י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תיעוד וידאו מפתיע | צפו

גפני על עתידו הפוליטי: "כנראה לא אמשיך"

על רקע ימים קשים שעוברים עליו לאחרונה, כולל מרד גלוי נגדו מצד ראש עיריית מודיעין עילית, הגיע לידי 'בחדרי חרדים' תיעוד בו נראה יו"ר 'דגל התורה', משה גפני, מתייחס לעזיבת החיים הפוליטיים - לאחר כשלושה עשורים במרכז הפוליטיקה החרדית והארצית

גפני על עתידו הפוליטי: "כנראה לא אמשיך"
משה גפני. בדרך הביתה? צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ימים לא קלים עוברים על יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני. התככים הפנים מפלגתיים בסיעה הליטאית והעימות החריף עם הכוכב העולה יעקב גוטרמן, ראש עיריית מודיעין עילית – מעיבים על כוחו במפלגה. אולם האם ההתרחשויות האחרונות יביאו לסיום דרכו הפוליטית של מנהיג התנועה בעשורים האחרונים?

בתיעוד וידיאו שהגיע ל'בחדרי חרדים', נשמע גפני אומר כי כנראה הוא לא ימשיך בתפקידו וכי הוא בסוף הכהונה שלו.

וכך גפני נשמע אומר בכנס הרבנים של הרבנות הראשית לישראל שהתקיים השבוע ביום ראשון, בקיבוץ לביא: "יהיו בחירות, בעזרת ה', אם המשיח לא יבוא – לצערנו הרב. אם המשיח יבוא אז אין בעיה. רק יו"ר ועדת הכספים לא מחליפים – אבל את השאר מחליפים", לדבריו, "אני בלאו הכי גם כנראה לא אמשיך", בהמשך דבריו אמר שוב גפני כי "אני בשלהי הכהונה שלי".

כאמור, דבריו של גפני מגיעים על רקע הסערה הפוקדת את 'דגל התורה' בתקופה האחרונה, סערה שמקבלת ביטוי משמעותי בסוגיית הבחירות המוניציפליות.

השיא החדש שנרשם, נחשף ב'בחדרי חרדים', כאשר גוטרמן סירב לבצע את הוראתו המפורשת של גפני, והזדהה לקראת הבחירות כרשימה עצמאית. כזכור, בעקבות כך, גפני הודיע במהלך פגישה עם נציגי 'דגל התורה' בבית שמש, כי הוא שוקל להציב מועמד נגד גוטרמן לראשות העיר, כאשר לדבריו הנושא יעלה בקרוב לבתי גדולי ישראל והם שיכריעו האם להריץ מועמד ורשימה נגדית.

מלבד 'כאב הראש' מכיוונו של גוטרמן, גפני ספג לאחרונה מכות נוספות מבית, כדוגמת ההקלטות שחשף עקיבא וייס בכאן 11, מתוך הישיבה הסגורה של הנהלת 'דגל התורה', שעסקה בנושאים רגישים. הקלטות שלטענת אנשי גפני – הוצאו על ידי גורמים ב'דגל התורה' – במטרה להביכו.

בנוסף, וכפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', גבאי בתי הכנסת בעיר בית שמש התכנסו נגד מהלכיו של גפני וטענו כי הוא מוכר אותם "בנזיד עדשים" וכי מי שמנהל בפועל את 'דגל התורה' הוא יו"ר ש"ס אריה דרעי. ולא רק בבית שמש, גם בטלז-סטון הסמוכה לירושלים - קמה זעקה נגד גפני, במטרה להשפיע עליו שלא יצניח למקום ראש מועצה מבחוץ.

 

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד