י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האמריקנים יוצאים להצביע ולהשפיע

מבחן הכוח של טראמפ: האם יצליח להשיג רוב מוחץ לרפובליקנים

מיליוני אזרחים אמריקנים יצאו היום להצביע עבור 33 המועמדים לסנאט, כאשר עיני כולם נשואות אל טראמפ, האם יצליח לשמר את כוחו בציבור, כפי שעשה את הבלתי ייאמן כאשר נבחר לנשיא - נגד כל התחזיות או שמא ינחל כישלון צורב | מה המצב כרגע וכמה הוא צריך כדי לנצח

מבחן הכוח של טראמפ: האם יצליח להשיג רוב מוחץ לרפובליקנים
הנשיא דונלד טראמפ בכנס בחירות צילום: רויטרס

יום הדין של טראמפ: אם יפסיד, יתקשה להעביר חוקים ולמשול, אם ינצח, זה יתן לו דחיפה חזקה לקראת הבחירות לנשיאות ב-2020.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ביקש מתומכיו לצאת ולבחור בבחירות לסנאט של ארצות הברית, שמתקיימות היום ב-6 בנובמבר 2018, בחירות בהן יעמדו לבחירה 33 מושבים בסנאט.

כיום מתוך 100 מושבים בסנאט, 51 מושבים הם של סנאטורים מהמפלגה הרפובליקנית, 47 מושבים של סנאטורים מהמפלגה הדמוקרטית, ושני מושבים של סנאטורים עצמאיים.

הנשיא טראמפ מול רבבות באחד הכנסים בימים האחרונים. 

הדמוקרטים יעשו הכל כדי להביא למהפך, בבחירות היום עומדים לבחירה 33 מושבים. 23 על ידי המפלגה הדמוקרטית, 8 על ידי המפלגה הרפובליקנית, ושניים מאוישים על ידי סנאטורים עצמאיים, המצביעים בדרך כלל יחד עם הסיעה הדמוקרטית.

על מנת לזכות ברוב בסנאט, יצטרכו הדמוקרטים להכניס שני סנאטורים דמוקרטים על חשבון מושבים של רפובליקנים, ובנוסף, לשמור על המושבים הקיימים.

והיה והמפלגה הדמוקרטית תזכה במושב אחד בלבד, יהיה שוויון, אך הרפובליקנים יהיו עם רוב, כיוון שסגן הנשיא (מייק פנס) הוא נשיא הסנאט, והוא יכול להצביע במקרים של תיקו, כך שהמפלגה הרפובליקנית תמשיך להחזיק ברוב.

הרפובליקנים צריכים לזכות ב-9 מושבים, כדי להביא למצב שהם לא תלויים באף אחד.

בנוסף יתקיימו בחירות ל-36 מושלי מדינות, ול-435 מושבים בקונגרס - בית הנבחרים. שם הסיפור די צפוף, עד הרגע האחרון אי אפשר לדעת מי יהיה הרוב, טראמפ בחודשים האחרונים יצא למסע בחירות מטורף, כאשר אל כל מדינה שהוא מגיע אליה, עשרות אלפים עומדים בתור כדי להיכנס לכנס של הנשיא, אנשים ממתינים שעות ארוכות כדי לעבור בדיקה ביטחונית. טראמפ בדרך כלל מגיע לאולם שמכיל 20,000 מקומות, כשבחוץ מול מסכים ענקיים ממתינים עשרות אלפים נוספים.

תומכי טראמפ מרגישים נרדפים, ולכן ההערכה היא שהם יצאו להצביע בהמוניהם, מנגד, תומכי המפלגה הדמוקרטית, לא ממש נלחמים על מישהו או משהו ספציפי, מאחר והילארי קלינטון מי שהפסידה לטראמפ את הנשיאות, לא ממש מתפקדת וממריצה את המצביעים לצאת ולהשפיע. מי שעשה זאת במקומה - הוא הנשיא לשעבר ברק חוסיין אובמה, אשר מנסה להביא אנשים לקלפי, אולם אל הכנסים אליהם הגיע לנאום, הגיעו בקושי כמה מאות איש.

כך שהתחושה ברחוב, היא שהרפובליקנים צפויים לצאת מרוצים בתום ספירת הקולות.

בחירות אמצע ארצות הברית דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד