י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ביהמ"ש מינה מנהלים חדשים להסתדרות פאג"י

בית המשפט הורה על פירוק 'הסתדרות פועלי אגודת ישראל' ומינוי מנהלים מיוחדים לאגודה העותמ'אנית, על מנת לנהלם ולהביא לתיקון הליקויים החמורים

ביהמ"ש מינה מנהלים חדשים להסתדרות פאג"י

השופטת עירית וינברג-נוטוביץ מבית משפט המחוזי בלוד, החליטה לפרק זמנית את האגודה העות'מאנית 'הסתדרות פועלי אגודת ישראל'. ההחלטה הגיעה בעקבות ממצאי דו"ח החוקר רו"ח עופר אלקלעי, שמונה על מנת לבדוק ולחקור את הטענות שהועלו כנגד האגודה בבקשת הפירוק - שם עלה כי האגודה אינה מתנהלת כמו שצריך.

"אין עוד מחלוקת שבשלב זה ניתן להימנע ממתן צו פירוק כנגד האגודה", כתבה השופטת, וזאת למרות שעל פי ממצאי הדו"ח קיימות עילות לפירוק העמותה, "מאחר והמטרה היא להביא להבראתה ושיקומה של האגודה" אמרה. הצדדים גם הסכימו כי יש צורך למנות בעל תפקיד על מנת שינהל את האגודה ויפעל לתיקון הליקויים.

השופטת נתנה צו פירוק זמני לאגודה, ומינתה את עו"ד בניהו לאבל ועו"ד שאול קוטלר כמנהלים מיוחדים מפעילים לאגודה, על מנת שאלו יביאו לתיקון הליקויים ושימור הפעילות. השופטת נתנה למנהלים את הכוח לניהול עסקי האגודה ואלה הקשורים אליה; לתפוס את כלל נכסי האגודה, ספרי החשבונות והדו"חות הכספיים; ניהול כספי מלא וכן תיקון הליקויים שנמצאו בדו"ח החוקר.

בנוסף, הוטל על עורכי הדין לאבל וקוטלר לפעול מול כל רשות רלוונטית, על מנת להפוך את האגודה לעמותה רשומה מול רשות התאגידים ורשם העמותות.

מדובר באגודה עות'מאנית המתנהלת על פי הוראותיו של החוק העות'מאני על האגודות משנת 1909 שמקורו צרפתי. לאגודה נכסים ושטחים רבים השווים הון עתק, ומי שעמד עד כה בראש האגודה, הוא חנוך ורדיגר - שעם החלטת השופטת הודח מתפקידו לחלוטין.

אחד המבנים של פא"י משמש את ישיבת "נזר ישראל" של חסידות גור בראשון לציון, ואת הישיבה ביקש ורדיגר לפנות. לעומת זאת בחסידות גור טענו כי הם חלק מפא"י וסירבו. לבנתיים, הישיבה נותרת במקומה.

אגודה עותומנית הסתדרות פועלי אגודת ישראל חנוך ורדיגר צו פירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד