י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התרגשות נדירה בטבריה

הרבי מצאנז הופיע, הגאב"ד הליטאי שלף יין

התרגשות רבתי נרשמה בטבריה כאשר הרבי מצאנז הופיע לאירוע חנוכת בית המדרש שבמרכז הקריה שהקים בעיר. הגאב"ד הליטאי הישיש הגיע להשתתף במעמד ואף שלף בקבוק יין והגישו לאדמו"ר

הרבי מצאנז מקבל מהרב אויערבך בקבוק יין. צילום: משה גולדשטיין
הרבי מצאנז מקבל מהרב אויערבך בקבוק יין. צילום: משה גולדשטיין צילום: משה גולדשטיין

השבוע נחנך בית המדרש במרכז קרית צאנז בטבריה, כשקודם למעמד קבע מזוזות בשערי בנין בית המדרש האדמו"ר מצאנז, שהגיע לקבל את חסידיו לברכה לקראת הימים הנוראים.

קרית צאנז טבריה נוסדה לפני כחמש שנים על ידי האדמו"ר, במטרה להקל על הזוגות הצעירים בחסידות והוריהם לרכוש דירה.

עם בואו של האדמו"ר, הניח את אבן הפינה למקווה החדש, ולאחר מכן הגיע לבית המדרש לקבוע מזוזה, שם המתינו לו ילדי התלמוד תורה.

מי שפתח את המעמד היה המנחה הרה"ג רבי דוד הלוי רובינשטיין, ראש כולל 'תהלה לדוד' בירושלים, שכיבד בדברים את הגאון רבי זאב וקסברגר, דומו"צ קרית צאנז טבריה, אשר בדבריו ביטא בהתרגשות רבה את הרגעים הגדולים בדבר ימיה של הקהילה.

האדמו"ר מצאנז השמיע מדברות קדשו, נשא דברי הדרכה וחיזוק לקראת הימים הנוראים והודה לעסקני ובוני בית המדרש וברכם בברכת כתיבה וחתימה טובה.

במהלך המעמד הופיע גאב"ד טבריה, הגרא"ד אויערבך, ונתכבד לשאת דברי ברכה לרגל המעמד הגדול. בדבריו התבטא שקדושת חסידות צאנז, הידועה בתורתה ובקדושתה, תמשיך להקרין על פני כל העיר הקדושה טבריה. הגרא"ד אף הביא בקבוק יין לאדמו"ר לרגל המעמד.

אחריו נשא דברים רב העיר טבריה, הגאון רבי משה צבי בוחבוט, ששיבח מתוך הכירותו את אברכי קהילת צאנז, הידועים בהטמעת ידיעת הש"ס והתורה כולה, לא רק בטבריה אלא בכל העולם.

בסיום המעמד יצאו בני הקהילה בריקוד של שמחה, על שזכו לחנוך בית מקדש מעט, אשר יהווה מגדלור של תורה וחסידות בעיה"ק טבריה. לאחר סיום המעמד הכביר זכו בני הקהילה להיכנס לחדרו של הרבי, להיזכר, להיפקד ולהתברך בברכת השנים.

הצלם משה גולדשטייו תיעד את הביקור ומגיש גלריה >>

 

חסידות צאנז קרית צאנז טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד