י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
העוקץ בברסלב - פשיטת רגל?

החברה: כספי החסידים הועברו לחו"ל

העוקץ הגדול בברסלב: לאחר ש-2,000 חסידי ברסלב גילו כי אין להם כרטיס בחברת 'אירו פנים' וטענו כי נעקצו - עסקנים בברסלב בדקו את הדברים לעומק וכעת מציגים את השתלשלות העניינים • 'בחדרי' חושף את הסיפור המלא

חסידים בנהר באומן
חסידים בנהר באומן

העקיצה הגדולה של חברת 'אירופנים' והפסדי כרטיסי הטיסה לאומן לא יורדת מסדר היום בחסידות ברסלב, לאחר שכ-2,000 חסידים נותרו ללא כרטיס.

מספר עסקנים ואברכים מברסלב, בראשות הרב חיים וייצהנדלר, התכנסו לתועלת הציבור וניגשו לברר את העניין לאמתו - לבדוק את כל התנהלות הדברים במשרדי חברת 'אירופנים'.

במסגרת הבדיקה הוחלט, ראשית שיש לבטל את הטיסות כליל ולהודיע לקהל הרוכשים שמומלץ להם להזדרז לרכוש כרטיסים בחברות השונות גם במחיר יקר יותר מחוסר בריבה.

בחברה גם מציגים את השתלשלות העניינים:

א. בתחילת זמן הקיץ נחתם חוזה כדת וכדין, לאחר פניית איש עסקים ישראלי שהוא נציג חברה בחו"ל (בשם cfd) שפועלת עימו. שהתשלום מחברת "אירופנים" עבור הטסת הנוסעים לאומן ראש השנה תשע"ט מתבצע על ידי החברה בחו"ל, וחברת אירופנים מעבירה את הכסף לנציג בישראל.

התועלת שהיתה בביצוע העסקה באופן זה ולא באופן רגיל של העברה ישירה לחברת התעופה היתה לצורך כך שכחלק מהעסקה נותנים הגורמים המדוברים קרי: נציג החברה בארץ, תרומה משמעותית עבור סבסוד הטיסות, כמו"כ במסגרת ההסכם הוסכם על חלוקת החזרים עבור הנפגעים מטיסות החזור בראש השנה תשע"ז.

בתקופה האחרונה בה סכומי הכסף היו צריכים לעבור בפועל הציגו הגורם הישראלי והחברה המדוברת הנ"ל, מסמכים המוכיחים את העברת הכספים לחברת התעופה, ולאור הצגת המסמכים ובהתאם לחוזה – חברת אירופנים העבירה חלק נכבד מהתשלום לנציג הנ"ל. כאשר בהמשך התברר שהמסמכים כולם מזויפים!

ואנו חוזרים להדגיש, כל המסמכים המוזכרים, הן החוזים שנחתמו מול החברה והנציג הנ"ל, וכן ההעברות שבוצעו ע"י חברת "אירופנים" וההעברות המקבילות שבוצעו כביכול ע"י הנציג הנ"ל – כולם היו לנגד עינינו!

ב. ההשלכות.

הכסף הועבר לחברה בחו"ל דרך נציגה הנ"ל בארץ לתשלום הטיסות בהתאם לחוזה, והחברה הנ"ל לא העבירה את הכספים הנדרשים לידי חברת התעופה איתה נחתם הסכם הטיסות, עקב כך חברת התעופה איימה לבטל את הטיסות עקב אי קבלת תשלום.

עקב מרווח הזמן הקצר, כשבוע לפני תחילת הטסת הנוסעים, החלה חברת אירופנים מיוזמתה בהתייעצות עם עסקנים וגורמים רבים, במסגרת הדברים הובן שלא תהיה אפשרות להשיג את סכומי הכסף האדירים האלה. ועל כן פרסמו נציגי אירופנים שישנה בעיה חמורה עם מערך הטיסות. כאשר במקביל החברה הגישה תלונה במשטרה במחלקת ההונאה.

ג. לסיכום.

במהלך הבדיקות שערכנו בחברת "אירופנים", ובהתאם להסכמתם של הנהלת החברה שעומדת לכאורה לקראת פירוק ופשיטת רגל, התארגנו קבוצה של עסקנים ואברכים מאנ"ש בראשות הרב חיים וייצהנדלר הי"ו, שאינם קשורים לתחום הטיסות בכלל ולחברת "אירופנים" בפרט, שיהיו אחראים על חלוקת הכספים העודפים שנמצאים עדיין בידי חברת "אירופנים", ועקב כך שמדובר בסכום נמוך יחסית, הוא יחולק על פי קריטריונים ברורים ובסדר עדיפות שייקבע בהקדם על ידי רבנים מאנ"ש ויפורסמו בעז"ה.

כמו"כ, אנו מודיעים לכל אחד ואחד, שעל מנת לקבל את שאר הכספים, נצטרך לעבור תהליך מול המשטרה ותהליכי הגשת תביעה משפטית, תהליך שעלול לקחת פרק זמן, שבעז"ה בסופו יקבל כל אחד את חלקו בהתאם להחלטות בית המשפט.

לסיום נכתב: אנו פונים לכל אחד מהרוכשים לשלוח לכתובת אלינו פרטי בנק, והעתק כרטיס טיסה / הזמנה / קבלה – או אישור תשלום, על מנת שנוכל לדאוג לחלוקת הכספים בהקדם.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד