י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דריכות במערכת הפוליטית

מתחזקות ההערכות: ליברמן יתפטר מתפקידו

השר ליברמן זימן את כלי התקשורת להצהרה מיוחדת שימסור בצהריים בכנסת מבלי לעדכן על איזה נושא הוא מתכנן לדבר והפרשנויות כבר עושות להן כנפיים | שר בכיר אומר ל'ערוץ עשר' כי בכוונתו להודיע על התפטרות ובקואליציה יש מי שלא מחמיא לו: "ליברמן הוא שר הביטחון הכושל בתולדות מדינת ישראל"

מתחזקות ההערכות: ליברמן יתפטר מתפקידו
אביגדור ליברמן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר 'ישראל ביתנו' שר הביטחון אביגדור ליברמן ייכנס בשעה 13:00, ישיבת סיעה מיוחדת בחדר סיעת 'ישראל ביתנו' בכנסת, במהלכה ימסור הצהרה מיוחדת לתקשורת. בסביבתו של השר, סירבו להשיב לשאלה, האם בכוונתו להודיע על התפטרותו מתפקידו, לאחר שעמדתו לא התקבלה בישיבת הקבינט שהתקיימה אתמול.

במערכת הפוליטית ממתינים בדריכות למוצא פיו של ליברמן ובינתיים העיתונאים מנסים להמר את הנושא עליו צפוי שר הביטחון לדבר.

הפרשן הפוליטי עמית סגל ניתח וכתב, "אם ליברמן רוצה להתפטר יש היגיון לעשות זאת בסיבוב הזה: 1. ינקה את עצמו ממה שהציבור תופס ככישלון בדרום וינסה לחדש את עצמי כאלטרנטיבה. 2. לאור השנאה בין חסידים לליטאים אולי מעריך שממילא אין סיכוי להעביר את חוק הגיוס. ואז פשוט יוזם בחירות במקום להיגרר עוד שבועיים".

"אם מסיבת העיתונאים של ליברמן בצהריים נועדה עבור הודעת התפטרות זה יהיה מהלך טבעי ומתבקש", כך מסביר הבוקר הפרשן המדיני ברק רביד מ'ערוץ עשר' ומסביר, "בסוגיית עזה ובסוגיות ביטחוניות אחרות ליברמן הפך לא רלוונטי ובלי יכולת השפעה אמיתית. כשראש הממשלה והקבינט דוחים בקביעות את עמדת שר הביטחון אין לו מה לחפש יותר בממשלה".

רביד אף דיווח כי שר בכיר בקבינט מעריך שליברמן יודיע בצהריים על התפטרות. "כרגע הוא בברירה בין סוף קריירה ודאי אם הוא נשאר בתפקיד לבין בדל סיכוי לשקם את הדימוי הציבורי שלו אם יתפטר", כך אותו שר בכיר לכתב 'ערוץ עשר'.

העיתונאי יואב לימור, צייץ בתגובה להודעתו של ליברמן וכתב "מערכת הבחירות נפתחת היום רשמית, ובאקורד דרמטי".

"פרישה של ליברמן מהממשלה על רקע הסיפור עם עזה תהיה איגוף של בנט מימין, או שמא תנועת מלקחיים מתואמת עם נתניהו שתמחץ את בנט באמצע בין נתניהו כ"ימין מתון" לליברמן כ"ימין אמיתי", כתב העיתונאי גדעון דוקוב מעיתון 'בשבע'.

ובפוליטיקה שי מי שמנצלים את המומנטום להלום בליברמן. חבר הכנסת בצלאל יואל סמוטריץ' מ'הבית היהודי' צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו וקבע כי "ליברמן הוא שר הביטחון הכושל בתולדות מדינת ישראל".

סמוטריץ' הסביר, "לא בגלל התוצאה אתמול. בגלל שבכל התקופה הארוכה שהוא בתפקיד הוא לא הצליח להוביל את צה"ל לחשיבה נועזת, יצירתית ואמיצה ולתודעה של חתירה לניצחון. הוא לא הצליח פשוט כי אין לו טיפת מנהיגות וסמכות טבעית", כך סמוטריץ'.

 

אביגדור ליברמן הצהרה לתקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד