י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא בפעם הראשונה

תעלומה: מי ריסס SS מתחת ללוחות הברית

צלבי קרס ואותיות SS רוססו על קיר חיצוני של בית כנסת בעיר פתח תקווה. המשטרה חוקרת | המועמד לראשות העיר: "לא נאפשר לאנטישמיות להרים ראש בעירנו"

תעלומה: מי ריסס SS מתחת ללוחות הברית
צלב קרס ו-ss על קיר בית כנסת בפתח תקווה צילום: המצלם

צלב קרס ואותיות ss אותרו אמש על קיר חיצוני של בית כנסת "מקדש משה" בפתח תקווה. 

אתמול התקבל דיווח במשטרת ישראל, כי רוססה כתובת גרפיטי על קיר בית כנסת ברחוב אחד העם בפתח תקווה. ניידת משטרה שהגיעה למקום איתרה את הזירה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בצלב קרס ואותיות ss שרוססו באמצעות ספריי שחור, על קיר חזית בית הכנסת "מקדש משה", מטרים ספורים מתחת ללוחות הברית. במשטרה בודקים את הנסיבות.

המועמד לראשות העיר, עורך הדין רמי גרינברג, התייחס למקרה בפוסט שהעלה לדף הפייסבוק שלו, "מזעזע לראות בבוקר צלבי קרס שרוססו על בית הכנסת הותיק במרכז העיר - מקדש משה ברחוב אחד העם".

גרינברג ציין כי "המתפללים שהגיעו מוקדם בבוקר לאמירת הסליחות של חודש אלול נדהמו כמו כולנו, שבמדינת ישראל, באם המושבות בשנת 2018 יש ביטויי אנטישמיות קשים כאלה".

המועמד עדכן את עוקביו, "כמובן שהוגשה תלונה במשטרה בתקווה שזה יטופל במלוא הרצינות והמהירות. עם ישראל עבר את השואה הנוראית והקים מדינה לתפארת ובזה ניצח נצחון גדול את כל אלו שרצו לכלותינו".

"לא נאפשר לאנטישמיות להרים ראש בעירנו. נמשיך לחנך לאהבת העם והמולדת ולסובלנות בין כל חלקיי עם ישראל", הבהיר לסיום.

לפני שנתיים למחרת תשעה באב, שתי נערות בנות 13 ו-15 ריססו צלב על בית כנסת ברחוב סביון פינת הרצל בפתח תקווה. בסריקות שביצעו השוטרים באיזור, אותרו שתי הנערות שלא ידעו לתת הסבר מניח הדעת למה עשו את המעשה החמור, וככל הנראה היה זה מתוך שעמום.

לפני מספר שנים ובמשך תקופה ארוכה רוססו כתובות גרפיטי וצלבי קרס על קירות בתי כנסת בפתח תקווה. גם באלול תשס"ט, כתובות נאצה וצלבים רוססו במהלך השבת על בית-כנסת ומדרשה ברחוב רוטשילד בפתח-תקווה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד