י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התייחסות ראשונה

בש"ס מתייחסים ל'מתווה גוטרמן' שנחשף ב'בחדרי': הכל ייפתח מחדש

התייחסות ראשונה בש"ס ל'מתווה גוטרמן', המשאיר את ש"ס מחוץ לתמונה: "מי שחושב שאפשר לסגור בלי לשאול אותנו שידע שהכל ייפתח" 

בש"ס מתייחסים ל'מתווה גוטרמן' שנחשף ב'בחדרי': הכל ייפתח מחדש

לאחר חשיפת 'מתווה גוטרמן' ב'בחדרי חרדים', שעניינו סיום הפילוג הפנים חרדי בין 'דגל' ל'שלומי אמונים', פילוג שיבוא על חשבון סיעת 'ש"ס', שתאלץ  לוותר על אלעד לעשר השנים הבאות וגם על בית שמש בקדנציה הבאה - בש"ס מגיבים לראשונה ומאיימים: "לא יהיה הסכם שידלגו עלינו - הכל ייפתח מחדש".

את הדברים אומר יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי, מי ששימש בעברו כמנכ"ל תנועת ש"ס וכיום נחשב ללוחש על אוזנו של יו"ר התנועה השר אריה דרעי, בכל הקשור לבחירות המוניציפליות, כאשר לדבריו, "התרגלנו שיש מי שפתרון לחברה החרדית וחושב שהוא שחקן לבד, רק שייקחו בחשבון שברגע שפותחים - פותחים הכל, את אלעד ירושלים, רכסים הם נפרמים".

לדברי חה"כ מרגי בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "להכניס שחקנים חדשים למגרש זה הסכם חדש. אם בית שמש נכנס - כל ההסכמים נפרמים, לא היה הסכם איתנו בבית שמש, יש הבנות אתנו בבני ברק ורכסים בלבד ואם הם רוצים אפשר לפתוח הכל מחדש".

מרגי מתייחס לדיווחים על כך שב'דגל' יודיעו בקרוב, על כך שהם יכבדו את ההסכם מול 'שלומי אמונים' בבית שמש, הכולל בין הייתר, הסכמה כי מועמד שלומי אמונים יקבל את תמיכתם בבית שמש ואומר: "מכניסים את בית שמש ומשחקים על ערים אחרות, אם אנחנו לא בדיל אז אנחנו לא בדיל עד הסוף". לדבריו, "אנחנו (ש"ס) לא נהיה בשום דיל וזו גם דעת המפלגה מי שחושב שהוא יכול לסגור בלי לשאול אותנו אז שידע שיפתחו הכל, אין הסכם בערים החרדיות שידלגו עלינו - לא תהיה שום הבנה".

"יש רוב ספרדי בבני ברק וברכסים, לא מגיע לדגל ואגודה רוטציה. או שמתמודדים בבני ברק או שמתחלקים לשלושה", מחדד מרגי את המסר, תוך שהוא מציין שוב כי, "אין מי שחלוק עליה בש"ס, יש הבנות ואם מישהו יפרום אותם יקבל פרימה מוחלטת, מי שרוצה להחליף את אבוטבול מחליף את הכל. אם מדברים על הפעם הבאה אז כל הערים יכנסו בפעם הבאה".

בהתייחס למתווה גוטרמן הנוגע לעיר אלעד, אומר חה"כ מרגי, "אם מוכרים את אלעד לצמיתות אנחנו לא נהיה בדיל הזה. פרוש זכה בסיטואציה של משבר אצלנו, אם הליטאים רוצים לעשות הסכם רק על אלעד ואיפה שנוח להם - אז אין הסכם, או שכל הערים החרדיות שם, או אין כלום".

במקרה כזה ו'דגל' יחתמו על מסמך הבנות, הקובע כי פרוש יתמודד שוב לקדנציה נוספת לראשות העיר אלעד, אומר מרגי כי, "אם ש"ס רוצים אנחנו יכולים להביא מועמד לאלעד, יש לנו מועמד שיוכל לעלות על בורסת השימות הקיימת, נראה לך שאין לנו מועמד ראוי?! יש מועמדים וכשיו"ר המפלגה יחליט, יהיה הכל", לדבריו, "יש הבנות שלא מפורסמות וברגע שיפרו אותם הן יתפרסמו". 

אלעד בית שמש יעקב מרגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד