י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חשד: נתניהו ניסה לקדם ערוץ טלוויזיה חדש

רה"מ בנימין נתניהו ורעייתו, ניסו לקדם באמצעות מקורבו ויועצו ניר חפץ, את הקמתו של ערוץ טלוויזיה מסחרי חדש בישראל

נתניהו וניר חפץ. צילום: פלאש90
נתניהו וניר חפץ. צילום: פלאש90 צילום: יוסי זמיר, פלאש 90



כתב המשפט של חברת החדשות, גיא פלג, דיווח הערב (ד') כי בתיק 1,000 הגיע לידי המשטרה מידע ולפיו רה"מ בנימין נתניהו באופן אישי ורעייתו ניסו לקדם באופן ישיר, והן באמצעות מקורבו ויועצו ניר חפץ, את הקמתו של ערוץ טלוויזיה מסחרי חדש בישראל, מעין פוקס ישראלי.
לצורך כך נתניהו ורעייתו פנו באופן אישי ובאמצעות חפץ לאיש העסקים רופרט מרדוק, בעלי פוקס, אל איש העסקים ג'יימס פאקר, ואל ארנון מילצ'ן. עפ"י המידע ניסו בני הזוג נתניהו לקדם את הקמת הערוץ הזה ויתרה מכך, לא מדובר באיזושהי התכנות תיאורטית אלא בכמה פגישות שהתקיימו בנושא הזה.

על פי הדיווח, הייתה גם תכנית כלכלית שלפיה כל אחד מהשותפים היה אמור להשקיע 25 מיליוני דולר. לפי המידע שהגיע אל חברת החדשות ונמצא בידי המשטרה, מרדוק התלבט, פאקר הסכים, ומילצ'ן התנגד.

יצויין כי העובדה שניר חפץ חשב לקדם הקמה של ערוץ טלוויזיה פורסמה בעיתון "דה מרקר" לפני שנתיים, החידוש הדרמטי שעליו דיווחנו הערב הוא שרה"מ באופן אישי היה הרוח החיה מאחורי הניסיון הזה.

הטענה העולה היא כי אנשי העסקים העניקו לנתניהו טובות הנאה בסכומים משמעותיים ובתמורה הוא קידם את עסקיהם, בין היתר בתחום התקשורת.
תיק 1000 בנימין נתניהו שרה נתניהו ניר חפץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד