י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
היורשת

הנגיד החב"די מסמן את שקד כמחליפה לנתניהו

הנגיד החב"די מאוסטרליה שהביא לניצחונו של נתניהו בפעם הראשונה, כנראה מרגיש כמו רבים, כי נתניהו כבר מיצה את עצמו במשרד ראש הממשלה, ולדבריו, איילת שקד הצעירה, היא זו אשר ראויה להחליפו בתפקיד

הנגיד החב"די מסמן את שקד כמחליפה לנתניהו
הנגיד יוסף יצחק גוטניק צילום: באדיבות המצלם

גיל הופמן מפרסם ב'ג’רוזלם פוסט', כי יוסף יצחק גוטניק, מי שבזכותו, ראש הממשלה בנימין נתניהו נבחר לראשונה ב-1996 כשהתמודד מול שמעון פרס ז"ל, אומר כי "איילת שקד יכולה להחליף את נתניהו, אך כל עוד שרה נתניהו נמצאת בסביבה זה לא יקרה".

גוטניק שהתפרסם כשמימן את הקמפיין "נתניהו טוב ליהודים" ב-1996, והביא למהפך גדול שהמליך את נתניהו בפעם הראשונה לראש ממשלה, מנסה שוב להביא לשינויים בהנהגה של מדינת ישראל, הפעם מזווית שונה, גוטניק אולי החליט לקחת את שקד כפרויקט, כפי שעשה עם נתניהו.

לא ברור כמה השפעה יש היום ליוסף יצחק גוטניק, המיליונר החסידי-אוסטרלי שדורג רק לפני מספר שנים כאחד האנשים העשירים באוסטרליה עם הון שנאמד בכ-300 מליון דולר, הכריז לפני שנתיים על פשיטת רגל, לאחר שצבר חובות אסטרונומיים של למעלה מ-275 מליון דולר.

כלי התקשורת באוסטרליה דיווחו בהרחבה על הסתבכותו הכלכלית של גוטניק. מהמסמכים שהגיש לבית המשפט במדינה ופורסמו בחברת התקשורת האוסטרלית "פיירפקס מדיה", עולה כי גוטניק הצהיר כי לא נותרו לו נכסים כלל וכל מה שנותר לו מההון העצום שצבר במהלך השנים, הם חסכונות בסך 16,087 דולרים בלבד ותיק החזקת מניות חסר ערך.

יוסף יצחק גוטניק נולד באוסטרליה לאביו, הרב שניאור חיים גוטניק, מגדולי הרבנים במדינה. הוא למד בישיבת 'תומכי תמימים' המרכזית ב-770 בניו יורק. בגיל צעיר פנה לעולם העסקים והתחיל לעסוק ביהלומים.

בשנות השמונים קיבל גוטניק מהרבי תיאור על מקומו המדויק של מכרה עשיר בזהב באוסטרליה וגוטניק החל לחפור במקום. במהרה התגלה באזור זהב בכמויות גדולות וגוטניק הפך ליהודי העשיר ביותר באוסטרליה.

בעקבות התעשרותו המהירה הפך גוטניק לאחד מגדולי התורמים למוסדות חב"ד. כלי התקשורת שכתבו על המטאור החרדי סיפרו על אחוזות פאר, יאכטה יוקרתית, מטוס פרטי, מכונית רולס רויס ובית בירושלים.

כמאמר חז"ל, בעל המאה הוא בעל הדעה - גוטניק הפך לאחד האנשים החזקים והמשפיעים באוסטרליה ובישראל, כשהוא ואנשיו נכנסים ויוצאים ממשרדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ב-1996 סייע גוטניק לנתניהו להיבחר בבחירות לראשות הממשלה והוא היה אחד האנשים שעמדו מאחורי הקמפיין "נתניהו טוב ליהודים", שלטענת רבים ניצח עבורו את הבחירות במהפך מדהים נגד שמעון פרס. כעבור זמן הביע את אכזבתו מנתניהו בשל 'הסכמי וואי'. באותה שנה הוציא לאור ספר של דברי הרבי כנגד מסירת שטחים.

יוסף גוטניק איילת שקד בנימין נתניהו ג'רוזלם פוסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד