י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

השליח מסינגפור מספר: במלון בו ייערך המפגש - התקיים מניין קבוע

10 שעות למפגש הפסגה ההיסטורי של הנשיא טראמפ והרודן קים, והעולם ממתין בציפייה דרוכה. המפגש יערך במלון "קפלה" המפואר בסינגפור • הבית הלבן פרסם הודעה: "הדיונים בין ארצות הברית לצפון קוריאה נמשכים, ומתקדמים מהר יותר מהצפוי"

שליח חב"ד בסינגפור על רקע המלון שמארח את הפגישה. צילום: רויטרס
שליח חב"ד בסינגפור על רקע המלון שמארח את הפגישה. צילום: רויטרס



10 שעות למפגש הפסגה ההיסטורי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ורודן קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, שתערך בסינגפור.

הפגישה תערך במלון "קפלה" הממוקם סמוך לחוף הים הדרומי של סין. במקור הוא נבנה לקציני צבא בריטיים ומשפחותיהם ששלטו במקום ב-1880, ורק בשנת 2009 הוא הפך למלון יוקרתי בן חמישה כוכבים ובו מתאכסנים שועי עולם ומפורסמים.

מתברר כי במלון, התקיים עד לפני שנה מניין קבוע, והיה בו ספר תורה. שליח חב"ד לסינגפור הרב נתנאל ריבני מספר ל'בחדרי חרדים' כי "המשפחה החרדית שגרה שם עזבה. מספר משפחות נוספות שהפעילו את המניין עזבו באותו זמן למיאמי וללונדון. המניין התקיים תמיד בסלון המשפחה שהתגוררה במלון".

"בסינגפור יש כיום 2500 יהודים, מתוכם 40 משפחות שומרי תורה ומצוות", מוסיף הרב ריבני.

הרב ריבני מכהן כשליח חב"ד ורב קהילת חב"ד במקום 12 שנה, לצידו של הרב הראשי לסינגפור הרב מרדכי אברג'ל שמכהן כרב המקום 25 שנה.

מעניין לציין, כי לפני הפגישה לא היה ברור מי יממן את הסוויטה המפוארת של קים. האמריקנים האחראים על ארגון הפסגה נתקלו בבעיה רצינית, כי אם הם היו מציעים לשלם, קים היה יכול להעלב, מאחר והמדינה שלו מבודדת וענייה, והיא לא מסוגלת לשלם את הסכום של בין 7000-8000 ללילה אחד. המשלחת הקוריאנית היא גדולה מאד, ואין לה אפשרות לשלם בכסף קוריאני, כי זהו כסף לא סחיר.

מי שיממן את העלות של המלון היקר, היא ממשלת סינגפור עצמה, שרואה בפגישה ההיסטורית דבר שמביא לה כבוד רב.

הנשיא דונלד טראמפ, מתכוון לעזוב את סינגפור מוקדם יותר משתוכנן, הפסגה המדוברת והמסוקרת ביותר בעולם, עם מעל 3000 עיתונאים נכנסת להילוך גבוה, וארה"ב הודיעה שהשיחות מתנהלות בקצב מהיר משתוכנן.

טראמפ היה אמור לטוס חזרה לוושינגטון ביום רביעי בבוקר לאחר הפגישה ביום שלישי עם מנהיג צפון קוריאה, אבל ערב מפגש הפסגה הוא שינה את לוח הזמנים שלו, ויחזור בסביבות השעה שמונה בערב ביום שלישי, לאחר יום שלם של פגישות עם קים - כמעט 15 שעות מוקדם מהצפוי בעבר.

"הדיונים בין ארה"ב לצפון קוריאה נמשכים, ומתקדמים מהר יותר מהצפוי", כך הבית הלבן בהצהרה.

בתוך כך, מבוכה נרשמה כשסגנית שרת החוץ של צפון קוריאה, צ'ו סון הוי, יצאה לכיוון המלון בו שוהה קים כדי לדווח לו על פגישות שקיימה, ועל ההתקדמות, היא נתקלה בעדת עיתונאים אדירה שפשוט נדחפה לכיוונה, היא נראתה בהלם, לא היו איתה מאבטחים, חוץ משני מלווים, אנשי המלון יצאו החוצה והכניסו אותה במהירות לרכב שעזב את המקום מיד.

הבית הלבן פרסם את לוח הזמנים של המשלחת הצפון קוריאנית, כולל כמובן את של המשלחת של ארה"ב, וכך העיתונאים יודעים איפה לחכות, דבר שבצפון קוריאה לא מכירים. אין שם מושג של הודעות לעיתונות, כי פשוט אין שם עיתונות, מלבד העיתון והערוץ של המשטר.

כאמור, טראמפ ימריא חזרה לארה"ב מחר בשעה 15:00 (שעון ישראל), הפגישה תתקיים בשעה 04:00 לפנות בוקר שעון ישראל בלילה שבין שני לשלישי.

ביינתים לקראת הפיסגה שתארך היום, איראן שולחת מסר לרודן מצפון קוריאה, ומזהירה אותו: "לאמריקנים יש נטייה לפרוש מהסכמים ולהפר את ההתחייבויות שלהם".

גם ראש הממשלה נתניהו התייחס לפגישה ואמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "מחר יש מפגש היסטורי בעל חשיבות עצומה, אנחנו מאחלים לנשיא ולארה"ב הצלחה במאמץ שלהם למנוע סכנה גרעינית, זה אותו מאמץ שאנחנו עושים ושעליו דנתי עם מנהיגי אירופה, בכל מקרה נפעל כך, כפי שאנו פועלים להוציא בסופו של דבר את איראן מכל שטח סוריה".

בית הכנסת במלון בסינגפור. צילום: ב. גולדשטיין







סינגפור נתנאל ריבני פסגה היסטורית קים טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד