י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חצי שנה אחרי: המחבל הורשע ב-2 מעשי רצח

כחצי שנה לאחר הפיגוע, הורשע המחבל בן ה-19 בשני ניסיונות רצח מכתב האישום עולה כי המורשע החליט להרוג יהודים בשל דתם ובכדי להפוך ל"שהיד" בקרב חבריו

זירת הפיגוע. צילום: דוברות מדא
זירת הפיגוע. צילום: דוברות מדא



המחבל עמאד אגבר שביצע את הפיגוע בטיילת בתל אביב - שבוע לאחר חג הפסח תשע"ז, הורשע בשתי מעשי רצח ושתי מקרים של גרם חבלה בנסיבות מחמירות.

השופט בן יוסף מבית משפט המחוזי בתל אביב הרשיע את המחבל תושב שכם בן 19, ב-2 עבירות של ניסיון רצח במעשה טרור ו-2 עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות. המחבל ביצע את העבירות כלפי 4 אנשים באזור הטיילת בת"א בכ"ז ניסן תשע"ז.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודה המחבל במסגרת הסדר טיעון, הוא החליט להרוג יהודים בשל היותם יהודים כך שיומת או ייעצר בעת ביצוע מעשי הרצח ויהפוך ל"שהיד" או לגיבור.

בדצמבר 2016 החליט לבצע פיגוע דקירה באזור ים המלח, שם סבר שימצא הרבה יהודים. הוא קנה בשכם סכין עם להב נשלף שאורכו כ-15 ס"מ ונסע ליריחו, שם לקח מונית לכיוון ים המלח במטרה לדקור ולהרוג יהודים. במהלך נסיעתו שוחח עם נהג המונית, וכשאמר לו נהג המונית כי בתקופה הרלוונטית לא צפויים להיות הרבה אנשים בחוף ים המלח, חשש המחבל שיהיה קל להבחין בו בטרם יצליח לבצע את הפיגוע, נמלך בדעתו ונסע חזרה ליריחו, שם השליך את הסכין ומשם חזר לביתו בשכם.

בהמשך, ולשם קידום מטרתו להרוג יהודים, בסמוך לחודש מרץ 2017 החליט הנאשם להגיע לתל אביב, בהאמינו כי שם יוכל לפגוע בכמה שיותר יהודים. הנאשם תכנן לפרטים את כניסתו לישראל והגעתו לתל אביב, ופנה לחברה תיירות המארגנת טיולים לתוך שטח ישראל, ובמסגרתם נותנת היתרי כניסה חד-יומיים לישראל. לשם קידום מטרתו התכונן הנאשם ולמד את האזור המיועד במפות גוגל. בנוסף, הצטייד הנאשם בנשק קר, על ידי כך שהשחיז ושייף מבעוד מועד את אבזם חגורתו כך שיהפוך לחד יותר, וזאת על מנת שלא להיתפס בבידוק הביטחוני, וכן הכין תיק והצטייד בבגדים נוחים.

ב-23.4.17 הנאשם נכנס לישראל עם היתר כניסה חד יומי ובעצירה הראשונה של האוטובוס, באזור פארק הירקון, עזב את הקבוצה, יצא לביצוע תכנית הרצח והחל בחיפוש אחר קורבנות יהודים. במסגרת תכניתו, הלך הנאשם לכיוון הים, דקר אדם כבן 70 באמצעות אבזם החגורה, היכה אותו באגרופים ובעיטות וברח מן המקום.

בהמשך, נכנס המחבל ללובי של מלון בתל אביב, שם לקח קאטר שהיה מונח על אחד השולחנות והמשיך בחיפוש אחר קורבנות נוספים. הנאשם נכנס לחנות עתיקות בלובי המלון, דקר בחזקה אישה באזור צווארה על מנת להרגה וגרם לחתכים באזנה, אשר הצריכו תפרים ושחזור בעקבות הדקירה, האישה נסוגה לאחור ובעלה חבט בנאשם והדף אותו.

רגע נטרול המחבל בתל אביב

הנאשם רץ לכיוון הלובי של המלון כאשר הבעל רודף אחריו, ונתקל בעובד המלון שניסה להדפו. הנאשם היכה את העובד באמצעות הקאטר בראשו, גרם לו לדימום וחבלה בראש וניסה לברוח החוצה מן המלון. כל זאת, כאשר הבעל חסם את הדלת המסתובבת ואז הנאשם חבל גם בו ופצע אותו. הנאשם רץ לתוך הדלת ויצא דרכה תוך כדי ניפוץ זכוכית הדלת, עד אשר נעצר מחוץ למלון על ידי שוטרים.

הסדר הטיעון אינו כולל הסכמה לעניין העונש והוא על דעתם ובהסכמתם של המתלוננים.
טיילת תל אביב פיגוע דקירה הרשעה ניסיון רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד