י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אבד חסיד מן הארץ

טרגדיה: נפטר בתוך ימי השבע ברכות לבתו

בבני ברק ובקרב חסידי ויז'ניץ בארץ ובעולם פשטה הבוקר הבשורה הקשה, על פטירתו של אחד מפארי החסידות - הרב החסיד רבי אברהם ברויאר ז"ל, פחות משבוע לאחר שהשיא את בתו הצעירה בכוחותיו האחרונים, עקב המחלה הנוראה שקיננה בגופו

הרה"ח ר' אברהם ברויאר ז"ל. צילום: באדיבות המצלם
הרה"ח ר' אברהם ברויאר ז"ל. צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בצער רב מגיעה הבוקר (חמישי) הבשורה הקשה והמרה, על פטירתו בטרם עת של הרה"ח ר' אברהם ברויאר ז"ל, מחשובי חסידי ויז'ניץ בבני ברק, שהתמודד עם המחלה הנוראה והוא בן 56 בלבד בפטירתו.  

המנוח ז"ל נולד להוריו הרה"ח רבי משה דב ברויאר ז"ל, ולאמו מרת חיה יוטל תבדל"ח, בא' אלול תשכ"ב, משחר נעוריו עבד את בוראו באימה וביראה, וניכרו בו כשרונות ברוכים, תוך שהוא שוקד על תלמודו בישיבה בהתמדה.

בהגיע לפרקו נישא לרעייתו תבדל"ח, בתו של הרה"ח ר' יודל פדר ז"ל מפארי חסידי ויז'ניץ. לאחר נישואיו ועד יומו האחרון למד בכולל, ולצד זאת עבד לפרנסתו כטכנאי מחשבים מומחה, כאשר שמו הולך לפניו כ'גאון במחשבים', היה בונה לבדו תוכנות שונות לפי בקשת הלקוח, אולם קבע לעצמו כלל ברזל, שלא להגיע אל בית הלקוח. הוא היה מתעקש שהלקוח יגיע לתקן אצלו זאת כדי לשמור את עיניו כחסיד אמיתי.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי תמיד היה הולך בצידי דרכים, היה אדם שקט וצנוע אשר קבע עיתים לתורה והכל בצניעות ובפשטות. היה חביב על אדמו"רי בית ויז'ניץ ועוד רבנים שכיבדו אותו תמיד. בעת שהיה מאושפז בבית החולים 'אסף הרופא', הגיע האדמו"ר מדז'יקוב ויז'ניץ לבקרו, לחזקו ולעודדו ברגעיו הקשים. 

לפני כשבוע, זכה להשיא את בתו האחרונה והערב אמורים היו הזוג הטרי לחגוג את שמחת השבע ברכות האחרונה.

קרוב משפחתו סיפר ל'בחדרי חרדים', כי החתונה התקיימה באולמי 'ארמונות פרידמן' בבני ברק מול ביתו ברח' מתתיהו והמנוח ז"ל הגיע בכוחותיו האחרונים להשתתף בשמחה כשהוא מחובר לאינפוזיה ועם רופא צמוד. 

בצעד יוצא דופן הגיע הרבי לחופה כדי לסדר קידושין. ר' אברהם ז"ל התנצל בפני הרבי אחרי החופה, על שהטריח אותו להגיע אל האולם, שכן החופות נערכות בדרך כלל בחצר הרבי בקרית ויז'ניץ.

רגע שיא מרגש נרשם, את תפס הרבי את שני ידיו החלושות של המנוח ורקד איתו דקות ארוכות בעיניים עצומות וכשהוא ממלמל מילות תפילה חרישית לרפואתו של בעל השמחה, אך לדאבון לב התבקש לישיבה של מעלה והשיב את נשמתו, כשבוע לאחר מכן.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך בנים ובנות, נכדים ונכדות, יראים ושלמים, ההולכים בדרכי התורה והחסידות כפי שהנחיל להם אביהם הדגול. 

מסע הלוויה ייצא בשעה 12:15 בצהריים מביתו ברחוב מתתיהו 1 בבני ברק, דרך בית המדרש דחסידי דז'יקוב ויז'ניץ ברח' בן יעקב ובשעה 12:45 מבית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ לבית החיים ויז'ניץ, שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הלוויה ברוך דיין האמת ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד