י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זעם בימין

דגלי פלסטין במחאה במדינת תל אביב

אלפי ערבים הפגינו נגד חוק הלאום בכיכר רבין. כמה מהם הניפו דגלי פלסטין וקראו קריאות גנאי נגד מדינת ישראל ותפסו את מלוא תשומת הלב הציבורית • נתניהו: "‏אין עדות טובה יותר לנחיצותו של חוק הלאום"    

דגלי פלסטין במחאה במדינת תל אביב
מחאה בתל אביב נגד חוק הלאום צילום: תומר נויברג, פלאש 90

כ-20,000 מערביי ישראל הפגינו הערב (מוצ"ש), נגד חוק הלאום שעבר לאחרונה ברוב קולות בכנסת וזאת לאחר שלטענתם החוק פוגע בזכויות המיעוט במדינת ישראל.

במהלך ההפגנה שהתקיימה בכיכר רבין נשאו דברים, ראשי ההנהגה הערבית, בהם יו"ר וועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל חבר הכנסת לשעבר מוחמד ברכה, שאמר כי "כל היהודים והערבים כאן נעו בכמויות ונוהרים אל הכיכר כדי למחוק את התועבה וכדי להסיר את הכתם של נתניהו וממשלתו שנקרא חוק הלאום ובדרך גם להסיר את הכתם שנקרא ממשלתו".

לדברי ברכה, "אנחנו כאן מאוחדים בשאלה היסודית ביותר הטריוויאלית ביותר והאוניברסלית ביותר. בני אדם הם שווים והם נולדו שווים ובני חורין".

במהלך ההפגנה הניפו חלק מהמפגינים דגלי מפלסטין וקראו קריאות גנאי כנגד מדינת ישראל, דבר שעורר זעם בקרב חברי הכנסת מהימין שמיהרו להגיב לדברים.

צילום: תנועת 'אם תרצו'

ראש הממשלה בנימין נתניהו, פרסם את תיעוד המפגינים עם דגל פלסטין וכתב, "‏אין עדות טובה יותר לנחיצותו של חוק הלאום. אנו נמשיך להניף את דגל ישראל בגאון ולשיר את התקווה בגאווה גדולה".

יו"ר הכנסת חה"כ יולי אדלשטיין הגיב ואמר כי, "הערב הוכח פעם נוספת - המאבק שמנהלים חברי הכנסת הערבים הוא לא נגד חוק הלאום, אלא נגד קיומה של מדינת ישראל. צר לי שהם שוב גוררים את הציבור הערבי ישראלי למפגן הסתה מכוער".

‏"דגלי פלשתין מונפים הערב בכיכר רבין בת"א, בהפגנה נגד חוק הלאום. אחמד טיבי ואיימן עודה וחבריהם מפגינים נגד הלאום היהודי ובעד הלאום הערבי - פלשתיני. לא המילים בחוק מפריעות להם, אלא קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הם ימשיכו להפגין ואנחנו לבנות ולחזק את מדינת ישראל", כך שר התחבורה והמודיעין חבר הכנסת ישראל כץ.

השר זאב אלקין שהיה מיוזמי חוק הלאום אמר, "כפי שאמרתי השבוע בכנסת: כשאחמד טיבי וחנין זועבי מתנגדים לחוק הלאום יחד עם המפגינים האלה עם דגלי פלסטין וקריאות ״ברוח ובדם...״ אני מבין למה הם עושים את זה".

לדברי אלקין, "הם באמת מתנגדים בכל כוחם לציונות ולעובדה שישראל היא מדינתו של העם היהודי וכך הוקמה על ידי האו״ם. אבל יאיר לפיד וציפי לבני?! למה הם מתנגדים?".

חוק הלאום דגל פלסטין מחאה ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד