י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צפו • בפעם הראשונה

מקלב הציג את העמדה החרדית: "אנחנו לא יכולים להסכים לזה"

הדיו המשמעותי הראשון בחוק הגיוס, נפתח הבוקר בוועדה המיוחדת שבראשות יו"ר הקואליציה אמסלם • בתיעוד שהגיע ל'בחדרי', נראה חבר הכנסת מקלב מציג את עמדת החרדים בנוגע לסעיפי החוק הבעייתיים ועמד על נושא "השיוויון" שלא נכלל בשום חוק אחר במדינת ישראל • צפו

חבר הכנסת מקלב נואם הבוקר בוועדת הגיוס
חבר הכנסת מקלב נואם הבוקר בוועדת הגיוס

בפתח הדיון הראשון המשמעותי על הצעת חוק הגיוס, הציג חבר הוועדה מטעם הסיעות החרדיות חה"כ אורי מקלב, את עמדת הסיעה החרדית בחוק הגיוס המוצע.

בראש ההתנגדויות שהציג חה"כ מקלב היו סעיפי "השוויון" בהצעת החוק. לדברי חה"כ מקלב, "אני מודיע מראש שכל סוגיית 'צמצום השוויון' לא מקובלת עלינו, אני רוצה להגיד, המילה 'שוויון' לא נמצא בשום חקיקה אפילו לא בחוק כבוד האדם וחירותו, יש כאן גם במישור העקרוני ואנחנו לא יכולים להסכים לזה שמכניסים את הסעיף הזה, דווקא בחוק הזה". כך מקלב בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים' מחדר הוועדה.

מקלב ציין בדבריו, "יש דווקא אי שוויון בלומדי התורה. לימוד התורה הוא 'ערך' והצבא הוא צורך, כולנו היינו מייחלים שלא היינו צריכים צבא ובגלל הצורך יש צבא, לימוד התורה הוא ערך שעומד בפני עצמו, ולא רק זה שאנחנו יודעים שקשה להגיד שהצבא הוא שוויוני אתה לא יכול למקד את האי שוויון דווקא בצבא".

מקלב הסביר כי החשש הוא, שבית המשפט העליון יפרש את "צמצום השוויון" לרעת הציבור החרדי. לדבריו, "ברגע שנקבע שהשוויון צריך להיות שוויון וכעת אתה בא לצמצם את "אי השוויון", את הפרשנות לעניין הזה לא אנו נעשה כאן בשולחן הזה אלא יעשה בשולחן אחר (הבג"ץ, א.ק.)".

בהמשך דבריו ניסה חבר הכנסת אורי מקלב, להציג את התנגדות החרדים בסעיפים הכלכליים, אך בהוראת יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם, סוכם כי הדיון על כך יעשה בינו ובין משרד הביטחון בחדרים הסגורים ולא בדיוני הוועדה.

דיוני הוועדה מגיעים על רקע דרישה של יו"ר הקואליציה חה"כ דודי אמסלם, אשר נחשפה ב'בחדרי חרדים', לדחות את ההכרעה בחוק בכחצי שנה מאחר ולא השיג סיכומים עם משרדי הממשלה.

הבוקר הודיע חה"כ אמסלם כי ייתן לראש הממשלה יומיים להחליט האם הוא דוחה את ההכרעה בכמה חודשים או שמא הוא דורש לסיים את החקיקה עוד במושב הנוכחי.

באם לא תתקבל הסכמה לדחות את ההכרעה על החוק אל אחרי הבחירות הבאות, ינסו בקואליציה להעביר את החוק בקריאה שנייה ושלישית עד סוף המושב הנוכחי.

חוק הגיוס אורי מקלב סנקציות כלכליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד