י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הצעירים שמאחורי המערך המסועף

דפנות כפולות: רשת הברחת הקוקאין החרדית

כך זה עבד: הצעירים החרדים ניהלו רשת מסועפת להברחת סמים קשים, שהצליחה להכניס לישראל כשנים עשר קילו של קוקאין. 'בחדרי' מציג את דרכי הפעולה של הרשת החשאית, שהפעילה שיטות המזכירות סרטים הוליוודיים, כשהיא מצליחה לשטות בגורמי אכיפת החוק. כל הפרטים

דפנות כפולות: רשת הברחת הקוקאין החרדית
קוקאין צילום: רשות המסים, פיקסהביי

טיסות לאוקראינה ואנטוורפן, התכתבויות מוצפנות בטלגרם, ושני מבריחי סמים מתוחכמים ונחושים שהצליחו לשטות במשך זמן מה ברשויות אכיפת החוק. כך פעלה רשת הברחת סמים של צעירים חרדים, שהצליחו להבריח כ-12 קילו קוקאין לישראל. פרטי הפרשה, הצפויה לעורר סערה רבה, היו עד כה תחת צו איסור פרסום של בית המשפט, כך שנמנענו עד היום מלדווח עליה.

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד שני צעירים חרדים, יהודה בן 22 מבני ברק, שנמצא כבר כשבועיים במעצר, ועקיבא בן 21 מבית שמש, ששוחרר מאז למעצר בית. במסגרת פרשה זו, כך נודע ל'בחדרי חרדים', נחקרו ומסרו עדות במשך שעות משרדי הימ"ר בירושלים, עשרות מכרים חרדים של יהודה וגם שני אחיו שהיו איתו בקשר באותה התקופה. חשוד מרכזי בפרשה, ברוך, בן למשפחה חרדית, מבוקש לחקירה במשטרה ומשום כך כנראה אינו שב לארץ.

מעובדות כתב האישום עולה כי כבר לפני תקופה החליט יהודה, יחד עם צעיר נוסף בשם ברוך, לייבא סמים מאירופה לישראל באמצעות מזוודות עם דופן כפולה, באמצעות בלדרים. החלוקה הייתה ברורה לכאורה: יהודה אחראי על איתור וגיוס בלדרים שיבצעו את ההעברות של הסמים לישראל, כשאת המזוודות הם מקבלים מברוך - שאינו נמצא בישראל. תפקידו של יהודה היה גם לוודא את הגעת הסמים ליעדם מיד לאחר הייבוא - על פי הנחיות שהוא מקבל.

בתחילת חודש אייר החליטו השניים להעביר קוקאין לישראל, לצורך כך פנה ברוך לצעיר חרדי, שדבר מעצרו פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', והציע לו לטוס לבלגיה במטרה להעביר בקבוקי וודקה לישראל, בתמורה ל-4000 ש"ח. הצעיר, שהבין כי מדובר בהברחת סמים, הסכים, וצירף לנסיעה את חברו מנדי.

כבר למחרת רכש ברוך כרטיסי טיסה לבריסל עבור השניים ושלח אותם לבלדר באמצעות שירת המסרים המידיים טלגרם. על פי ההנחיות, הגיע הצעיר לתחנת דלק סמוך למכון מור בבני ברק, שם פגש את יהודה, שמסר לו כ-4,000 ש"ח - חלקם ביורו, עבור ההברחה וההוצאות. כפי שכפר פורט, בבלגיה פגש הבלדר אדם, שמסר לו מזוודה עם 9 קילו קוקאין, בקבוקים בגלוי וסם מוצק בדופן כפולה.

בערב שבת נחת הבלדר עקיבא בישראל יחד עם חברו, כך על פי כתב האישום שהגיע לידי 'בחדרי'. הוא עוכב לבדיקה אקראית ונעצר. מי שהמתין לו בחוץ, היה יהודה, שראה כי השבת מתקרבת והבלדר אינו יוצא מנתב"ג - רכש מיד כרטיס טיסה ועזב את הארץ. הבלדר מצדו נחת בישראל, אך בבדיקה אקראית אותר הסם, מה שהוביל לכך שהוגש נגדו כתב אישום ומעצרו הוארך עד תום ההליכים.

במקרה אחר, עקיבא, צעיר בן 21 מבית שמש, הגיע לאומן ושם התכתב עם ברוך בטלגרם. הלה הציע לעקיבא להבריח סמים דרך מדינה שלישית בתמורה ל"סכום כסף גדול", אבל זה סירב. כחודש לאחר מכן, לקראת חודש כסלו אשתקד, עקיבא השתכנע - תמורת 20,000 ש"ח. ברוך סידר לו כרטיס טיסה, ועקיבא המריא לאנטוורפן בבלגיה, שם קיבל מזוודה וחזר לארץ.

מיד לאחר הנחיתה, עקיבא נסע לבני ברק, ועל פי ההוראה של ברוך העביר ליהודה את המזוודה בבני ברק. במקרה זה המשטרה לא הצליחה להגיע לסמים עצמם, כך שלא ברור באיזו כמות מדובר, כאשר הסעיף הרלוונטי בכתב האישום נכתב על פי הודאת הנאשם עצמו. לאחר שבוע פנה ברוך לעקיבא באמצעות הטלגרם ומסר לו היכן הטמין עבורו את הכסף, וזה אסף משם 20,000 ש"ח כפי שהובטח.

במקרה נוסף, שבוע לאחר חג השבועות ברוך יצר קשר שוב עם עקיבא, שהסכים שוב להבריח סמים תמורת אותו הסכום, 20,000 ש"ח. הפעם נראה שהוא התרגל, קיבל כרטיסי טיסה בטלגרם, ועוד באותו הערב המריא לאוקראינה. הוא נפגש עם ברוך שהפנה אותו לאדם אחר, וההוא נתן לו מזוודה ובה דופן כפולה שם הסתתרו 2.78 קילו קוקאין.

כפי שנמסר ל'בחדרי חרדים', לאחר שעשה את שבת בהעלותך בניכר, נחת בנתב"ג ונסע לבית מלון בירושלים. בינתיים, ברוך עדכן את יהודה שעקיבא נחת וזה הגיע למלון לוודא שאיש אינו עוקב אחריו, ואסף את המזוודה. יהודה פנה לשליח בשם שמעון וזה אסף את המזוודה ממנו ועל פי ההנחיות העביר את המזוודה עם הסמים לבני ברק שם השאיר אותה בסמוך לבניין משרדים ברחוב כהנמן בסמוך לכניסה לעיר.

עוד בטרם הגיע השליח, כך מעובדות כתב האישום, יהודה החביא 250 ש"ח בסמוך לבניין המשרדים, נכנס לאחד המשרדים שלו ותצפת מהחלון. יהודה הנחה את השליח היכן בדיוק להניח את המזוודה, כשהוא עוקב אחריו מלמעלה, והשליח גם איתר את הכסף האותו המקום. בחיפוש שנערך בביתו של יהודה, איתרו חוקרי המשטרה 25,000 ש"ח, וביקשו כי במידה והוא יורשע שהכסף יחולט לטובת קופת המדינה.

לאחר הגשת כתב האישום, פרקליטות מחוז ירושלים ביקשו להאריך את מעצרו של יהודה עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, והשופט כרמי מוסק מבית משפט המחוזי בירושלים האריך את מעצרו עד להחלטה אחרת. בעניינו של עקיבא, שכבר שוחרר למעצר בית תוך הפקדה של 10,000 ש"ח וערבויות צד ג' בסך 50,000 ש"ח, ביקשו להחזירו למעצר מלא עד תום ההליכים, או לחילופין לשחררו עם איזוק אלקטרוני. פרקליטו התנגד לכך ואמר כי מדובר בבקשה בלתי ראוייה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי השופט קיבל את טענת העו"ד והאריך את תנאי מעצר הבית שלו עד להחלטה אחרת.

רשת הברחת סמים בלדרי סמים משטרת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד