י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הסתה פרועה ומסוכנת"

ראשי הסיעות החרדיות מגנים בחריפות

גינויים מקיר לקיר על שריפת תמונת דרעי בהפגנה בתל-אביב • ראשי הסיעות החרדיות מגנים: "חציית קו אדום של ויכוח לגיטימי שמבטאת הסתה פרועה ומסוכנת" • ראש הממשלה בנימין נתניהו: "למעשים כאלה אין מקום בתוכנו" • גפני: אם הדבר היה תלוי בו - הבעיה הייתה נפתרת"

ראשי הסיעות החרדיות מגנים בחריפות
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גינויים מקיר לקיר על שריפת תמונת יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי בהפגנה בתל-אביב. החל מראש הממשלה נתניהו, עבור בליברמן בנט ושקד, וכלה בראשי הסיעות החרדיות.

ראש הממשלה אמר היום (שישי) בעקבות התמונות: "אני מכבד את מצוקתם האמתית תושבי דרום תל אביב. הממשלה בראשותי, יחד עם שר הפנים אריה דרעי, עושה מאמצים בלתי פוסקים להוצאת המסתננים מישראל, בדרכים גלויות ועלומות כאחד".

ראש הממשלה גינה את מעשיהם של קומץ המפגינים ואמר: "אני מגנה את המעשה הפסול של שריפת תמונתו של השר דרעי. למעשים כאלה אין מקום בתוכנו״.

גם ראשי הסיעות החרדיות גינו בתוקף. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, מסר בעקבות התיעוד: "עם כל ההבנה לצער של התושבים, שאנו מזדהים עם כאבם, לשרוף תמונות של השר הרב אריה דרעי זו חציית קו אדום. אם הדבר היה תלוי בו - הבעיה הייתה נפתרת".

גפני הוסיף והאשים דווקא את שופט העליון במחדל סביב מצוקת המסתננים בתל אביב ואמר כי "זו מדיניות ממשלה שתלויה גם בבג"ץ. שריפת התמונה היא מעשה חמור שיכולה להתדרדר למקומות מסוכנים. אני מצפה שיחזרו בהם מהמעשה".

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הגיב אף הוא ואמר כי הוא הזדעזע ממקרה שריפת תמונתו של דרעי. לדבריו: "זוהי חציית קו אדום של ויכוח לגיטימי שמבטאת הסתה פרועה ומסוכנת, שאסור להשלים עימה כלפי שר מכהן, נציג ציבור וכל אדם אחר. אני מגנה את המעשה הפסול וקורא למשטרה למצות את הדין עם מבצעיו”.

סגן שר החינוך מאיר פרוש: "יש קווים אדומים שלא חוצים. הסתה ברמה כזו של שריפת תמונת השר דרעי שפועל ללא ליאות כדי להקל על סבלם של תושבי דרום תל אביב - היא חציית קו אדום שאסור שתקרה. המעשה ראוי לכל גינוי ואני מקווה שרשויות החוק יפעלו במהירות כדי לעצור את מדורת ההסתה הזו. גם כשיש ויכוח, חייבים לשמור על גבולות השיח המותר והמועיל".

סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר הגיב: "המעשה הנפשע שאירע אמש בדרום תל אביב, בשריפת תמונתו של שר הפנים הרב דרעי, מוכיח עד כמה זול דמם של החרדים בישראל. אם היו שורפים תמונה של איש ציבור מהשמאל או שופט עליון, המדינה היתה בוערת. התקשורת היתה לוחצת וכל השרים היו מתייצבים במיסדר הגינויים, כעדר מפוחד..".

עוד הוסיף אייכלר: "כבר עברו יותר מ 15 שעות וטרם שמענו על מעצר של מי מהמסיתים שתמונתם גלויה ומפורסמת. ידידי הרב אריה דרעי, אני מחזק אותך, בתפקידך האחראי. אל תירא ואל תיחת. המשך להרבות כבוד שמיים בשליחותך הציבורית ויהי נועם השם עליכם. כל כלי יוצר עליך לא יצלח".

מוקדם יותר הגיב גם שר הביטחון אביגדור ליברמן: "שום מחאה לא מצדיקה שריפת תמונות של שרים. אלה תמונות שמתאימות למדינות אחרות לא לנו. אני מצפה מראשי המחאה בדרום תל אביב לגנות את המעשה".

התגובות מגיעות כהמשך לתגובות שהוציאו חברי הכנסת של ש"ס, שאף קראו להצמיד אבטחה לשר הפנים דרעי ולפתוח בחקירה בגין הסתה לרצח, כפי שדיווחנו כאן אמש (חמישי).

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד