י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר שניצח עם 98% תמיכה

היסטוריה: ראש עיר מתכנן לשנות את שמה

בעקבות הבלבול שנוצר, בין כלל תושבי המדינה בין נצרת הערבית לנצרת עילית, כולל פקידי ומשרדים וגם ראש הממשלה, שרים וח"כים, מתכנן ראש העיר שנבחר מחדש באחוז תמיכה ששבר את כל השיאים - לשנות את שמה של העיר הוותיקה

היסטוריה: ראש עיר מתכנן לשנות את שמה
ראש העיר רונן פלוט על רקע נצרת עילית צילום: יונתן זינדל, נתי שוחט, פלאש 90

ראש העיר נצרת עילית רונן פלוט מתכנן לשנות את שם העיר. הוא הטיל את הפצצה בנאום שנשא אתמול (ראשון) בכנס סיכום מערכת הבחירות, בה שבר שיא של כל הזמנים, כאשר זכה בתמיכה של 98.6% אחוזים מקולות התושבים. המטרה  לדבריו, להעניק לנצרת עילית זהות עצמאית משלה. "הגיע הזמן לשים קץ לבלבול הכרוני בינה לבין העיר השכנה נצרת", אמר.

הבלבול בין הערים השכנות, נצרת ונצרת עילית, מלווה אותן משנת 1956, כשבן גוריון החליט לקרוא ליישוב החדש שהקים בסמוך לעיר הערבית הוותיקה בשם "קריית נצרת". בהמשך הפך היישוב לנצרת עילית אבל ב-62 השנים שחלפו מאז, שתי הערים, נצרת ונצרת עילית, סובלות מהבלבול. התושבים מתקנים ללא הרף את אזרחי ישראל, בעיקר תושבי המרכז ותל אביב, ומסבירים כי מדובר בשתי ערים נפרדות לחלוטין, למרות הסמיכות הגיאוגרפית והשם הדומה.

"נצרת היא העיר הערבית הגדולה בישראל ונצרת עילית היא העיר היהודית הגדולה בגליל, אנחנו חיים בשכנות מצוינת אבל מדובר ברשויות נפרדות עם זהות וצביון שונים לחלוטין", הסביר ראש העיר נצרת עילית רונן פלוט.

"אם במשך 62 שנים אזרחי ישראל לא קלטו את ההבדל, אין מנוס אלא להחליף שם. במקום לתקן את כולם כל הזמן, צריך לתקן את הטעות פעם אחת ולתמיד, להעניק לנצרת עילית שם שמבדל אותה מנצרת, שם שיתחבר למהפכת ההתחדשות שמתחוללת בעיר בשנתיים וחצי האחרונות, וימתג אותה בזהות החדשה", אמר.

בעירייה מציינים כי הבלבול איננו נחלתם של תושבי המרכז בלבד וכי גם פקידי ממשלה ולעיתים אפילו חברי כנסת ושרים מתבלבלים: "כשראש הממשלה היה כאן בטקס החתימה על ההסכם הכוללני, תושבי נצרת עילית שהיו בקהל תיקנו אותו כשקרא להם תושבי נצרת".

נמסר וצוין עוד, כי גם בן גוריון עצמו כתב במסמכיו נצרת והתכוון לנצרת עילית, "הבלבול נוצר בגלל השם הזהה, אין שתי ערים שנושאות בתוכן שם זהה באופן שהאחת נמצאת בתוך השנייה". 

נזכיר, פלוט זכה בבחירות בשיעור תמיכה מדהים של 98,62% מקולות התושבים ובקרב קולות החיילים 100% תמיכה. את ההצעה הוא מתכוון להגיש לסדר יום ישיבת המועצה הראשונה.

רונן פלוט נצרת עילית שינוי השם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד