י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שנה וחצי לאחר הירי בדיין - המחבל הורשע ברצח

שנה וחצי לאחר שירה ופצע את הרב יחיאל אילוז המכהן כדיין בבית הדין בחיפה, הורשע המחבל מוחמד שינאווי ברצח ובניסיון לרצח על רקע לאומני

צילום אילוסטרציה: pixabay
צילום אילוסטרציה: pixabay



שנה וחצי לאחר שירה ופצע את הרב יחיאל אילוז, הורשע ברצח ובניסיון לרצח על רקע לאומני.

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע לפני זמן קצר (שלישי) את מחמד שינאווי בן 22 מחיפה, בכל עובדות כתב האישום שהוגש נגדו בעבירות של רצח בכוונה תחילה מתוך מניע דתי, לאומני או אידאולוגי, ניסיון לרצח, פעולה בנשק למטרות טרור, החזקת סכין, ניסיון לשוד וגניבת רכב, זאת על פי הודאתו לאחר ניהול פרשת התביעה בתיק.


התיעוד באדיבות חדשות ערוץ 10

כזכור מעובדות כתב האישום שהוגש בינואר 2017, עולה כי בשנים האחרונות המחבל שינאווי פיתח שנאה כלפי יהודים, שהחלה על רקע פעילות ישראל במלחמת לבנון השניה וגברה עם השנים, זאת בין היתר נוכח תקריות שלו ושל בני משפחתו בהן היו מעורבים יהודים, והתחזקה אצלו האמונה כי יהודים הם כופרים וכי יש היתר לפגוע בהם פיזית.

בחודשים לפני שביצע את הפיגוע, התעצמה שנאתו של המחבל כלפי יהודים עוד יותר, על רקע אירועים נוספים שחווה, והתגבש אצלו הרצון לנקום ביהודים. בעקבות כך, בליל ה' טבת תשע"ז, החליט להרוג יהודים באמצעות נשק שהוחבא במקום מסתור.

סמוך לשעה 9:30, הגיע המחבל לרחוב העצמאות בחיפה, כשהוא נושא תיק עם הנשק הטעון במחסנית ובה 17 כדורים לפחות, וכשהוא דרוך. בשלב מסוים, הבחין המחבל שינאווי בהרב יחיאל אילוז, חרדי מקומי המכהן כדיין בבית הדין בחיפה. לאחר שהבחין בסממנים היהודים על פי בגדיו, עקב אחריו ובהגיעו סמוך לרחוב העצמאות 92, ממרחק של מטרים ספורים, ירה שינאווי בנשק, כשהוא מוסתר בתוך התיק, מספר יריות לעברו של הרב יחיאל, ולפחות שלושה קליעים מתוך הכדורים שירה פגעו בו באזור אמה שמאל ואגן שמאל וגרמו לפציעתו. בעקבות הירי, התמוטט הרב יחיאל על הקרקע והמחבל נמלט בריצה מהמקום כשהוא נושא עמו את התיק עם הנשק.

"אבא סיפר לי שהוא הלך לבית הדין בחיפה, שם הוא עובד. לפתע הרגיש מכה חזקה ביד ובמותן, הוא חשב שזרקו עליו מטען חבלה, עד שהבין שמדובר בירי" סיפר בנו הרב נתנאל ל'בחדרי' ימים לאחר הפיגוע. "האנשים מסביבו לא הבינו מה קרה. עד שהוא צעק להם: 'ירו בי, ירו בי, תזמינו הצלה'. ומאז שהגיעו כוחות ההצלה הוא לא זוכר כלום".

בהמשך, בצומת הרחובות יפו-כיאט, נכנס שינאווי למונית שעברה במקום, ולבקשתו, הסיעו נהג המונית לשכונת חליסה בחיפה, שם ירד והלך לכיוון רחוב הגיבורים, כשהתיק עם הנשק עליו. בהגיעו לאזור הגשר ברחוב הגיבורים, בסמוך לשעה 10:00, הבחין שינאווי במנוח גיא כפרי הי"ד כשהוא צועד לבדו.

שינאווי התקרב לכיוון כפרי ולאחר שהסיק שהוא יהודי - ממרחק של מטרים ספורים ירה בו, כשהנשק מוסתר בתיק. שלושה קליעים מתוך הכדורים שירה פגעו בחזה והצוואר של גיא הי"ד, וגרמו למותו. מיד לאחר הירי, נמלט שינאווי רגלית מהמקום, כשהוא נושא עמו את התיק בו מוסתר הנשק. בהגיעו לאזור הררי הסמוך לבניין מגוריו, השליך הנאשם את התיק עם הנשק בין השיחים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' שלושה ימים אחר התעלומה שהכניסה את תושבי חיפה, המשטרה הודיעה החשוד ברצח נלכד ונשקו נתפס, והמחבל הועבר לחקירת שב"כ ובהמשך הוגש נגדו כתב אישום.
הרב יחיאל אילוז פיגוע ירי הרשעה מוחמד שינאווי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד