י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נאום הניצחון • צפו בתיעוד

דודי זלץ: "אמרו לנו, כמה אתם בכלל?"

יו"ר הסיעה הליטאית בעיר טען כי "כל מה שאמרנו לא יישאר כהבטחות בחירות" • רה"ע רובינשטיין: כמו שאיחד את בני התורה בעיר – זלץ יאחד מעכשיו את העיר כולה • ח"כ מקלב: הניצחון בביתר חשוב כמו בירושלים, מקווה שלא אואשם בחטא ההשפלה • ח"כ אשר: ההצלחה בבחירות היא כי מגלגלים זכות על ידי זכאי • מנחם שפירא: בני התורה בביתר עילית יפסיקו להסתובב שפופים

מתוך הוידיאו
מתוך הוידיאו צילום: דוברות כב"ה מחוז ירושלים

לאחר הניצחון ההיסטורי שרשמה בבחירות האחרונות, כאשר הכפילה את כוחה בפעם אחת משני מנדטים לארבעה, ערכה סיעת 'דגל התורה' בביתר עילית בליל שישי האחרון מסיבת הודאה באולם בעיר. האירוע, שנועד להתקיים מיד לאחר הבחירות, נדחה בשבוע בעקבות האבל על מותו הטרגי של ראש מועצת טלז-סטון אברהם רוזנטל.

לאחר נאומי רבני העיר נשא דברים ח"כ אורי מקלב, שאמר כי: "התרחשה בביתר פריצת דרך גדולה, ואנחנו פה כדי להודות. אנשים לא גומרים להתפעל. אמנם המערכת הסוערת עשתה עוול למערכת פה בביתר. בביתר הייתה הצלחה שקטה. אבל אני לא חושב שהעליה משני נציגים פה ביתר פחותה מהעליה בירושלים משלושה לששה נציגים. זו אותה העליה. אני מקווה שלא אואשם בחטא ההשפלה. מעבר לכל דבר אני חושב שבמערכת הבחירות הזו צריך ללמוד מהרב דוד זלץ, הרב יצחק רביץ והרב יוסף שטרית, שפעלו בדרך של ויתור, בדרך מכובדת".

גם ח"כ יעקב אשר נשא דברים באירוע, וטען כי: "צריך לזכור שכל מטרת תנועת דגל התורה זה כדי לחזק את המוסדות שלנו, את תלמודי התורה שלנו, לדאוג לצרכי הפרט, כל אחד מהקהל שנמצא כאן זה חלק מהגופי תורה. ניתן להבחין ולראות בבירור כיצד כל היסודות שמתווים את דרכה של דגל התורה, אלו הערכים לפיהם פועל ראש רשימת דגל התורה בביתר הרב זלץ, והצלחת הבחירות היא כי מגלגלים זכות על ידי זכאי".

מנהל המחלקה המוניציפלית של דגל התורה, מנחם שפירא, אמר בנאומו: "שמחה מאוד גדולה להיות פה היום. לראות ציבור בני התורה יושבים בביתר ומרגישים שסוף סוף יש לבני התורה ייצוג אמיתי. ייצוג שבאמת מייצג את בני התורה, שהם יכולים להפסיק להסתובב שפופים, זה באמת מרנין ומשמח מאוד. זכיתם שיש פה עסקנים מיוחדים, שכל אחד ואחד נותן גוון אחר וייחודיות אחרת. בראשם הרב דודי זלץ, שאני אומר לכם שאתם לא מכירים אותו. כמה שאתם חושבים שאתם מכירים אותו, אתם לא מכירים אותו. הוא לא רק הפתיע, הוא גם יפתיע. באמת במסירות, מכל הלב, יומם ולילה, למען הציבור ולמען האחר. והוא לא יעשה את זה לבד, אלא יחד עם שאר הנציגים".

ראש העיר ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, ציטט בדבריו את דברי הגמרא, האומרת כי: "מאן דדחיל מרבנן הוא גופיה הוי צורבא מרבנן, ואי לאו בר הכי הוא, משתמען מיליה כצורבא מרבנן". רה"ע הוסיף ואמר: "זכינו שהעיר ביתר צייתה לגדולי הדור, והעיר נמצאת בדרגה של משתמען מיליה כצורבא מרבנן. הנני סמוך ובטוח בע"ה לגבי האחדות ושיתוף הפעולה בעיר, כי כשם שדודי זלץ איחד את כל בני התורה בעיר ודאי שיסייע לאחדות כלל העיר".

יו"ר דגל התורה בבית עילית, דודי זלץ, אמר בנאום שנשא בכינוס: "איזה מרגש לעמוד פה, איזו עוצמה, לעמוד ולראות את כולנו יחד. אברכים עמלי תורה, אנשים שעובדים לפרנסתם קובעי העתים. אנשים שכולם מתקבצים יחד למטרה אחת – להניף את הדגל של דרך התורה. כשאני עומד פה ואני מסתכל כמה חודשים אחורה התחושה היא שעבר פה נצח כמעט. בתחילת מערכת הבחירות התחושה היתה מה דגל התורה רוצה? מה השיח הזה? כמה יש לכם? שני מנדטים? מספיק, מה אתם רוצים בכלל? כיום ההישג שאליו הגענו מבהיר את הכל".


"במהלך מערכת הבחירות אנשים שאלו, למה מטריחים את מרן שר התורה להגיע לביתר? מדוע מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין כותב מכתב אישי וספציפי לביתר? למה הגרב"ד פוברסקי ראש ישיבת פוניבז' שלא מגיע להרבה אירועים הטריח עצמו להגיע לעיר? מישהו חשב שיהיו פה חילולי שבת? שיסגרו פה ישיבות? התשובה היא אחת - גדולי התורה רואים בביתר עילית מקום שמסמן את האידישקייט. שהבחירות יגרמו בעזרת ה' להרבות תורה בעיר. שיהיו פה עוד מוסדות, עוד חדרים, עוד מקומות ללימוד. שכל ילד וילדה יקומו ללמוד במקום שמתאים להם לכתחילה. שבעזרת ה' לא יהיה ילד וילדה בביתר שלא יהיה להם את הפתרון החינוכי המתאים. כל הדברים שעליהם דיברנו בחודשים האחרונים, לא יישארו הבטחות בחירות, אלא יהפכו מעכשיו לתכנית הפעולה - שאותה ניישם בפרטי פרטים".

דגל התורה דודי זלץ יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד