י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"לא הפעיל נוהל לילה"

נהג במהירות 142 קמ"ש, אך זוכה בגלל השוטר

שופטת זיכתה נהג שהואשם בנהיגה על 142 קמ"ש, כי השוטר לא הפעיל נוהל לילה | "טעות אנוש בזיהוי הרכב"

אילוסטרציה
אילוסטרציה

שופטת זיכתה נהג שהואשם בנהיגה על 142 קמ"ש, מפני שהשוטר לא הפעיל את הממל"ז (מד מהירות לייזר) בנוהל לילה. הנאשם, נהג ברכבו הפרטי בשעה 5:50 לפנות בוקר בכביש 1 לכיוון תל אביב, כשלפתע הגיחה מאחוריו ניידת של משטרת התנועה - והורתה לו לרדת לצד הכביש.

השוטר שיצא מהניידת בישר לנהג כי הוא נתפס נוהג במהירות של 137 קמ"ש (לאחר הפחתה של 5 קמ"ש כמתחייב), בעוד שהמהירות המותרת בקטע כביש זה היא 90 קמ"ש בלבד.

לדברי עוה"ד חנה דוד, המייצגת את הנהג - העונש על עבירה כיום הינו קנס בסך 1500 שקלים ו-10 נקודות.

הנהג הכחיש מכל וכל בפני השוטר כי נהג מעל המהירות המותרת וטען כי לא נסע יותר מ-80 קמ"ש. הוא זומן לבית משפט לתעבורה, ובאמצעות עו"ד דוד - כפר באמינות הפעלת מכשיר הממל"ז, במיומנות המפעיל ובכיול המכשיר.

עוה"ד דוד טענה בדיון כי מכשיר הממל"ז לא הופעל על פי נוהל לילה, ובניגוד לנהלים. בנוסף, טענה, שקשר העין עם הרכב הנמדד נותק בעיקולי הדרך, מפני שמדובר בכביש המתעקל ימינה – ולכן השוטר לא רשם את מספר הרכב, וזיהה אותו רק על פי צבעו והדגם שלו.

על פי דו"ח התנועה, הרכב נסע בנתיב הרביעי משמאל, בעוד שלטענת עו"ד דוד, הנהג היה במגמת השתלבות עם כביש 1 – ועל כן לא ייתכן שנהג בנתיב שיוחס לו.

השוטר טען בחקירתו כי הרכב האט באופן אינסטנקטיבי מיד לאחר שעבר אותו, למרות שלא רשם זאת בדו"ח, אך הצליח להדביק אותו ולשמור איתו על קשר עין – למרות שהיה השוטר היחידי בניידת באותה סיטואציה.

כבוד השופטת שרית זוכוביצקי-אורי מבית משפט השלום לתעבורה בירושלים קבעה בפסק דינה, כי עדותו של הנאשם היתה מהימנה ואותנטית, ותהתה מדוע השוטר לא הפעיל את מכשיר הממל"ז על נוהל לילה שהיה מונע אפשרות לטעות – ובמקום זאת הסתפק בקשר עין עם הרכב.

בסיום פסק דינה קבעה השופטת זוכוביצקי-אורי כי קיים ספק סביר שהנהג הוא אכן נהג הרכב שנהג במהירות מופרזת, וייתכן כי נעשתה במקרה זה טעות אנוש בזיהוי הרכב – ועל כן זיכתה את הנאשם מכל אשמה.

שוטר תנועה דוחות מהירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד