י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ונשמרתם לנפשותיכם

כתב 'בחדרי' התלווה לשוטרים בבני ברק: "התמרורים בגדר המלצה"

כתב 'בחדרי', נלווה במשך כמה שעות לשוטרי אגף התנועה, שיצאו למבצע אכיפה ברחבי עיר התורה | המבצע התמקד ברחובות הראשיים ונטלו בו חלק שוטרים בניידות ואופנועים משטרתיים | לצד שלל תירוצים של עוברי עבירות התנועה, נמצאו גם כמה צדיקים שהודו לשוטרים • צפו 

כתב 'בחדרי' התלווה לשוטרים בבני ברק: "התמרורים בגדר המלצה"
במבצע המשטרתי הבוקר צילום: בחדרי חרדים

"התמרורים בבני ברק הם בגדר המלצה בלבד" אמר הבוקר במבט מודאג, פקד לואי פארס, בתדרוך לשוטרי אגף התנועה שיצאו למבצע אכיפה ברחבי העיר בני ברק.

הבוקר (רביעי), שבועיים בלבד לאחר המבצע הקודם - הצטרפנו לשוטרים בבני ברק, שביצעו אכיפה של עבירות מסכנות חיים, על מנת להתרשם באופן אישי מאופי העבירות, התייחסות הנהגים, השיח עם השוטרים וכמה אחוז מהם מבינים את מהות העבירה שביצעו.

השוטרים סיירו ברחובות העיר, כשחלקם נוסעים בניידות וחלקם רכובים על אופנועים. ניתן דגש על צירים מרכזיים בבני ברק ובהם הרחובות רבי עקיבא, חזון איש, וירושלים. במהלך שעות האכיפה, השוטרים נתנו 119 דו"חות תנועה לנהגים ונהגות.

מהפרטים שהגיע לכתב 'בחדרי חרדים' עולה, כי מבין הדו"חות, המספר הגבוה ביותר ניתן להולכי רגל - למעלה משלושים כאלה קיבלו דו"ח. כך גם 27 רוכבי אופניים חשמליים, 19 נהגים נקנסו על עבירות של שימוש בטלפון סלולרי במהלך נהיגה.

שמונה נהגים, נקנסו לאחר שנצפו נוהגים ברכב ללא חגורת בטיחות; שישה ביצעו עקיפות בקו הפרדה רצוף ונקנסו; חמישה נקנסו, על עבירה של אי מתן זכות קדימה על פי תמרור; נהגים נוספים נקנסו על עבירות של רישיונות, חוסר זהירות, תקינות הרכב ועוד.

רוכב אופנוע שחצה קו הפרדה רצוף - וטען שלא שם לב

לפני יציאת השוטרים לשטח, נערכה ישיבת תדרוך בתחנת המשטרה הזמנית ברחוב הקישון, שם חידדו עם השוטרים את הדגשים לקראת מבצע האכיפה. פקד לואי פארס, סגן מפקד אגף התנועה במשטרת מרחב דן, הדגיש בפני השוטרים, כי מטרת המבצע היא - הצלת חיי אדם. הוא ביקש מהשוטרים לא להתעמת עם האזרחים, אך במהלך עשיית הכתבה הופתעתי, כאשר בתשובה לשאלתי בדבר יחסם של האזרחים בעיר אליהם ענו לי השוטרים, כי מרבית הנהגים מבינים ומפנימים את העבירה שביצעו, ואחוז לא מבוטל, אף מודה לשוטרים.

ישיבת תדרוך לפני המבצע

בין היתר, הדגיש לואי, כי בבני ברק צריך לשים לב להסעת ילדים מעל המותר, שימוש בטלפונים בזמן נהיגה - "גם השחורים הקטנים", כאשר כוונתו לטלפונים הכשרים כמובן.

חלק מהשוטרים שהשתתפו במבצע, משויכים למשטרת אגף התנועה הארצי והגיע בכדי לתת גיבוי ועיבוי למבצע המיוחד. "שתדעו" אמר, "לחלק מהאנשים התמרורים הם המלצה בלבד ולצערי הם לא מודעים לסכנות". ובאמת, במהלך העבודה על הכתבה הבחין צוות 'בחדרי חרדים' בלא מעט עבירות שבוצעו, כאשר התלוו לשוטרים ברכב משטרתי סמוי.

"אתם עושים עבודת קודש"

"אנשים רואים ניידת משטרה, ושומרים יותר על החוקים" אמר פקד לואי ל'בחדרי' במהלך הנסיעה, "היתרון של האופנועים, שהם מפתיעים את הנהגים שעסוקים בכל דבר אחד מלבד נהיגה".

אולם בניגוד לשוטרים, השוטרות איתן דיברנו ברחוב חזון איש, חושבות אחרת. לשאלתנו; כמה נהגים מקבלים את הדו"ח בהבנה, ואולי אף מודים על כך, הן גיחכו. "פחח, אולי חמשה אחוזים" השיבו. "אני לא יודעת למה, אבל אולי זה קשור לעבודה שאני אישה. במקרים ממש נדירים נהגים מקבלים את הדו"ח בהבנה".

שוטרים ברחוב רבי עקיבא פינת ז'בוטנסקי. צילום: בני ברקים

דקות ספורות לאחר מכן, הבחנו ברוכב אופנוע שביצע עבירה ברחוב ירושלים מיד לאחר הפנייה מרחוב רבי עקיבא. הנהג, לאחר שקיבל הזמנה לדין, עלה על האופנוע, ואמר לשוטר "תודה רבה, אתם עושים עבודת קודש" והמשיך לדרכו.

לפני שנפרדנו, פקד לואי ביקש להדגיש שוב את מה שאמר גם לשוטרים בתדרוך,כי האכיפה אינה המטרה, כי אם כלי נוסף לשינוי תרבות הנהיגה, דבר שפוגע כי משתמשי הדרך" וסיים "בשנה שעברה היו שני הרוגים בתאונות דרכים בבני ברק, השנה לא היו הרוגים בכלל" אמר, "אם באכיפה הצלחתי למנוע תאונת אחת - זה שווה את הכל".

עבירות מסכנות חיים טלפון בנהיגה עבירות תנועה משטרת התנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד