י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ללא לב: שלחו מיילים עם ברכות על הטבח

במאמר המערכת של העיתון שספג מתקפת טבח שעלתה בחייהם של חמישה מאנשי הצוות, נכתב כי המערכת קיבלה הודעות תמיכה בטבח

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay צילום: pixabay



ראשי העיתון 'קפיטל גאזט' במדינת מרילנד-ארה"ב, בו נרצחו חמישה מעובדיו, על ידי אדם שהפסיד בתביעה נגד העיתון, פרסמו מאמר מערכת ובו נכתב כי "המערכת קיבלה מיילים מאנשים ששמחו על הטבח".

אנשים קראו לעיתון לפטר עיתונאי שקילל בטלוויזיה, לאחר שראה את חבריו נרצחים, במאמר נכתב כי מערכת העיתון לא תשכח כי היא נקראה על ידי הגולשים "אויבי העם". מנגד, מעל 800 מנויים חדשים נרשמו במהדורה הדיגיטלית של העיתון.

כזכור, בין חמשת הנרצחים בטבח שאירע ביום חמישי האחרון במרילנד, נרצח גם עיתונאי יהודי, הטבח התרחש במשרדי העיתון בארה"ב. בין ההרוגים ג'רלד פישמן היהודי בן 61, שהיה עורך בכיר בעיתון "קפיטל גאזט".

הוא היה מוערך מאד בקרב קהילת העיתונות, אחד הבכירים בעיתון, "הוא היה קצת מבודד ומכונס בתוך עצמו, אבל היה מאוד אינטליגנטי, הוא היה סופר וכותב מכובד מאד בתוך הקהילה בה הוא חי". כך מספר עמיתו לעיתון.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' אדם שהפסיד בתביעה נגד העיתון יצצא למסע נקמה, ורצח 5 עיתונאים.

הרוצח הוא ג'ארוד ראמוס בן ה -38, תושב מרילנד, שתבע את העיתון "קפיטל גאזט" ב -2012 בטענה שהם השמיצו אותו לחינם והפסיד, הרוצח השחית את קצות אצבעותיו כדי להקשות על זיהויו מה שלא ממש עזר לו.

אחד העיתונאים שהיה בתוך הבנין והסתתר מתחת לשולחן, צייץ תוך כדי הירי בטוויטר, וכתב "זה הלם גדול לדעת שאנשים לידך נרצחו, אני כרגע מתחת השולחן מחכה שהסיוט יסתיים".

חוץ מפישמן, עוד ארבעה נרצחים, רוברט הייסן, ג'ון מקנמרה, ונדי ווינטרס, ורובקה סמית.
בנוסף נפצעו עוד שניים.

היורה לא נשא תעודה מזהה בזמן הירי כדי להקשות על השוטרים, והמשטרה מסרה שהוא השחית את קצות אצבעותיו כדי להקשות על הזיהוי, וכי הוא אינו משתף פעולה עם חוקריו.

לבסוף הוא זוהה בעזרת מערכת זיהוי פנים, וזהותו פורסמה בכל כלי התקשורת, והתברר שהוא יצא לנקום באנשי העיתון כי הם פירסמו עליו שהוא פגע באשה ב-2012.
רצח עיתון שמחה לאיד ג'רלד פישמן מרילנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד