י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חצו את ה-8 מיליון

החסידות עשתה היסטוריה: כמה גייס הרבי?

אחרי ההצלחה של כמה חצרות, גם מכנובקא בעלזא יצאה אל האתגר והצליחה בגדול - מעל 8 מיליון שקלים נאספו ב-33 שעות | גם הרבי ישב והרים טלפונים, אבל הבן הגדול הצליח לגייס יותר | וגם, התורם המפתיע מקרית בעלזא בירושלים

החסידות עשתה היסטוריה: כמה גייס הרבי?
חסידים בקמפיין התרמה צילום: אילוסטרציה

חסידות מכנובקא בעלזא, עשתה ביום חמישי האחרון היסטוריה, בתוך 33 שעות אספו החסידים ולא רק, מעל 8 מיליון שקלים בקמפיין בשיטת המצ'ינג, כלומר או הכל או כלום.

לא רק, החסידים התגייסו למען הקמפיין, אלא גם האדמו"ר בעצמו ובניו עמלו ללא לאות, לאורך שעות הקמפיין כדי להגיע אל היעד ששה מיליון שקלים בשיטת ההכפלה, כך שכל תרומה מוכפלת, למשל תרומה של 100 שקלים הופכת ל-200 שקלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי נפתח חשבון בתוך אתר הקמפיין על שמו של הרבי ממכנובקא בעלזא בעצמו, ובסופו של יום מתברר כי הרבי הצליח להביא מ-101 תורמים סכום של 361,116 ש"ח, כאשר בנו הגדול הרה"צ רבי יששכר דב רוקח, הצליח להביא מ-155 תורמים, סכום של מעל מיליון שקלים - וליתר דיוק 1,041,882 שקלים. מה שנקרא "יפה כח הבן מכח האב".

בין התורמים לבנו הגדול של הרבי, היה גם הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח, בנו של הרבי מבעלזא, אשר נתן תרומה על סך 1,500 ש"ח שהפכה אוטומטית ל-3,000 שקלים, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

ברשימת התורמים ישנם לא מעט נכבדים אשר תרמו סכומים הגונים, בהם אדמו"רים ורבנים מוכרים וכן משב"קים ואישי ציבור רבים.

אחד מהחסידים שעמל קשות והביא סכומים נאים להצלחת הקמפיין מספר ל'בחדרי חרדים', כי כארבע שעות לפני תום הקמפיין הם עברו את היעד והוחלט להקפיץ את הסכום ל-8 מיליון. האתגר היה קשה, אך נחישותם של החסידים לקיים את בקשתו של הרבי, הוכיחה את עצמה ובסופן של 33 שעות נרשם על המסך הסכום 8,294,850 ש"ח. יודעי דבר אומרים כי מדובר בשבירת שיא. שכן החצרות הקודמות שעשו קמפיין מצ'ינג באותה שיטה, לא הגיעו לסכום הזה, למרות שיש להם צבא חסידים גדול יותר בהרבה מזו של חסידות מכנובקא בעלזא המונה כמה מאות חסידים בלבד.

סיבת הקמפיין היתה לטובת בית המדרש החדש של החסידות, ההולך ונבנה ברחוב האדמו"ר מגור – חזון איש בבני ברק. בניין זה יכיל בתוכו בית כנסת גדול לתפילה, היכל תורה גדול שיהיה מיועד ללימוד. היכלי תפילה – שטיבלעך, מקווה טהרה מפואר, אולם שמחות, ועוד.

עם היוודע תוצאות הקמפיין, התכנסו החסידים בבית המדרש, לשם ירד האדמו"ר מביתו ופתח בריקוד כהודיה להשי"ת על ההצלחה המפתיעה.

צילום: משה קליין

מכנובקא בעלזא הנגיד אליש אנגלנדר מצינג קמפיין אינטרנטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד