י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פתיחת מטה 'דגל' בבירה

גפני טוען: 'אין שום דיל סביב הסכם הגיוס'

חברי הכנסת והנציגים המקומיים של 'דגל התורה', מתכנסים בשעה זו לפתיחת מטה המפלגה בירושלים, בצל הפילוג החרדי בעיר שמתבטא בריצה ברשימות נפרדות ותמיכת התנועה הליטאית במשה ליאון לראשות העירייה

גפני טוען: 'אין שום דיל סביב הסכם הגיוס'

חברי הכנסת והנציגים המקומיים של 'דגל התורה', מתכנסים בשעה זו לפתיחת מטה המפלגה בירושלים, בצל הפילוג החרדי בעיר שמתבטא בריצה ברשימות נפרדות ותמיכת התנועה הליטאית במשה ליאון לראשות העירייה.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני נשא דברים במהלך הטקס, והתייחס להחלטה בנושא התמיכה לראשות. לדבריו, "גדולי התורה תמכו במשה ליאון בקדנציה הקודמת וגם בקדנציה הזאת. אין שום דיל ושום הסכם, לא על הגיוס ולא על כלום. תומכים בו כי הוא עם מירב הסיכויים לכהן כראש העיר ירושלים וכך בעזרת השם יקרה".

גפני הוסיף בנאומו ,"המלחמה היא לא נגד אף אחד, היא למען ילדי קרית יובל ורמות ושכונות כמו גילה ועוד, שסובלים כי הם חרדים ולא זוכים לתנאים בסיסיים רק בגלל שהם חרדים".

עמיתו למפלגה, ח"כ אורי מקלב, התמקד גם הוא בטענות כלפי 'דגל' במהלך פתיחת המטה הירושלמי. מקלב אמר, "אנחנו לא טירונים פוליטיים, שקלנו את כל השיקולים, גם של המועמד החרדי, הציבור עם משה ליאון ואנחנו נרוץ איתו בעזרת ה' עד לניצחון".

באשר לפילוג בריצה למועצת העיר הדגיש מקלב, "לא נגרר למחלוקת, נדגיש את הטוב שלנו ובעז"ה נהיה הסיעה הגדולה ביותר בירושלים".

אליעזר ראוכברגר, יו"ר מטה הבחירות, אמר, "כל אברך חרדי וכל אדם חרדי בירושלים ידע כל השנים האחרונות שהוא שווה בעיניהם של בכירי העיריה פחות. בהכל. בתקציבים, בהקצאות, בדאגה למוסדות החינוך הצפופים, ובכל תחומי החיים, בתחבורה הציבורית בעיר הקורסת, ברחובות המוזנחים, בלכלוך והזנחה בכבישים ומדרכות ובכל תחומי החיים, אנחנו כאן הפעם אומרים 'עד כאן'".

לדברי ראוכברגר, "תם עידן הקיפוח, נגמרה התקופה בה הציבור הליטאי בירושלים, ובעצם הציבור התורני והחרדי כולו יהיה סוג ב'. כולנו כפופים לדעת תורה, וכולנו נאחד את כל הכוחות כדי להגיע למקסימום השפעה לשנות את כל הגישה הציבורית כלפי הציבור החרדי שסובל כל כך כל השנים".

"אני חושב שהפעם יותר מתמיד יש תחושה של ערבות הדדית. גם התושבים שגרים בשכונות החרדיות הותיקות, שלהם אולי אין חוסרים גדולים במבני דת וחינוך וכו', מבינים היטב את המצוקה של אחיהם מהשכונות המעורבות, סיים".

ישראל קלרמן, חבר מועצת העיר מטעם 'דגל', אמר כי "אנחנו יכולים לדבר על העזרה שנתנו לכל פרט בקדנציה האחרונה. אלפי בקשות טופלו, מכל המגזרים, החוגים והעדות, אבל המערכה הפעם הרבה יותר חשובה. בשנים האחרונות אנחנו עדים לכרסום מתמשך בקדושת ירושלים".

"עשרות עסקים וחנויות נפתחו בשבת קודש רח"ל, מרכז העיר נראה לצערנו בשבת כמעט כמו ביום חול, מתחם התחנה פתוח בשבת, פסטיבלי השחץ תוקצבו בסכומי עתק, כל אזור העיר העתיקה הפך למקום של בליינות, וכל מי שמגיע לשם נאלץ להיתקל במראות קשים", אמר קלרמן.

לטענתו, "התחילה גם תופעה של פסטיבלים עם אוכל טריפה. אלו דברים שירושלים לא הכירה מעולם וחייבים להחזיר את הגלגל אחורה. להחזיר את ירושלים לקדושתה. על זה ניטשת המערכה".

גפני דגל התורה ירושלים מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד