י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נהיה משוחררים

הרבנים ביקשו מדרעי להיפגש, אך לא נענו

הפגישה אמורה הייתה לדון בנוגע למועמד המוסכם של ש"ס לראשות, אך דרעי לא השיב תשובה | רייך: "אם ש"ס תריץ מועמד לא מוסכם, אנחנו משוחררים מההסכם"

הרבנים ביקשו מדרעי להיפגש, אך לא נענו
אריה דרעי צילום: פלאש 90

הרוחות בישוב הצפוני סוערות. לפי ההסכם שנחתם בין 'דגל התורה' לש"ס, המפלגות יריצו מועמד לראשות המועצה לסירוגין, בפורמט ריצ'רץ', כאשר המועמד צריך את הסכמת שתי המפלגות. ב'דגל התורה' חשים כי ש"ס מסרבת לשתף פעולה ולהגיע להסכמה בנוגע לזהות המועמד. בעקבות כך, שלחו רבני רכסים מכתב ליו"ר ש"ס אריה דרעי ודרשו להיפגש עימו "או מי מטעמו" ולדון על זהות המועמד של המפלגה הספרדית. אלא שהמכתב לא נענה עד כה. בשל כך, שלחו רבני רכסים בשבוע שעבר מכתב בשנית אם בקשה דומה, אך גם מכתב זה נותר ללא תגובה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

הסיבה לבהילות של רבני ונציגי 'דגל התורה', היא זהות המועמד המסתמן של ש"ס. נכון לשלב זה, לש"ס יש מועמד מסתמן – דן כהן, סגן ראש המועצה הנוכחי וראש המועצה הקודם. אלא שבשל סכסוכים ומתחים בין כהן למפלגה האשכנזית, אומרים מאחורי הקלעים ב'דגל' כי יטילו וטו על מועמדותו.

השבוע ביקר בישוב ח"כ אורי מקלב, שטען כי יש הסכם וצריך לכבד אותו, אבל הוסיף ואמר, "אני חושב שצריך להתעלות מעל האינטרסים הפוליטיים כשיש שביעות רצון. הסכמים צריכים להיות לעשר שנים, לכל ראש מועצה, ולא לחמש שנים". גורמים בש"ס הגיבו לדברים, "גם לפני חמש שנים טענו שכהן הוא ראש מועצה מוצלח ודרשנו לשנות את ההסכם ל-10 שנים במקום לחמש, אבל גפני סירב לכך בתוקף".

בתוך כך, ראש המועצה יצחק רייך אומר ל'בחדרי חרדים': "עדיין לא הגיע לרבני רכסים כל שם של מועמד, שש"ס באה ואומרת שהיא רוצה אותו. כל מה שמדובר היום, מדובר לגופו של תהליך ולא לגופו של מועמד. אם בש"ס יחליטו להתעלם מההסכם ולהעמיד מועמד מבלי לקבל את הסכמתנו, אז הם הפרו את ההסכם ואנחנו נהיה משוחררים להתמודד ולבדוק את דרכנו".

יצחק רייך רכסים אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד