י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הגינויים לשריפת תמונת השר נמשכים

המארגנת מגיבה: "טוב היה אם שלוחיו היו מפסיקים להתבכיין"

הגינויים נגד המחזה המזעזע אמש בדרום תל אביב, נמשכים גם הבוקר, ראש הממשלה מכנה זאת "מעשה פסול" ומבהיר: "למעשים כאלה אין מקום בתוכנו", אולם מארגנת המחאה לא מתרגשת: "מה שאנחנו עוברים מגמד את המיצג האמנותי במחאה על אוזלת ידו של משרד הפנים"

המארגנת מגיבה: "טוב היה אם שלוחיו היו מפסיקים להתבכיין"
דרעי צילום: אור שרון, "החזית לשחרור דרום תל אביב"

נושא התיעוד בו נראים מפגינים ימניים קיצוניים, שורפים את תמונתו של שר הפנים אריה דרעי, במהלך הפגנה נגד הממשלה בדרום תל אביב, ממשיך לעמוד בראש כותרות היום, ורשימת המגנים מקיר לקיר הולכת וגדילה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מפרסם הבוקר הודעת גינוי ומבהיר: "אני מכבד את מצוקתם האמיתית תושבי דרום תל אביב. הממשלה בראשותי, יחד עם שר הפנים אריה דרעי, עושה מאמצים בלתי פוסקים להוצאת המסתננים מישראל, בדרכים גלויות ועלומות כאחד. אני מגנה את המעשה הפסול של שריפת תמונתו של השר דרעי. למעשים כאלה אין מקום בתוכנו".

מספר דקות אחריו, גם שר הביטחון אביגדור ליברמן, פרסם בחשבון הטוויטר שלו, דברי גינוי: "שום מחאה לא מצדיקה שריפת תמונות של שרים. אלה תמונות שמתאימות למדינות אחרות לא לנו. אני מצפה מראשי המחאה בדרום תל אביב לגנות את המעשה.".

"הזכות להפגין היא מהחשובות בדמוקרטיה שלנו, אך אני מגנה כל מעשה אלימות בצדה. אני תומך במחאתם המוצדקת והצודקת של תושבי דרום תל אביב", כתב יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, והסתייג מהמעשה, "אולם שריפת תמונתו של השר דרעי אמש היא חציית גבול ואסור שתעבור לסדר היום".

יו"ר 'הבית היהודי', שר החינוך נפתלי בנט, גינה את המעשה הבוקר מעל גלי האתר, בראיון לניסים משעל ברדיו '103FM' אמר בנט, "זה בלתי מתקבל על הדעת לשרוף את התמונה של שר הפנים אריה דרעי וזו אחריותה של הממשלה".

אל השר בנט הצטרפה גם חברת סיעתו, שרת המשפטים איילת שקד: "אין צודקת יותר ממחאת תושבי דרום תל אביב", כתבה בחשבון הטוויטר שלה. עם זאת הוסיפה שקד כי "הממשלה מחויבת להם ולצערי לא כל מה שהובטח להם קויים. עם זאת, גם במחאה צריך לשמור על גבולות. שריפת תמונתו של השר דרעי זה מעשה שלא ייעשה וראוי לכל גינוי".

גם יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, הצטרף לגינויים. בצוץ שהוציא בחשבון הטוויטר שלו כתב: "מצוקתם של תושבי דרום תל אביב אמיתית אבל שריפת תמונתו של דרעי היא הסתה לא מוצדקת".

השר לשירותי דת דוד אזולאי אמר בעקבות התיעוד; "אני מזועזע משריפת תמונתו של שר הפנים הרב אריה דרעי אמש בהפגנת תושבי דרום ת'א".

לדבריו, "מדובר במעשה נפשע חמור ביותר. ההסתה הפרועה אינה במקומה כנגד השר דרעי שפועל רבות למען התושבים".

גינויים גם מספסלי האופוזיציה. שר הביטחון לשעבר חה"כ עמיר פרץ, שיגר הבוקר הודעה לכלי התקשורת בישראל, בה כתב, "הזכות להפגין ולמחות על כל נושא היא זכות דמוקרטית ויש לשמור עליה, אך גלישה לאלימות היא חציית קו אדום איתה אסור לנו להשלים".

לדברי פרץ, "על המשטרה לתפוס ולחקור את המפגינים ששרפו את תמונתו של שר הפנים דרעי".

סגן יו"ר הכנסת, חה"כ בצלאל סמוטריץ' מ'הבית היהודי', שהשתתף בהפגנה הגיב אף הוא ואמר; "‏מה שאני לא מבין זה את הכעס של המפגינים על ‎אריה דרעי. הוא דווקא עושה את מה שהוא יכול. הכתובת לביקורת (ולא חלילה לשריפת תמונות) היא השר ‎משה כחלון שטרפד את פסקת ההתגברות ומונע את הרחקת המסתננים".

לדברי סמוטריץ', "כחלון הוא האשם היחידי במצב. חבל שמפנים את החיצים לכתובת הלא נכונה".

השר ישראל כץ, גינה אף הוא את המעשה ואמר, "‏אני מגנה בכל תוקף את שריפת תמונתו של שר הפנים אריה דרעי על רקע בעיית המסתננים בדרום ת״א".

לדברי כץ, "בעיית המסתננים היא בעייה כואבת וחמורה, שיש לעשות הכל כדי להביא לסיומה, אבל שריפת התמונה ועוד ערב חגי תשרי, חוטאת למוסר היהודי ופוגעת בהשגת המטרה".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן סירב להתחייב כי הוא יפתח בחקירה אך גינה את המעשה ואמר; "שריפת תמונתו של חברי שר הפנים אריה דרעי מזעזעת! אינה מוצדקת ואינה לגיטימית! זו הסתה חמורה ואסור לפעול כך".

"אמרתי ששיח חסר אחריות של מנהיגים גורם לאלימות אצל הקיצוניים. זה נכון כשתוקפים ערבים רק משום שהם ערבים וגם כששורפים תמונה של שר בהפגנה", כך יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי. 

לדבריו, "העשור האחרון קרע את החברה שלנו מבפנים. היד שהדליקה את האש איבדה עליה שליטה ועדיין מוסיפה בנזין. הציבור הרחב רואה את זה ויביא לשינוי".

מארגנת המחאה בדרום תל אביב הפעילה החברתית שפי פז, סירבה לגנות את הפגיעה בשר דרעי וניצלה את ההזדמנות לתקוף את דרעי בשנית, כאשר לטענתה, "איש לא קרא לפגוע בשר דרעי, וטוב היה אם שלוחיו היו מפסיקים להתבכיין".

פז ציינה כי, "מה שאנחנו עוברים מגמד את המיצג האמנותי במחאה על אוזלת ידו של משרד הפנים. ביום שרשות ההגירה תחזור לעבוד ונראה את המסתננים מאפריקה וממזרח אירופה נמוגים מהשכונות, נשקול להתנצל. עד אז אנחנו עומדים מאחורי המחאה שלנו".

כזכור, אמש פורסם תיעוד של כ- 300 אנשים שהפגינו בדרום תל אביב. המפגינים קראו קריאות נגד נתניהו, ודרשו מראש הממשלה לגרש את המסתננים הביתה.

במהלך ההפגנה שרפו המפגינים את תמונת שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי, תוך שדרשו ממנו לגרש את המסתננים. לטענת המפגינים "דרעי לא עושה מספיק".

בעקבות התיעוד פנו סגן השר יצחק כהן וחבר הכנסת מיכאל מלכאלי ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה, בגין הסתה לרצח, חה"כ ינון אזולאי פנה אף הוא לשר לביטחון םנים בדרישה להצמיד אבטחה לשר הפנים דרעי מחשש לפגיעה פיזית.

אריה דרעי הסתה לרצח דרום תל אביב גינוי מסתננים ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד