י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בשל צינור גז מסוכן

הורי תלמידי ת"ת דורשים מהעירייה לפעול

הורים בת"ת חרדי לילדים עם לקויות למידה בירושלים החליטו לצאת למאבק ולדרוש מהעירייה מבנה חדש לת"ת כיוון שבסמוך למבנה הנוכחי נערכות עבודות שמסכנות את חיי התלמידים

הורי תלמידי ת"ת דורשים מהעירייה לפעול
כוחות ביטחון והצלה מגיעים לזירה צילום: באדיבות המצלם

בית הספר "תפארת בנים" של 'עלי שיח', בו לומדים ילדי חינוך מיוחד עבר בימים האחרונים טלטלות מרובות. המבנה בו ממוקם בית הספר בירושלים הפך למסוכן לתלמידים כשטרקטור פגע בצינור גז שעובר בסמוך מאוד לבית הספר, מרחק של סנטימטרים ספורים.

על פי הפרסום באתר ערוץ 7, ביום רביעי האחרון פונה בית הספר באופן דחוף לאחר שכוחות כיבוי אש ומשטרה הגיעו למקום וגילו כי טרקטור פנה בצינור הגז וגרם לדליפה של גז. קב"ט עיריית ירושלים לא אישר לחזור וללמוד עד להודעה חדשה, אבל שעות לאחר מכן הודיעו בעירייה כי התלמידים יכולים לחזור וללמוד.

ביום חמישי חזר הסיפור על עצמו וועד ההורים החליט לצאת למאבק ולא להשלים עם המצב. וועד ההורים פנה לעירייה בדרישה לספק לתלמידי החינוך המיוחד, ששנת הלימודים שלהם עוד לא הסתיימה, מבנה חלופי או לכל הפחות להפסיק את עבודות הבנייה שעלולות לגרום לפגיעה חוזרת ונשנית בצינור הגז, להעמיד את התלמידים בסכנה גדולה בשנית ולהכריח פינוי נוסף של ילדים עם לקויות למידה שגם במצב רגיל הלמידה לא פשוטה בעבורם.

"התרענו בפני עיריית ירושלים ובפני משרד החינוך על הסכנות האדירות הטמונות במיקום אתר בניה על יד תלמוד התורה לילדים", אמרו גורמים בוועד ההורים ל'בחדרי חרדים'. "כל התנהלות הבנייה במקום הייתה בגדר שערורייה ללא פיקוח ראוי ולצערנו הגורמים הרלוונטיים עסוקים בגלגול אחריות במקום למצוא לילדים מקום חלופי ראוי".

הרב יהודה פרידמן, אב לאחד מתלמידי בית הספר וחבר בוועד ההורים מסר ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר בתלמוד תורה היחיד באידיש לתלמידים עם לקויות למידה בכל הארץ. עיריית ירושלים צריכה להתגאות בו ולהעמיד מקום ראוי לילדים האלה".

עיריית ירושלים בתגובתה לכתבה בערוץ 7 התייחסה רק לאירוע הראשון בו על פי טענות וועד ההורים, למרות הוראות קב"ט העיריה, קיבל המבנה אישור לתלמידים לאחר מספר שעות ואמרה: ''הדברים אינם נכונים. האירוע נוהל רק ע"י הגורמים המוסמכים לכך, משטרת ישראל וכיבוי אש, הם אלו שהעבירו את ההנחיות באשר לפינוי ולחזרה, בהתאם לסמכותם. העירייה אינה יוזמת הנחיות מעין אלו שאינן באחריותה, אלא מסייעת לטיפול באירוע בלבד תחת הגורמים המוסמכים''.

תלמוד תורה צינור גז סכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד