י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אחרי 21 שנים: נתן זהבי פורש - למה ומדוע

לאחר שימי שידורו צומצמו מארבעה ימים בשבוע - לשניים, ובשל צירופם לאחרונה של השדרים המזוהים עם הימין ינון מגל ואראל סגל על המשבצת שלו, הוא פורש: "קשה יהיה לי לשדר בתחנה בה משדרים כמה מהשופרות של ראש הממשלה"

נתן זהבי. צילום: דוד קורן
נתן זהבי. צילום: דוד קורן צילום: דוד קורן



אחרי 21 שנה - שדר הרדיו הוותיק נתן זהבי הודיע על חופשה ללא הגבלת זמן מרדיו 103FM, מה שמתפרש כפרישה אפשרית מהגשת התוכנית המיתולוגית "זהבי עצבני".

"הודעה לחברים לשונאים ולתקשורת. לאור פירסומים בפייסבוק ושמועות הרצות בתקשורת על פרישתי או הפרשתי מהרדיו", כתב זהבי בפייסבוק, "להלן העובדות: בניגוד לרצונם של בעלי ומנהלי הרדיו החלטתי לצאת לחופשה החל מסוף החודש. החופשה אינה מוגבלת בזמן".

לדברי זהבי: "אחרי 21 שנות שידור התכנית אני עייף וזקוק לפסק זמן. דבר נוסף, קשה יהיה לי לשדר בתחנה בה משדרים כמה מהשופרות של ראש הממשלה אנשי דף המסרים של רחוב בלפור". אחרי שאתאוורר ואעשה חושבים אחליט ואודיע על המשך דרכי".

לסיום הבהיר זהבי, כי מדובר בהחלטה שלו וכי שום דבר לא נכפה עליו: "למען הסר ספק זו החלטה שלי, ושלי בלבד ואם ארצה להמשיך לשדר 4 ימים בשבוע אוכל לעשות זאת אלא אם כן מנכ"ל הרדיו ישנה את דעתו. תודה. להתראות. אודה לכם אם תשתפו בכדי שהדברים יגיעו לאלפי מאזיני ברחבי הארץ והעולם".

בשנת 1997 החל זהבי להגיש את תוכנית הרדיו היומית 'זהבי עצבני' ב'רדיו ללא הפסקה'. בתוכנית הציג זהבי עמדות סוציאל-דמוקרטיות מבחינה חברתית-כלכלית, ופעול נגד השחיתות שפשתה, לדבריו, בפוליטיקה הישראלית.

התוכנית מורכבת ברובה משיחות עם מאזינים, אשר לעיתים מתפתחות לעימותים חריפים.

בעקבות דעותיו והתבטאויותיו האנטי חרדיות והשמאלניות שגרמו לתגובות ולסערה ציבורית - הוגשו למועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו תלונות רבות נגד זהבי והוא נקנס והושעה מהרדיו כמה פעמים.

זהבי התבטא בקיצוניות נגד חרדים בעיקר בתקופות בהם חרדים קיצונים יצאו להפגנות סוערות נגד גיוס לצה"ל, כך לדוגמא לפני כשנה כשחרדים קיצונים פיזרו בסמוך לביתו של ראש אכ"א מוטי אלמוז - פשקווילים בהם נכתב "סופך יהיה מר כהיטלר וחבריו", זהבי עלה להתקפה חסרת תקדים נגד החרדים הקיצונים, והחולשה שמפגינה לטענתו המשטרה, המפכ"ל רוני אלשיך, והשר לביטחון פנים גלעד ארדן, שלא עושים מספיק בכדי למגר את תופעת ההסתה נגד בכירים בצה"ל.

"הרי יש משטרה ומפכ"ל בישראל, ויש גם שר לביטחון פנים שהוא לא עושה כלום, הוא עסוק כל היום בגראס, אמר אז זהבי בתוכניתו, "המפכ"ל והשר צריכים להתבייש - כי חמש דקות אחרי שהגיעו כנופית הברברים לבושי השחורים, אל מול ביתו של אלמוז, אנשי המשטרה לא הגיעו למקום ותפסו את ה-20 'דרעקים המסריחים' האלה וכיסחו להם את הצורה כפי שצריך לעשות, לא צריך  להרביץ להם עם אלות, אלא  לנסות להכניס אותם לניידת, ואז הם מתנגדים ואז שוברים להם ידיים ורגליים ואם אפשר גם את הלסת, מאיפה שיוצא המילים 'נאצים, והיטלר'. אבל לצערי לא עושים את כל זה, כי זה לא חוקי, ואין להם מספיק כח אדם, והם מפחדים. אין מקום בארץ שהם לא משתוללים ומתנהגים בצורה הזאת, זורקים שקיות זבל על שוטרים, תולים ושורפים בובות בדמות חיילי צה"ל במאה שערים". אמר זהבי.

בשבוע שעבר הפתיע זהבי בפתח תוכניתו ואמר: "אני מאמין רק לחרדים", בהתייחסו למשבר הקואליציוני סביב חוק הגיוס. זהבי הביע את דעתו על המאבקים של הפוליטיקאים כיום, כשהכל מתבצע באמצעות ציוצים.

יצויין שלאחרונה הצטרפו לתחנה אנשי תקשורת המזוהים עם הימין הפוליטי כדוגמת ח"כ לשעבר מ'הבית היהודי' ינון מגל והעיתונאי אראל סגל שעבר מגל"צ ומגיש גם את 'הפטריוטים' ב'ערוץ 20. זאת לצד, עו"ד יורם שפטל וח"כ לשעבר אריה אלדד שכבר משדרים בתחנה כמה שנים - גם הם אנשי ימין מובהקים.
נתן זהבי זהבי עצבני רדיו 103FM פרישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד