י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המדווח המודיעיני של המוקד העירוני: בוגר חרדי בעל צרכים מיוחדים

כבר ארבע שנים שמשה כ"ץ מדווח לעיריית ירושלים על כל מפגע ברחוב או בכביש, עוקב על תיקון הליקויים בפועל ותולה מודעות שמזמינות את התושבים לפנות אליו על כל תקלה בשכונה | זכייתו בפרס היוקרתי 'אזרח מעורב' חשפה למנהלי האגפים בעירייה כי מדובר בבוגר מיוחד ממערך הדיור של 'עלי שיח'

המדווח המודיעיני של המוקד העירוני: בוגר חרדי בעל צרכים מיוחדים
צילום: עלי שיח

זה קרה לפני מספר ימים. בטקס מרגש ומכובד קיבל משה כ"ץ, בוגר בעל צרכים מיוחדים ממערך הדיור של 'עלי שיח', את הפרס היוקרתי והמיוחד 'אזרח מעורב', ממנכ"ל עיריית ירושלים, אמנון מרחב. הסיבה לפרס: משה הוא 'אזרח מעורב' שדואג לטיפוח העיר ומעורב בעצמו בפעילות העירונית לשדרוג המרחבים הציבוריים למען תושבי השכונות ולא רק בשכונות בהן הוא גר.

במשך לא פחות מארבע שנים מקפיד משה לפנות לעיריית ירושלים כדי לעדכן על כל מפגע עירוני שנקרה בדרכו. והוא לא מוותר. הוא עוקב מקרוב אחרי תיקון המפגעים עליהם הוא דיווח ומעדכן את המוקד העירוני באמצעות תמונות ועדכונים רצופים ממה שקורה בשטח, עד לתיקון המושלם שמשביע את רצונו ואת רצון תושבי השכונה.

לאחר שקרוב למאה אחוזים מהפניות של משה נבדקו ונמצאו מוצדקות, החליט מנהל המוקד העירוני להעניק לו את פרס 'אזרח מעורב' כאות הוקרה על הצטיינותו, אז התבררה העובדה המרגשת כי מדובר בבחור בעל צרכים מיוחדים מארגון 'עלי שיח'. מנהל המוקד יצר אתו מיד קשר אישי, לאחר מכן פנה לרכז הדירה של משה בארגון 'עלי שיח' והודיע לו כי עיריית ירושלים החליטה להעניק למשה פרס 'אזרח מעורב' בגין תרומתו הייחודית לעיר הבירה.

פעילותו של משה למען הציבור החלה כאמור לפני כארבע שנים כשהחל לעבוד כעוזר לנהג בקו חלוקת סחורה ברחבי ירושלים. במסגרת עבודתו הסתובב משה ברחבי העיר ותיעד כל מפגע ומפגע מבלי לוותר. כיום, משה מוכר מאוד לציבור הירושלמי, בין היתר לאור המודעות שהוא תולה ברחבי השכונות בהן הוא מזמין את התושבים לפנות באמצעותו לעירייה ולדווח על המפגעים השונים, תוך שהוא מתחייב לעמוד מקרוב על פעילותה של העירייה לתיקון התקלות.

הרב חיים פרקל, מייסד ומנכ"ל 'עלי שיח' ציין במעמד המרגש כי "משה כ"ץ הוא דוגמה חיה ועוצמתית לאפשרות של אדם מיוחד להשתלב בקהילה ולתרום לה באופן מושלם. זה מרגש וזה גם מחייב אותנו להתמיד בדרך הזו, למרות כל האתגרים והקשיים, ולשלב עוד ועוד בוגרים בחיי הקהילה, כי גם להם מגיעה הזכות ליהנות מחיים בעלי משמעות וסיפוק".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד