י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
להודות ולהלל

מגבלה נוספת הוסרה: רובשקין בדרכו לישראל

שלום מרדכי רובשקין ששוחרר מהכלא במפתיע על ידי הנשיא טראמפ, שקיצר את עונשו אחרי כ-8 שנים, במקום שירצה 27 שנים, קיבל את דרכונו בחזרה והוא בדרכו לישראל 

מגבלה נוספת הוסרה: רובשקין בדרכו לישראל

שמונה חודשים לאחר שיחרורו המפתיע מהכלא בליל זאת חנוכה תשע"ח, הוסרה מעל ר' שלום מרדכי רובשקין מגבלה נוספת.

הוא קיבל את דרכונו בחזרה ולראשונה מאז שחרורו, שמונה שנים אחרי שנכנס לשערי הכלא, הוא צפוי לצאת מארצות הברית בדרכו לישראל, כך מדווח האתר COL.

במהלך ביקורו בארץ, יגיע רובשקין בין היתר לכותל המערבי, כדי להודות ולהלל להשי"ת על הנס הגדול אשר עשה עמו. 

כזכור, הרב שולם מרדכי רובשקין שהיה כלוא במשך 8 שנים באחד מבתי הכלא השמורים והקשים ביותר בארה"ב, שוחרר במפתיע לאחר שהנשיא דונלד טראמפ חנן אותו וקיצר את עונשו. הוא שוחרר לאחר 8 שנים, כשהעונש שנגזר עליו, הוא 27 שנים.

הדבר אירע, בשעות הערב של זאת חנוכה האחרון. לאחר לחצים של מנהיגים, מחוקקים ועסקנים שונים מכל רחבי הקשת הפוליטית. לאחר שחרורו יצאו אלפי חרדים לרחובות ברחבי העולם לרקוד, והתקשורת העולמית נחשפה לאחדות ישראל.

שלום מרדכי רובשקין אב ל-10 ילדים, בן 57, חסיד חב"ד, ניהל את המשחטה הכשרה הגדולה בעולם, בעיירה פוסטוויל שבמדינת איווה בדרום אמריקה, עד שב-12 במאי 2008 פשטו מאות שוטרים בליווי מסוקים על המפעל שלו בחיפוש אחר עובדים זרים שלא כחוק.

בפשיטה הגדולה שסוקרה בכלי התקשורת כאחת הפשיטות הגדולות שידעה ארה"ב, נעצרו כארבע מאות עובדים שנחשדו כשוהים בשטח ארה"ב בניגוד לחוק. קרוב ל-300 עובדים הועמדו לדין על זיוף מסמכי הגירה. בספטמבר 2008 הוגש נגד רובשקין כתב אישום בגין העסקה ביודעין של שוהים בלתי חוקיים. האישומים בפרשה זו נזנחו, לאחר שרובשקין נידון ל-27 שנות מאסר על הונאה והלבנת הון. משפט נוסף, שעסק בהעסקת קטינים בניגוד לחוק הסתיים בזיכויו של רובשקין. האישומים נגד המפעל, שכבר עבר לבעלות חדשה, הסתיימו בהרשעתו במסגרת עסקת טיעון.

הפשיטה נעשתה לאחר עבודת חקירה מאומצת ויסודית במשך שמונה חודשים, אך לאחר הפשיטה התווספו עוד ועוד סעיפי אישום בעניין הלבנת הון והונאת בנקים, בסופו של דבר החליטה התביעה להתמקד בעבירות הללו ולא לסבך את המשפט בסעיפי האישום בדבר העסקתם של השב"חים שלא כחוק.

רובשקין הורשע בחודש נובמבר 2009 ב-86 סעיפי אישום על הונאות כספיות. ב-21 ביוני 2010 גזרה שופטת בית המשפט המחוזי באיווה, לינדה רייד, עונש כבד על רובשקין - של עשרים ושבע שנות מאסר. השופטת פרסמה את החלטתה רק יממה קודם הקראת פסק הדין, זאת בכדי למנוע את התגובה הקשה בהקראת פסק הדין בבית המשפט.

עורכי דינו של רובשקין הגישו בקשה למשפט חוזר וטענו כי השופטת היתה אמורה לפסול את עצמה מלדון בתיק מכיוון שהייתה מעורבת בחקירת הפרשה, השופטת התעלמה מהטענה. משפטנים בכירים בארצות הברית סברו אז כי יש ממש בטענות ובינואר 2011 הגישו פרקליטיו ערעור לבית המשפט לערעורים בארה"ב מחמת טענה זו, אך גם ערעור זה נדחה.

עורכי דינו של רובשקין לא התייאשו וב-30 בינואר 2014 הגישו ערעור חדש לבית המשפט הפדרלי בניו יורק המבוסס על כך שהיו פגמים חמורים בהליך השיפוטי, ובעיקר, בשל העובדה שהשופטת רייד שחרצה את דינו, הייתה צריכה לפסול את עצמה מההרכב שדן בתיק, לאחר שהייתה שותפה במשרד עורכי דין שטיפל בתביעה נגדו.

יותר מ-100 אנשי ממשל, שכללו בתוכם פקידים במשרד המשפטים, תובעים, שופטים וחוקרים לשעבר, הביעו את דעתם על כך שהראיות נגד רובשקין אינן בפורפורציה.

יותר מ-30 חברי קונגרס מכהנים כתבו מכתבים למשרד המשפטים בארה"ב ודרשו לבדוק את המקרה לעומק, לטענתם, נפלו פגמים לאורך המשפט של רובשקין.

שלום מרדכי רובשקין שחרור מהכלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד