י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
במעמד השנתי > יום ההצלה

הרבי בנאום חוצב: "לא נשב בחיבוק ידיים - נילחם מלחמת חרמה"

אלפי חסידי סאטמר דרוכים אחת לשנה, למוצא פיו של רבם ומנהיגם, בעת מסיבת יום ההצלה, המתקיימת בכ"א כסלו ובאים אליה מכל רחבי ארה"ב וגם מחוצה לה, כדי לשמוע את דבר הרבי בנושאים הבוערים, השנה הוא התמקד בנציבת החינוך של ניו יורק ותקף אותה בחריפות

הרבי בנאום חוצב: "לא נשב בחיבוק ידיים - נילחם מלחמת חרמה"
מסיבת יום ההצלה - כ"א כסלו בסאטמר צילום: מערכת 'בחצרות'

רבבות חסידי סאטמר, נהרו אמש (רביעי) לאולם הענקי 'איסט וויליאמסבורג', בפאתי שכונת וויליאמסבורג בניו יורק, שם התקיים המעמד השנתי לרגל יום ההצלה ה-74 של הרה"ק בעל ה'דברי יואל' זי"ע מסאטמר, בראשות האדמו"ר.

שיא האירוע נרשם כמידי שנה, במשא המרכזי שנושא האדמו"ר מסאטמר בפני אלפי החסידים, כאשר הוא מתייחס לנושאים הבוערים, העומדים על הפרק הן בישראל ובפרט בחו"ל.

האדמו"ר התייחס בדבריו, לגזירת חוק הגיוס החדש, שאמור להיחקק בימים הקרובים והכריז "שילחמו שאף בחור לא יפול לרשת הציונים רח"ל. כן התייחס האדמו"ר מסאטמר, לגזירה הנוראה שמרחפת על כלל היהדות החרדית בניו יורק. 'בחדרי חרדים' מביא את דבריו.

"הגמרא אומרת גבירה לוקה שפחה מקל וחומר, אם בארה"ק יש גזירות, קל וחומר כאן בחו"ל בניו יורק, אנחנו מאשימים את נציבת החינוך של ניו יורק, שקשרה קשר עם בוגדים ועם רשעים, לרדוף את היהדות החרדית בניו יורק, שרוצה בסך הכל לחנך את ילדיה על דרך התורה והמסורה מדור דור, הן בתלמודי תורה, הן בישיבות הקטנות וגם בבתי חינוך לבנות", זעק הרבי.

הרבי המשיך ותקף את נציבת החינוך: "היא רוצה לשנות את כלל ישראל ולהעבירם על הדת בדיוק כמו היוונים בשעתם, כל כוונתה היא להרוס ולהחריב את כל המוסדות חינוך שזו גזירת שמד. מי מילל ומי פילל שכאן בדמוקרטיה הגדולה בתבל, יגיע זמן שיגזרו גזירה על החינוך", תהה האדמו"ר.

הרבי הבהיר קבל עם ועדה, "ואני מכריז בזאת, כלל ישראל לא יכרע ולא ייכנע בפני הרשעים, אפילו לא לפני נציבת החינוך, ובמסירות נפש ממש נעמוד על נפשינו שנוכל לחנך את ילדינו בחינוך התורה. עברנו בעבר הרבה זמנים של מסירות נפש ממש על תורתנו הקדושה וגם עכשיו נצא במלחמה גדולה נגד שר החינוך בכל דרך בלי שום פשרות והסכמים".

"במדינה דמוקרטית יש חופש דת ואין להם זכות להתערב בדת שלנו ואם נציבת החינוך רוצה לשפר את החינוך במדינת ניו יורק, שתפנה בבקשה לבתי הספר הממשלתיים לתקן את מה שמחנכים שם, כבר 70 שנה אנחנו גרים בניו יורק, שזה כבר כמה דורות ואפשר לראות את הפירות של החינוך היהודי מול החינוך שלהם, אצלנו במוסדות לא רוצחים ואין מעשי אלימות למיניהם, לא סוחרי סמים ולא גנבים, אפילו באחוזים אנחנו מצליחים יותר מהתלמידים של בתי הספר הממשלתיים", אמר הרבי בדבריו.

האדמו"ר המשיך ותקף את נציבה ואת החינוך הקלוקל של הנכריים בניו יורק, "נראה את אחוז בוגרי החינוך שלהם, מול בוגרי החינוך היהודי, מי ממלא את בתי הכלא ומי ממלא את בתי המסחר והמפעלים הגדולים כאן בניו יורק? באחוזים אנחנו תורמים יותר לכלכלה עם הבוגרים של המוסדות שלנו מול הבוגרים של המוסדות שלהם ולכן הממשלה העלימו עין עד היום והם הבינו שעל אף שהם משקיעים 25 אלף דולר לתלמיד בבתי הספר הממשלתיים, מול כמה עשרות דולרים בתחבורה ושאר התקציבים אצלנו, הם מרוויחים הרבה יותר מהתלמידים של החינוך היהודי מול בוגרי החינוך שלהם".

"לכן", אמר הרבי לסיום, "לא נשב בחיבוק ידיים ונילחם מלחמת חרמה על הזכות שלנו לחיות בדת שלנו, ובעזרת השי"ת נבטל את הגזירה הנוראה הזאת ולא נציית לנציבת החינוך בשום אופן. כמובן שזה יקרה רק באחדות. לשים את כל הפוליטיקה הקטנה בצד ובכובד ראש לאחד את כל הקהילות וללכד את כל היהדות החרדית, לנצל את הקשרים אצל שרי המדינה, עד בית המשפט הפדרלי ובשם השם נעשה ונצליח".

סאטמר גזירת החינוך שר החינוך יום ההצלה כא כסלו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד