י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הסרטון שמעורר סערה: כך מעודד משרד החוץ נישואין בניגוד להלכה

"לא היה לנו טקס יהודי", זהו קטע מקמפיין שהפיץ משרד החוץ, הקורא לבוא ולהינשא בארץ הקודש, בטקס שאינו כדת משה וישראל הדבר מעורר סערה בשעות האחרונות בקרב מי שהדת היהודית והמסורת קרובים לליבו שר החוץ נתניהו, תגובתך?

צילום אילוסטרציה: pixabay
צילום אילוסטרציה: pixabay



זעם ומחאה: למרות שעל פי החוק בישראל, לנישואין שנעשו שלא כהלכה - אין כל תוקף, משרד החוץ של מדינת היהודים מעודד נישואין שאינם ע"פ ההלכה.

בשעות האחרונות, הפיץ משרד החוץ ברשתות החברתיות, סרטון שמעודד לעלות לישראל ולהינשא בין היתר שלא על פי ההלכה. בכותר הסרטון נכתב: "יום הנשואין הוא יום בלתי נשכח בכל החיים, אז מה הדרך הטובה ביותר עבורכם להינשא?".

"בישראל יש מכלול אפשרויות להינשא", נכתב בנוסף בעמוד הרשמי של משרד החוץ שבו פורסם הסרטון הבעייתי. 

בסרטון נראים זוגות שנישאו באחרונה בישראל, במגוון דרכים. הזוג הראשון מספר על החתונה היהודית ועל טקס "החופה", ולטענתם, "בישראל יש את הדרך היהודית להתחתן, ומצאנו את שנינו שמחים, בדרך כלל חתונה יהודית מתחילה עם האורחים שמגיעים ואח"כ יש את עיקר הטקס 'החופה', רוב הזמן לוקח שעתיים עד שהחופה מתחילה. אנחנו החלטנו לשנות מעט את הדברים, קודם האורחים אכלו ורקדו ובסוף עשינו את החופה".

אולם כאן הגיע הקטע הבעייתי, כשזוג נוסף מספר על חתונה אזרחית שקיים רח"ל בישראל: "היה לנו מאוד חשוב שהטקס יהיה פרסונלי, התחתנו ביום שישי בשעות הצהריים, בין השדות ובטבע, לא היה לנו טקס יהודי, חבר שלנו חיתן אותנו ויחד כתבנו את כללי הטקס". הבעל מספר, "הרגשנו מאוד מחוברים לטקס, הרגשנו שהבאנו את הכיוון שלנו לטקס החופה".

'בחדרי חרדים' נמנע מלפרסם את הסרטון עצמו מפאת חוסר צניעותו ומפאת הלגיטימציה שהוא מעניק נגד ההלכה המסורה לנו מדור דור.

יצוין, כי בראשות משרד החוץ עומדים כיום חבר הכנסת בנימין נתניהו וסגניתו הדתייה חברת הכנסת ציפי חוטובלי.

'בחדרי חרדים' פנה למשרד החוץ לקבלת תגובה. לכשתתקבל נפרסם אותה במלואה.
סערה נישואין אזרחיים משרד החוץ קמפיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד