י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
טכני בלבד?

יהדות התורה הגישה בקשה להתפצל לשתיים

ח"כ מוזס המכהן כיו"ר סיעת 'יהדות התורה', הגיש בקשה לוועדת הכנסת, לפצל את המפלגה לשתי סיעות נפרדות - 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' | במפלגה מבהירים כי מדובר בהליך פרוצדורלי מוכר ומתואם מראש בין הסיעות, ללא כל משמעות לאופן הריצה בבחירות הקרובות 

יהדות התורה הגישה בקשה להתפצל לשתיים
גפני וליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דרמה בכנסת: בתום שנים של אחדות במפלגות החרדיות האשכנזיות, מפלגת 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל', יודיעו היום (רביעי) על פיצול הסיעות בכנסת לשתי סיעות.

במפלגות מבהירים ל'בחדרי חרדים' כי מדובר בפיצול טכני בלבד וזאת בכדי לזכות בחברי וועדות קלפי לשתי מפלגות באופן שוויוני, אך לא ברור האם הדבר ישליך על הבאות.

הבוקר (רביעי) תתכנס וועדת הכנסת לדון בפיצול כאשר מציינים המבקשים כי, "הבקשה מוגשת בהסכמת שתי המפלגות בהתאם להסכם שנקבע ביניהן עוד לפני הבחירות לכנסת ה-21 ומתבקש מסיבות פרוצדורליות בלבד".

על הבקשה חתום יושב ראש סיעת 'יהדות התורה' בכנסת ח"כ מנחם אליעזר מוזס, שכבר דיווחנו כי לא ימשיך לקדנציה נוספת ויוחלף ביענקי טסלר, יועצו לשעבר של סגן השר ליצמן.

נציין כי למרות שמדובר בהליך טכני בלבד שיוסיף כסף לקמפיין וחלוקת העבודות במפלגה לשניים, אך שיחות המו"מ בין הצדדים בשלב זה לא מתקדמות.

כפי שדווח אתמול ב'בחדרי חרדים', בוועדת השמונה של 'אגודת ישראל' דיווח מזכ"ל המפלגה חנוך זייברט, על ההצעה של 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' לפיה יחתמו על הסכם לשני קדנציות, כשבקדנציה הראשונה תחזיק 'אגודה' במקומות האי זוגיים ו'דגל' במקומות הזוגיים, כמו כן, 'דגל התורה' תחזיק בשני התפקידים הבכירים ובקדנציה שלאחריה יתחלפו ביניהם.

כאמור, ב'יהדות התורה' מרגיעים את הרוחות ומבהירים: הבקשה לפיצול הסיעות לוועדת הכנסת הינו הליך פרוצדורלי מוכר ומתואם מראש בין הסיעות, ללא כל משמעות לאופן הריצה בבחירות הקרובות.

יהדות התורה פיצול חרדי בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד