י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מה קורה, איפה 'כולנו'?

אחרי שערק לליכוד: גלנט מדלג בין המשרדים

שר השיכון יואב גלנט, כבר לא. אמרו מעתה "שר הקליטה יואב גלנט" | האיש דילג בין המשרדים לאחר שסוכם בין נתניהו וכחלון, כי ימונה לשר ללא תיק בכדי שיוכל להמשיך לכהן כחבר קבינט, אך נתניהו החליט לשדרג אותו, כל זאת על רקע עריקתו לזרועות 'הליכוד' | תמונת מצב

אחרי שערק לליכוד: גלנט מדלג בין המשרדים
נתניהו, גלנט, כחלון צילום: הדס פרוש / יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שפרש אתמול (שני) מהכנסת, השר יואב גלנט צפוי לעזוב את משרד השיכון, אותו ניהל בארבע השנים האחרונות, וימונה לשר הקליטה. המהלך יוצא אל הפועל לאור בקשת יו"ר מפלגתו משה כחלון, שהורה לראש הממשלה לפטרו, לאחר שערק ממפלגת 'כולנו' אל זרועות 'הליכוד'.

בשעות הערב המוקדמות הגיע השר גלנט אל לשכת יו"ר הכנסת והגיש לו את מכתב התפטרותו מן הכנסת, כך שבמקומו ייכנס לכנסת - הבא ברשימת 'כולנו', אשר פנתהון, שיכהן כח"כ עד להשבעת הכנסת ה-21 בעוד כארבעה חודשים.

על פי פרסום של עמית סגל ב'חדשות', בסיכום שהושג בין נתניהו, כחלון וגלנט, האחרון יתפטר מהממשלה ומהכנסת וימונה לשר בלי תיק בכדי שיוכל להישאר חבר הקבינט המדיני-בטחוני, וזאת היות ונתניהו רוצה את גלנט בקבינט משום ניסיונו הצבאי כנושא דרגת "אלוף", דרגה שאין כמוה כיום בקבינט מלבדו, ואדם שאינו שר לא יכול להיות חבר בה. 

השר משה כחלון מסר, "המהפכות החברתיות שהובלנו בארבע השנים האחרונות מהוות נדבך מרכזי בחוסן הלאומי ותורמים תרומה מכרעת לביטחון הכלכלי, התעסוקתי והחברתי של אזרחי מדינת ישראל. המרכזית שבהן היא 'מחיר למשתכן' שבמסגרתה 130,000 זוגות צעירים יוכלו לרכוש דירה במחיר הוגן ולהקים בית בישראל. אני מודה לשר גלנט על העבודה המשותפת ומאחל לו הצלחה בהמשך דרכו".

"בשנים האחרונות זכיתי לשרת את הציבור בישראל כשר וכחבר קבינט, בהמשך ל-35 שנות שירותי בצה״ל", אמר השר גלנט והוסיף, "אני רואה עצמי ממשיך ותורם למדינת ישראל בעיקר בתחום בו עסקתי כל חיי - ביטחון ישראל וההגנה על הארץ ותושביה. ברצוני להודות לידידי שר האוצר משה כחלון ולחברי סיעת כולנו על שיתוף הפעולה וההובלה המשותפת של תחום הבינוי והשיכון ועל העשייה הכלכלית והחברתית למען החברה הישראלית".

אולם שעות לאחר מכן פורסם כי נתניהו החליט להעביר לגלנט את תיק הקליטה, שהועבר אך לפני כשבוע וחצי לידי שר התיירות יריב לוין כממלא מקום. יצוין כי מינוי גלנט טרם יצא אל הפועל שכן המהלך מצריך את אישור הממשלה, מה שבדרך כלל מתבצע באמצעות סבב טלפונים שעורך מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, השוהה בימים אלה עם ראש הממשלה נתניהו בביקור בברזיל. סביר להניח שהמהלך יתבצע עם שובה של המשלחת ארצה.

בתוך כך, יואב גלנט נערך כמו שאר השרים וחברי הכנסת בליכוד, לקראת הפריימריז שייערכו בל' בשבט תשע"ט, כשהוא מכוון כמו כולם להתברג גבוה בצמרת. 

'כולנו' מתפרקת?

יצוין, כי גלנט אינו היחיד. מדובר באדם החמישי שעוזב את המפלגה מאז קמה, לאחר שהשיגה בבחירות האחרונות 10 מנדטים. הראשון היה אבי גבאי, שאמנם לא היה ח"כ, אך מונה על ידי כחלון לשר להגנת הסביבה, בראשית כינונה של הממשלה, אך פרש כעבור שנה וחצי, לאור פרישתו של שר הביטחון בוגי יעלון, וכמה חודשים אח"כ התמודד על ראשות 'המחנה הציוני' וגם ניצח. השני הוא יואב גלנט שעורק לליכוד, השלישי הוא ח"כ אלי אללוף יו"ר וועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, שפורש מהחיים הפוליטיים, הרביעי הוא שגריר ישראל בארה"בלשעבר, ח"כ מייקל אורן, המשמש כסגן שר במשרד ראש הממשלה, שהודיע גם הוא על פרישה מהמפלגה. 

על פי דיווחה של דפנה ליאל אמש ב'חדשות', גם חברת הכנסת רחל עזריה, עוזבת את מפלגתו של כחלון. לא ברור בשלב זה, אם היא עוברת למפלגה אחרת או שמא פורשת מהפוליטיקה. עזריה התמודדה בחודשים האחרונים על ראשות העיר ירושלים, אך פרשה באמצע הדרך משהבינה כי סיכוייה לנצח קלושים והעבירה את תמיכתה למועמד זאב אלקין, שהפסיד בסופו של דבר כבר בסיבוב הראשון.

נזכיר, אמש דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים', כי חבר הכנסת יצחק וקנין הנמצא בשולי כהונתו כחבר כנסת, לאחר שהודיע כי לא יתמודד ברשימת ש"ס לכנסת הבאה, מונה על ידי שר הפנים דרעי, לשר לשירותי דת, עד לבחירות שיתקיימו בד' בניסן. המהלך קיבל את ברכת מועצת חכמי התורה.

יצוין כי התיק הוחזק בידי השר דרעי, מאז פטירתו של השר דוד אזולאי ז"ל לאחר מחלה, ואמש כאמור הועבר התיק לידי ח"כ וקנין שהפך לראשונה בחייו לשר, אך לתקופה קצרה בת שלושה חודשים. 

 

הליכוד משה כחלון יואב גלנט בחירות 2019 רחל עזריה מפלגת כולנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד