י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הנאום הביטחוני של רה"מ • צפו

נתניהו: "חוסר אחריות ללכת לבחירות כעת"

טלטלה במערכת הפוליטית: לאחר ימים של אי ודאות - נראה שההכרעה נפלה; לפחות אם שואלים את שרי הבית היהודי - שם ההערכה כי הם צפויים להתפטר • מנגד, בהצהרה שמסר נתניהו בשעה האחרונה הוא אמר: "בתקופה כזו לא הולכים לבחירות. זה חוסר אחריות" • צפו בנאום

נתניהו: "חוסר אחריות ללכת לבחירות כעת"
ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו צילום: עומר מירון, לע"מ

בהצהרה שמסר נתניהו לתקשורת לפני שעה קלה אמר: "בנושא הביטחון קיבלתי החלטות קשות. חלקן קשות מאוד, שאני נושא במלוא האחריות. וכשמקבלים החלטות כאלה, עוסקים בעניינים של חיים ומוות. בעניינים שאפילו נוגעים בעצם קיום המדינה. ובעניינים האלה אין מקום לפוליטיקה. אין מקום לשיקולים אישיים". 

נתניהו הוסיף: "אני נכנס היום בפעם הראשונה לתפקיד שר הביטחון, ואני עושה את זה כשיש ביקורת ביחס למדיניות הביטחון של ישראל. חלק גדול מהביקורת נובע מכך שמסיבות מובנות לא ניתן להציג את הדברים המלאים שרואים הרמטכ"ל ואלופי צה"ל וראש השב"כ וראש המוסד, וגם אני".

עוד אמר ראש הממשלה כי "יש לי תוכנית ברורה אני יודע מה לעשות ומתי לעשות. אני יצאתי נגד נשיא ארה"ב בגלל הסכם הגרעין ולאלו בישראל שהריעו להסכם הנורא הזה. פעלתי להשבת הסנקציות על איראן - וכך קרה. לא ראו את זה אז, אבל כולם רואים את זה היום. וכך יהיה גם בביטחון. אנחנו נגבר על אויבינו".

נתניהו יצא במסר חד משמעי לשרי הבית היהודי שאיימו במהלך השבוע האחרון כי יתפטרו: "בתקופה בטחונית כזו לא הולכים לבחירות. זה חוסר אחריות. אנחנו באחת התקופות הביטחוניות המורכבות ביותר. בתקופה כזו לא מפילים ממשלה ולא הולכים לבחירות. זה חוסר אחריות. אנחנו בעיצומה של המערכה, ובאמצע המערכה לא נוטשים ולא משחקים בפוליטיקה. ביטחון המדינה הוא מעבר לזה".

לסיום אמר נתניהו: "אני עושה כל מאמץ למנוע בחירות מוקדמות. זה הזמן לגלות אחריות - אמרתי לשרי הקואליציה. אל תפילו את הממשלה הזו, ובייחוד לא בעיתוי ביטחוני רגיש זה".

בתוך כך, קודם הצהרת ראש הממשלה נתניהו, הודיעו שרי הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד כי הם יקיימו מחר מסיבת עיתונאים מיוחדת - בה הם צפויים על פי ההערכות להודיע על התפטרותם מחברות בממשלה ובכך להביא למעשה לפירוק הקואליציה.

בנוסף, הערב הודיעו בלשכת ראש הממשלה כי הם צפויים למנות את נציג הבית היהודי, אלי בן דהן, לסגן שר הביטחון מחדש וזאת לאחר שהבית היהודי הודיעו כי עד למינויו מחדש הם לא ישתתפו בהצבעות עם הקואליציה.

נפתלי בנט בנימין נתניהו איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד