י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות המפץ בימין:

הליכוד תוקף, ליברמן עוקץ וגבאי מאתגר

הפסטיבל סביב "הימין החדש" של בנט ושקד נמשך • ליברמן עקץ: "כדאי לזכור שהמקור תמיד יותר טוב מכל חיקוי" • לפיד "האח" לשעבר בירך והשר לוין תקף • כל הפרטים

הליכוד תוקף, ליברמן עוקץ וגבאי מאתגר
בנט VS ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המערכת הפוליטית עדיין סוערת בעקבות המפץ במפלגות הימין, לאחר שהשרים נפתלי בנט ואיילת שקד הודיעו על כוונתם להקים מפלגה חדשה - כשהם עוזבים את סיעת 'הבית היהודי'.

בליכוד יצאו הערב במתקפה חזיתית נגד השרים בנט ושקד. השר יריב לוין אמר הערב כי "מהתקפתם הפרועה על ראש הממשלה נתניהו, ברור שכל כוונתם של בנט ושקד היא להפיל את ראש הממשלה ואת שלטון הליכוד".

השר לוין התריע עוד כי "כשם שהם השתמשו בבית היהודי ונטשו אותו, כך הם יקחו את המנדטים שיקבלו בבחירות ויעבירו אותם מימין לשמאל לחיקו של יאיר לפיד, שאיתו הם היו ויהיו ב"ברית אחים". לא סתם לפיד חגג ומיהר לברך אותם".

גם בסיעת 'ישראל ביתנו' תקפו הערב את מפלגת 'הימין החדש'. יו"ר המפלגה, חה"כ אביגדור ליברמן, עקץ: "שמחתי לשמוע שהם מאמצים את המשנה הסדורה של "ישראל ביתנו" במלואה - ימין אמיתי וימין סובלני, זאת "ישראל ביתנו".

ליברמן ציין עוד כי "אנחנו הצבענו נגד ההתנתקות ונגד עסקת שליט, שבה שוחררו 1,027 מחבלים. מנענו שינויים בהסדרי הגיור כפי שדרשו החרדים, ומכל מפלגות הקואליציה. רק אנחנו יצאנו נגד סגירת המרכולים בשבת".

"כמו כן, מנענו הצעת חוק גיוס בנוסח שהוגש ע"י המפלגות החרדיות ובמקום הבאתי, כשר הביטחון, הצעת חוק גיוס אחרת - ממלכתית, מאוזנת ומקובלת על כל הדרגים המקצועיים".

"לאחר כניעה של הקבינט לארגון הטרור חמאס", הוסיף ליברמן, "לא חיפשתי תירוצים, לא נדבקתי לכיסא ולא הסתתרתי מאחורי המילה "אחריות", אלא קמתי ועזבתי את הממשלה. כדאי לזכור, שהמקור תמיד הרבה הרבה יותר טוב מכל חיקוי, גם אם מדובר בחיקוי נחמד ונוצץ".

אישיות פוליטית נוספת שהצטרפה לפסטיבל היא יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, שאיתגר את ראשי המפלגה החדשה והציע להם להודיע על תמיכה בתחבורה ציבורית בשבת, "אז יש מפלגה חדשה בישראל, "חילונית-דתית". וואלה יופי".

"אבל מה עם החופש שלנו?", שאל גבאי, "מה עם הזכות של כל אחד מאיתנו, דתי או חילוני, להחליט איך לבלות את השבת שלו?".

גבאי ציין כי "רוב מוחלט של אזרחי ישראל בעד תחבורה ציבורית בשבת. נפתלי ואיילת מנעו את זה, והצביעו נגד החוק שלנו, כשעמדו בראש מפד"ל הישנה. עם ישראל רוצה תחבורה ציבורית בשבת. וזה בדיוק מה שנעשה בממשלה בראשותנו. כי אנחנו מאמינים - שאפשר לשנות".

בתוך כך, הערב נחשף הלוגו החדש שילווה את המפלגה החדשה, כאשר בלוגו הרשמי מופיע כי הסיעה תהיה בראשותם של 'שקד ובנט' - כשבאורח מפתיע משהו, שקד מופיעה קודם בנט, למרות שבראשות המפלגה בפועל יעמוד בנט.

נפתלי בנט אבי גבאי איילת שקד יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד