ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הדרמה שנחשפה ב'בחדרי חרדים'

שר התורה על המרד בחברון: "סילקו השכינה"

הסערה בישיבת חברון עולה שלב • ראשי הישיבה שיגרו מכתב חריג: "כל בני וועד א' המתעתדים לעלות לוועד שני עליהם לעבור תהליך קבלה מחודשת לישיבה" • באורח נדיר, שר התורה צירף למכתב את כתב יד קודשו: "הדברים חמורים מאד והרבה גופי תורה חיללו רח"ל" • כל הפרטים

שר התורה על המרד בחברון: "סילקו השכינה"
ראש ומנהל הישיבה הרב יוסף חברוני עם שר התורה צילום: באדיבות המצלם

הסערה שנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים': בעקבות המרד הדרמטי בישיבת חברון, ראשי הישיבה שיגרו מכתב יוצא דופן לבחורי ועד א' העולים לועד ב', על פיו, עליהם להתקבל מחדש לישיבה. על המכתב הוסיף שר התורה הגר"ח קנייבסקי בכתב ידו.

"מיעוט שהסיתו גררו ביטול תורה דרבים", כתב שר התורה, "הדברים חמורים מאד והרבה גופי תורה חיללו רח"ל וצריך תיקון גדול. וכבר אחז"ל החולק על ישיבתו של רבו גורם לשכינה שתסתלק מישראל".

בראשית המכתב החריג כתבו ראשי הישיבה כי "כאשר ראינו בבלע את הקודש, כשלהוותינו הורמה יד בבית מדרשנו בנוראות ביטול תורה דברים וביטול בית המדרש ובחילול השם נורא ואיום".

עוד נכתב כי "ברי לנו כי רק מיעוט שהסיתו גררו את הציבור אך חילול השם ובפגיעה בישיבה הקדושה ובצורתה כיסודות שהנחילו לנו רבותינו מצוקי ארץ מחייבים אותנו להביע את כאבנו וצערנו".

"חובה על כל אחד ואחד לתקן את אשר עוות ולדאוג לקידוש שם שמיים ולהרמת כבוד התורה אשר חולל וכבוד הישיבה אשר נרמס", הוסיפו ראשי הישיבה במכתבם לתלמידים, "וביותר דווה לבנו על כי בחורים אשר נכנסו זה מכבר לישיבה ומרדו ברבותיהם וביטלו תורה דרבים דבר אשר מזעזע כל לב".

בשלב הזה של המכתב מבקשים ראשי הישיבה באופן חריג מבני וועד א' בישיבה לעבור תהליך קבלה מחודש: "לפיכך, הננו להודיע כי כל בני וועד א' המתעתדים לעלות לוועד שני עליהם לעבור תהליך קבלה מחודשת לישיבה ובלי להתקבל מחדש לא יוכלו לשוב לישיבה", עוד הוסיפו כי "והננו מצרפים את דברי מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי על הדברים החמורים שנעשו בישיבה".

 

ישיבת חברון הגר''ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד