י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
איום סרק?

"אין טעם בשותפות" • 'דגל' בוחנת התפצלות מ'אגודה' בכל הארץ

כיממה לאחר החלטת 'אגודת ישראל' לקדם את מועמדות דייטש בירושלים, מגיבים בסיעה השותפה בזעם רב. בישיבת הנהלת 'דגל התורה' שנערכה בשעות האחרונות, החליטו הבכירים לבחון אפשרות להתפצלות רוחבית מהסיעה החסידית. גפני: "אם זה המצב - אין טעם בשותפות"

 "אין טעם בשותפות" • 'דגל' בוחנת התפצלות מ'אגודה' בכל הארץ
ישיבת הנהלת דגל התורה

הזירה הפוליטית הפנים-חרדית - רותחת: יממה לאחר החלטת 'אגודת ישראל' להציב את סגן ראש העיר ירושלים מטעמה, יוסי דייטש, למועמד חרדי מוסכם לראשות העיר, מגיבים ב'דגל התורה' ובוחנים אפשרות להתפצלות רוחבית מהסיעה החסידית בבחירות המקומיות בכל רחבי הארץ. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

ההחלטה, המתפרסמת כאן בפרסום ראשון, התקבלה בתום ישיבה ממושכת של הנהלת 'דגל' בשעות האחרונות, בה העלו המשתתפים האשמות רבות כנגד התנהלות סיעת 'אגודת ישראל', הן בכנסת והן ברשויות המקומיות.

כתב בחדרי בשיחה הערב עם ח"כ גפני

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי במהלך הישיבה העלו החברים אופציה שלפיה סיעת 'דגל התורה' הליטאית תתמודד בכל הרשויות בנפרד מ'אגודת ישראל', כמו למשל בערים ירושלים, בני ברק ועוד. במקביל הודגש שם כי בראש ובראשונה יזהרו שהציבור החרדי בכללותו לא יהיה המפסיד מהמאבק.

בישיבה הטיחו המשתתפים האשמות באופן ספציפי גם על החלטתה של 'אגודה' יום קודם לכן, כאמור, לקדם את יוסי דייטש למועמד חרדי מוסכם - מה שלדבריהם נעשה ללא תיאום עם 'דגל התורה'.

כפי שנודע ל'בחדרי', יושב ראש דגל התורה, ח"כ משה גפני, אמר במהלך הישיבה כי: "אם סיעת 'אגודת ישראל' לא מעדכנת את הסיעה האחות לפני שהם מכריזים על מועמדות, בירושלים זה לא שותפות - אין טעם להמשיך את השותפות".

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי בתקופה האחרונה הכינו פעילי 'דגל' משה אדלר ומשה שיפמן מאגר נותנים שיבדוק את כוחה של דגל בכל הרשויות ולפיו יקבע המשך שיתוף הפעולה עם 'אגודת ישראל'.

בדיון השתתפו רבני 'דגל התורה' הארצית הגאון רבי נתן זוכובסקי, הגאון רבי יוסף אפרתי, חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב, יעקב אשר, מנכ"ל 'החינוך העצמאי' אליעזר סורוצקין, מנהל המחלקה המוניציפלית מנחם שפירא, מנכ"ל 'נתיבות משה' צבי בוימל, מרדכי קרליץ, עורך 'יתד נאמן' ישראל פרידמן, מנכ"ל 'יתד נאמן' זליג אורלנסקי, מרדכי בלוי מראשי 'תודעה' ו'משמרת הקודש והחינוך', מ"מ ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, ראש מועצת רכסים יצחק רייך, חבר מועצת העיר אורי יפה, מנכ"ל רשת הגנים של 'דגל' ישראל גולומב, יעקב וירז'בינסקי חבר מועצת עיריית בני ברק ומנכ"ל מוסדות 'אורחות תורה', מ"מ רה"ע אופקים אברהם דייטש, מנכ"ל 'דגל התורה' משה שיפמן, חברי מועצת עיריית ירושלים יצחק פינדרוס וישראל קלרמן.

אגודת ישראל דגל התורה משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד