י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האחרון על אדמת ארה"ב

ביום שגורש הנאצי, נפטר ניצול השואה החרדי

ביום שבו גורש הנאצי מאדמת ארה"ב, יהודי חרדי, ממשוחררי מחנות ההשמדה, נפטר בגיל 101 • ע"פ הדיווחים מדובר בנאצי האחרון שנשאר בחיים על אדמת ארה"ב

ביום שגורש הנאצי, נפטר ניצול השואה החרדי

אמש (שלישי) גירשה ארה"ב תושב נאצי בן 95 למדינת גרמניה, כאשר על פי הדיווחים בארה"ב, היה זה הנאצי האחרון שנשאר בחיים על אדמת ארה"ב.

ממש ביום שגורש, נפטר ניצול השואה החרדי, גדליה פלנר ז"ל, כשהוא בן 101. פלנר לחם בצבא ארה"ב במלחמת העולם השניה, והיה ממשוחררי מחנות המוות. היה תושב וויליאמסבורג, והיה מגיע להתפלל בבתי הכנסת של סאטמר, שם נערכה ההלוויה אתמול.

כזכור, טראמפ חתם אתמול על צו גירוש לנאצי בן ה-95. ובהתאם לצו הוא גורש והורחק חזרה לגרמניה.

יצוין כי בית המשפט פסק כבר ב-2005 לסלקו משטח ארה"ב, לאחר שהתגלה כי רימה את רשויות ההגירה לגבי עברו. אולם הוא הצליח, בעזרת עורכי דינו, לערער ולדחות את הגירוש ולשטות ברשויות.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני כשנה וארבעה חודשים, תלמידי ישיבה הפגינו מול ביתו של הנאצי - הפגנה שקיבלה סיקור תקשורתי בארה"ב. ואכן טראמפ עשה אתמול סוף לבושה וחתם על סילוקו לגרמניה.

על פי צו מיוחד שהנפיק נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, רשות ההגירה גירשה את ג'ייקו פאליץ בן 95, שהתגורר ברובע קווינס, ניו יורק - לגרמניה. הנאצי הרשמי האחרון שהתגורר בשטחה.

במשרד המשפטים האמריקני אומרים כי פאליץ שימש כשומר במחנה ההשמדה בפולין, עת הייתה כבושה בידי הנאצים, ואחרי המלחמה הוא שיקר לגורמי ההגירה האמריקאים על חלקו בזוועות השואה, כאשר נכנס לארה"ב לאחר המלחמה.

פאליץ הובל על ידי אמבולנס מביתו כשהוא בכיסא גלגלים, לא ענה על אף שאלה של כתב רשת abc, והיה נראה חלש כאשר שיניו הקדמיות חסרות. סוכני רשות ההגירה הוציאו אותו לעבר שדה התעופה, משם הוא נשלח בטיסה לגרמניה.

נאצי שואה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד