדש שיהווה אלטרנטיבה לרבנות הראשית לישראל; יפעילו משגיחות וישתמשו באמצעים טכנולוגיים להשגחה • "צהר לא עיכלו את ההפסד שלהם בבחירות לרבנות הראשית"

הרבנים הראשיים והרב דוד סתיו בתווך. צילום: פלאש 90
הרבנים הראשיים והרב דוד סתיו בתווך. צילום: פלאש 90



ארגון רבני 'צהר' מכריז מלחמה על הרבנות הראשית לישראל; הארגון בראשו עומד הרב דוד סתיו שהתמודד למשרת הרב הראשי לישראל והפסיד - הודיע היום (שני) על הקמת גוף כשרות אלטרנטיבי.

במסמך שהפיץ הארגון הוא מונה את העקרונות עליהם מושתת גוף הכשרות החדש שהקים; שקיפות מלאה בנהלים ובסטנדרטים של הכשרות. הן כלפי הציבור והן כלפי בעלי העסקים, נהלים ברורים, ניתוק יחסי משגיח מושגח מבחינת תשלומים, גילוי הבנה לצרכים עסקיים וכלכליים שונים של העסקים, על מנת לאפשר שירות והשגחה טובים ככל האפשר.

עוד הם טוענים, כי גוף הכשרות ישים דגש על; יחסי אנוש מעולים בין מערך הכשרות לבתי העסק ויצירת אמון ושיתוף פעולה מלא, רמה מעולה של משגיחים ומשגיחות, שימוש ככל האפשר באמצעים טכנולוגיים על מנת לקבל שליטה מלאה על ההשגחה ועל מנת להוזיל ככל הניתן את שירותי הכשרות.

התגובות למהלך לא איחרו לבוא. ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס הגיב ואמר כ "היום הוכח שוב שבראש ארגון צהר עומדים אנשים שלא הצליחו עדין לעכל את הפסד שלהם בבחירות לבחירת רב ראשי לישראל, ובמקום לקבל את דעת הגוף הבוחר, הולכים ויוצאים נגד הרבנות הראשית לישראל באמצעות כל מיני מיזמים מצחיקים והזויים".

מלכיאלי הוסיף: "ציבור שומרי התורה והמסורת, נאמן לדרך אבותיו וימשיך לסמוך על הרבנות הראשית לישראל ועל הרבנים הראשים, ולא ילך שולל אחרי קבוצת אנשים אוהבי פרסום וכח".

מזכ"ל מפלגת 'האיחוד הלאומי' אופיר סופר תקף את רבני 'צהר' וקרא להם לחדול מלנסות להחליש את מערך הכשרות הקיים במדינת ישראל: "נסיון ארגון רבני צהר להקמת מערך כשרות הינו סכנה גדולה. הן ביחסי הון כשרות שנוצרים, והן ביחס לחוסר שליטה רגולטורי ועקיפה של החוק".

והבטיח: "אנו במפלגה נפעל בכל דרך לחזק את מוסד הרבנות הראשית ולהמשיך לשפר את מערך הכשרות. נפעל כנגד כל גוף שדרכו היא הרס הרבנות הראשית".

במרכז ליב"ה לא מתרגשים מהמיזם החדש של ארגון 'צוהר' והגדירו אותו כ"עוד ניסיון מצער לפרק את הרבנות הראשית".

"ארגון צוהר ממשיכים בדרכם המיואשת, המבטאת יאוש מהיהדות הממלכתית במדינה ויאוש מהרבנות הראשית. לאחר אלפיים שנות גלות בהם ענייני היהדות היו "שירותי דת" פרטיים של קהילות מקומיות הקים הרב קוק זצ"ל את הרבנות הראשית שהיא הגוף האמון על שמירה וחיזוק היהדות של המדינה ושל המערכות הלאומיות בישראל". נמסר ממרכז ליב"ה.

"החבירה המוזרה בין צוהר לארגון השגחה פרטית שחלק מראשיו, כפי שחשפנו בעבר (בקישור הזה), הם סוכני שינוי מוצהרים לשינוי אופייה היהודי של מדינת ישראל, מדליקה תמרור אזהרה בקרב כל מי שמדינת ישראל יקרה לליבו".

"אין ספק כי מיזם ההשגחה של צוהר נועד בראש ובראשונה לפגוע במעמדה של מערכת הכשרות הממלכתית, מהלך כזה עומד בסתירה מוחלטת לערכי הציונות הדתית וגם אם הוא נובע מתוך רצון לתקן קלקולים הקיימים במערכת, הוא פסול ובלתי מתקבל על הדעת".

"אנו קוראים לארגון צוהר ללמוד מרבנות פתח תקווה פרק בממלכתיות ולחקות את העשייה המבורכת בהובלת רב העיר הרב מיכה הלוי כאשר בשם הרבנות הראשית ומכוחה פועלת הרבנות בפ"ת באופן נחוש לניתוק קשרי "משגיח-מושגח", ולחזק את המהלכים שמוביל הרב דוד לאו לשדרוג מערך הכשרות הממלכתי, ובכך להביא לשדרוג מערכת הכשרות העירונית והארצית בכמה רמות".

לעומת זאת, חברת הכנסת רחל עזריה מסיעת 'כולנו' המגדירה עצמה כדתייה, הגיבה למיזם ואמרה כי "המהלך של צהר הוא צעד אמיץ, משמעותי וחשוב בתהליך של שבירת מונופול הכשרות ופתיחת שוק הכשרות לתחרות". לדבריה; "מונופול הכשרות כמו כל מונופול נותן שרות גרוע וגובה מחירים גבוהים ולא מוצדקים מהעסקים. הרבה אנשים בישראל רוצים כשרות אבל לא מוכנים להכנע למונופול. והיום רבני צוהר מייצרים אלטרנטיבה מקצועית, ממלכתית וישראלית." כך חברת הכנסת.
הרבנות הראשית לישראל רבני צהר כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד