י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לייבל'ה מסכם חג

מוטי בבצ'יק בשריפת חמץ וגשייד בפטר חמור

והשבוע במדור, לייבל'ה מסכם את החג ופותח את משכן הכנסת בגבעת רם, לצד סיקור נרחב מחגיגות המימונה השונות • מי הוא העיתונאי שהחל ללבוש חליפה קצרה? וגם העיתונאים שישבו על כסאו המרופד של ראש הממשלה

מוטי בבצ'יק בשריפת חמץ וגשייד בפטר חמור
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סיים עם חג הפסח שהיה ארוך מתמיד ומוצלח ביותר. לצד כל החג והמצות שהוסיפו נופך משמעותי למשקלו, לייבל'ה נערך שוב לסדרת מצ'ינגים של עולם החסידות שהולכת לשטוף את אזורנו בחודשי הקיץ הלוהטים. אז מי שחשב שההתרמות הסתיימו, התבדה. היכונו למכה נוספת והכינו את כרטיסי האשראי או שתעבירו טלפונים למצב שקט. 

בחול המועד נוהג לייבל'ה לצאת לטייל עם בני ביתו בחוצות העיר, בקניונים ובשווקים, מה שמכונה שופינג בלע"ז. את הנ"ל נוהג לייבל'ה לתעד ולהעלות לסטטוס / סטורי, (כידוע לייבל'ה מתנגד לסטטוס וכתב בעבר מאמר ארוך בעניין, עיין שם, שם,)  אך מה לעשות שבנו של לייבל'ה התנהג כל כך טוב וגנב את האפיקומן וקיבל הוברבורד משוכלל שכיסח מסגרת האשראי של לייבל'ה.

לייבל'ה לא היה כאן בשבוע של פסח, עקב החג שיצא בחמישי ולכן לא התפרסם המדור, אך בפרק זה נסכם את כל החג שעבר, לאחר שבמהדורה הקודמת כבר נחשפו כולם למקומות בהם נופשים הסלבים של המגזר.

בערב חג הפסח ראה לייבל'ה מה זה התבוננות בצדיק, כשראה את שריפת החמץ של הרבי מגור ואת החסיד מוטי בבצ'יק מרים את בנו על הכתפיים למען יראה ויחזה בבירור באדמו"ר שורף את חמצו ללא שיצטרך להידחף. 

ואפרופו גור, מנחם גשייד שנצפה לאחרונה בקודש פנימה אצל הרבי מגור מספר פעמים, נראה במהלך החג בגלי צאנז בנתניה. על הדרך הוא גם קפץ למעמד פדיון פטר חמור אצל הרבי מצאנז וישב זמן רב להביט במעמד ההיסטורי שנערך בחסידות.

בחול המועד עלה גשייד לירושלים לרבי מגור, שם פגש את ישראל מרדכי בורנשטיין אח של יונתן מהאיחוד ואחד מהאנשים החזקים בחצר גור.

את טוביה פריינד סגן ראש עיריית מודיעין עילית ראה לייבל'ה בהופעה של המאייר מוטי הלר שנערכה בעירו של פריינד, טוביה ששם את השטריימל על ברכיו, מן הסתם הגיע לבדוק איך יראו את האיורים באם כל ה'נועם שיח' ב'המודיע' היו מלווים בקריקטורות.

את הרב יעקב כהן, בנו של חכם שלום כהן נשיא המועצת שכבר הקריא את מכתב אביו בכינוס 'לב לאחים', ראה לייבל'ה בבית חלקיה, שם סיימו בני המשפחה טיול טרקטורנים מיוחד. 

ומה עשו הפרשנים הגדולים של המדינה בחג הפסח? את רביב דרוקר מ'חדשות 13' ראה לייבל'ה בפתח כלא איילון, עם הרב חנון שהתראיין לתוכניתו של דרוקר שעוסקת באסירים חרדים כמו מלכה לייפער וכדו'. בסיום הפעילות של חנון, עזר דרוקר להרים את הרמקול המשמש את חנון לשמח את האסירים. 

והעיתונאי עמית סגל, ‎נצפה בחגיגת יום הולדתו שנערכה אחרי סימפוזיון ביוון בנופש של שיינפלד בפסח. אורחי המלון ששמעו הרצאה מפיו, הפתיעו את סגל בעוגת יום הולדת שכזכור, כבר נחגגה באולפן הבחירות השקוף של 'החדשות' בליל הבחירות. 

ולפתיחת הכנסת וטקס השבעת החברים, לייבל'ה התייצב מוקדם במשכן וראה את העיתונאי שלומי גיל מ'משפחה' וגם את ארי קלמן שלנו, יושבים בשולחן הממשלה באולם המליאה וההתרגשות הגדולה הייתה לשיא כל השיאים. לייבל'ה טוען תמיד, שהחכמה היא להכנס למליאה ללא אישור וזה הרבה יותר מוצלח מסיור מצולם. 

גם את חיים פרידלנדר מ'בקהילה' ראה לייבל'ה מנסה לבדוק איך מצביעים ועל הדרך תפס שיחה קצרה ותדרוך עם יענקי טסלר הח"כ החדש של ויז'ניץ, שהגיע ללמוד איך לחוקק חוקים חדשים ולעשות טוב לעם ישראל. 

בהמשך ראה לייבל'ה את כלי התקשורת עטים על טסלר, שמצידו נראה שהוא אינו יודע כל כך איך להתמודד עם כל המצלמות שנחתו עליו. לייבל'ה  מציין, כי הפעם אחרונה שטסלר ראה כמות מצלמות שכזו, היתה בתקופה שבויז'ניץ עוד היה מותר לצלם. 

ולמרות שטסלר החליף אותו, הגיע מנחם לייזר מוזס לפתיחת הכנסת בתור חכ"ל. מוזס אף פגש את ליברמן במליאה והתחנן בפניו שיתיישר ולא יעשה חיים קשים למפלגות החרדיות. 


רגע לפני שהוא הצהיר 'מתחייב אני' במסגרת טקס פתיחת הכנסת ה- 21 השבוע, זכה הח"כ הנכנס אלון שוסטר (כחול לבן) לקבל 'ברכת כהן' להצלחה בתפקידו החדש מרבה הראשי של אור יהודה הרב ציון כהן.

ובשולי וועידת 'למעשה' שהתבררה כהצלחה מסחררת, נצפו המיועד לראשות ועדת העבודה והרווחה וסגן יו"ר הכנסת הזמני ח"כ ישראל אייכלר, יחד עם ראש הקהל של בעלזא הרב מרדכי בריסק, כשהם משוחחים בנאות דשא. לייבלה ניסה להאזין ושמע משפטים שעסקו בנושאי תעסוקת חרדים, משרדי הממשלה ובדרישות הקואליציונית שיש להציב לראש הממשלה בנושא. 

והעיתונאי ישראל כהן התחדש באולפני 'קול ברמה' בחליפה קצרה, לאחר שתמיד היה לובש חליפה ארוכה. לראשונה, הוא לא התאפר לפני התוכנית, אך כרגיל הבריק מתמיד. 

במהלך חג הפסח ראה לייבל'ה קידוש השם מהו, בשעה שמתנדבי זק"א טיפלו בתל אביב באירוע רצח של עובדים זרים ברח' סלומון בתל אביב. צלם זריז קלט זוג מתנדבים הלומדים בחברותא דף היומי, בהמתנה לפתיחת הזירה ומילוי משימת הקודש של חסד של אמת. המתנדבים אברהם כץ ויונתן הירש לא בזבזו זמן איכות גם בשעת ליל מאוחרת והגו בדף היומי שבתלמוד הבבלי וקידשו שם שמים בפני הנוכחים במקום. אשריכם ישראל.

הצלמים החרדים לא פסקו מלעבוד בחג, למשל, גדול הצלמים שוקי לרר חבק נכד ראשון, זאת אומרת שני, אך הפעם נכד ולא נכדה, בן לבנו ר' יוסף לרר. 

ובנו הצלם נפתלי לרר, לאחר כמה שנים הוריד את הוסט לראשונה והגיע לחגוג עם כל עם ישראל בפארקים ברחבי הארץ. 

והצלם משה גולדשטיין ניצל את ערב שש"פ כדי להכנס לבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי, לייבל'ה קלט שגודלשטיין התחדש בשטריימל חדש של 'שם טוב' בגובה של ספודיק עם שפיצים. 

גם הנגיד יוסל טבק נמצא בישראל בחג הפסח והגיע לשמוע את שיריו של הזמר מרדכי גוטליב כשהוא מתענג על השירה בחצר אביו של גוטליב, שהפך למשפיע מסאמבור.

אלפיים בחורים ירושלמיים יצאו השבוע ביוזמת סגן רה"ע אברהם בצלאל לטיול בצפון הארץ - הכירו את האנשים שעמלו מאחורי הקלעים: באמצע אבישי נקי מנהל לשכת בצלאל ולצידו מימין מנהל הפרויקטים בלשכה ישראל רמתי, שמשמש בכובעו השני גם חבר מועצת העיר בית שמש.

ובזמן שבצלאל נמצא בצפון, פעילי ש"ס בבני ברק אבשלום אוחיון - אברשה הגיע השבוע לעשות סדר בעיריית ירושלים. כשאברשה בשטח כולם במתח.

  

ובגיחה שלייבל'ה הביא לצפת, פגש בנאות דשא את שדרן קו התוכן של ש"ס- 'דרך המלך' אהרון נוראני, מחליף כח לקראת הזמן הקרוב ומנסה לחפש עוד מרואיינים שידברו רק על הספרדים. 

וצביקה גולדמן האיש שלא מפסיק לשווק את המכשירים המתקדמים של הכשירים 'נתיב', נצפה עושה משו לשם שמים כאשר נראה מיד לאחר החג מביא גנרטורים חדשים לגבעת הישיבה בבני ברק בכדי שיהיה לאנשים חשמל כשר בשבת, אז אם יש מכשיר גלקסי כשר וגנרטור כשר מה עוד צריך?

ובמימונה באלעד, לייבל'ה הבחין במנכ"ל המבשר משה פרוש המקיים שיחה ארוכה עם רב העיר הרב שלמה זלמן גרוסמן, על התככים בדגל? חבל שלייבלה לא היה זבוב על רכב הקיה (החילופי) של ראש העיר פרוש.

ובדרך למימונה של ש"ס, נתקע חבר הכנסת מלכיאלי בפקקים בדרך לאלעד, באמצע הדרך יצאו הנוסעים וביקשו סיוע ממלכיאלי החרוץ. 


ועוד מהעיר אלעד: מי שניצח ביד רמה על ניהול הלונה פארק וההופעות לילדים ומשפחות בעיר, היו מנהל מחלקת הנוער יחיקים גמליאל ( שהיה כוכב פרויקט פסח באתר הבית - "המלאך של אלעד") ועוזרו אליה חיון.

איש החסד חונה דייטש שעמד בצפירה ורב הסלבס מרדכי חסידים שביקר לאחרונה אצל רופא השיניים של דייטש, הגיעו מיד לאחר החג להתפנק ב'אוטו בני ברק' בראשות המנכ"ל שלומי מרציאנו.

ומי שנצפה מקבל את הספר 'סולם יעקב', הוא העיתונאי יצו פלדמן שקרע את הרשת בסיפור על הח"כ האלמוני עם בני גנץ. פלדמן קיבל הקדשה בספר מנכדו של הגר"י אדלשטיין זצ"ל ראובן ויסקי, שהוציא את הספר יחד עם בני הזוג ידידיה וסיון רהב מאיר. 

כוכב הרשת סמיון גרפמן והפעיל החברתי זיו שילון ,נפגשו ביום השואה עם הרב דוד אברהם פרסמן מפרויקט "ספר התורה של עם ישראל" שמאחד את עם ישראל - וחילקו  יחד צמידי יד עם כיתוב על יום הזיכרון לשואה, לטובת הנצחת קורבנות השואה.

מוטי רבינוביץ - טיפ הפקות, נצפה השבוע עם העסקן הלל כהן מקייב בשדה התעופה, והפעם: ספר תורה קבוע שהולך להיות בשדה התעופה לטובת כל הקבוצות שעוברים שם.

ברכת מזל טוב לאיש יחסי הציבור נחמיה רוזנפלד לרגל הולדת הבן בשעה טובה בלילה חגיגת המופלטות. 

מזל טוב לידיד המערכת, איש השיווק אריאל אלחרר, לרגל הברית לבנו שנערכה ברוב פאר והדר בחול המועד פסח במלון לאונרדו באשדוד. בסנדקאות כובד האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא. ויקרא שמו בישראל: אורי.

אחדות ‏בשמחת הברית לבנו של איש השיווק אריאל אלחרר - יו"ר 'איחוד הקהילות באלעד' אבי דיין ויהודה אבידן איש ש"ס נצפו בשיחה פוליטית.

אפרופו דיין, לאחר שפרש מהקואליציה לאופוזיציה - יו"ר 'איחוד הקהילות באלעד' אבי דיין לא הגיע השנה למימונה של רה"ע ישראל פרוש. דיין השתתף במימונה אצל האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירא רבה של רמלה. 

מזל טוב להרה"ח ר' משה יוסף צימעט משב"ק האדמו"ר מתולדות אהרן, לרגל הולדת הנכד בשעטומ"צ.

ברכת מזל טוב ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי להולדת הנכדה, בת לחתנו הרב רפאל ברוך פרץ.

וראשי 'דגל התורה' עלו השבוע לרכסים, לרגל שמחת אירוסי בת איצ'ו רייך סגן ראש מועצת רכסים. 

ברכת מזל טוב לרב אברהם שטיין מנהל מוסדות אור מתתיהו, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו שלמה, ביום ראשון הקרוב באולמי השמחות שבבנין ביהמ"ד בעלזא בירושלים.

מזל טוב לעורך מהדורת הבוקר של רדיו 'קול ברמה' ארי המניק להולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת.

מזל טוב לכתב הפוליטי של 'כאן 11' מיכאל שמש להולדת הבן הבכור בשעה טובה. כזכור, לייבל'ה הפציע השבוע עם מבזק מיוחד בעניין כפי שתוכלו לקרוא כאן.

ברכת מזל טוב לכתב הפוליטי מתי טוכפלד מ'ישראל היום' לרגל הולדת הבן בשעטומ"צ.

ברכת מזל טוב לזמר יוסי ברגר לרגל הולדת בנו בשעטו"מ. לשמחה הבוקר באחוזת וגשל הגיעו כל הזמרים לחגוג. 

וגם הזמר שלמה כהן חגג את הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת.

ולסיום חגיגה גדולה במשפחת הזמרים לבית שפריי, לרגל שמחת אירוסי האחות בשעה טובה ומוצלחת, שמחת האירוסין נחגגה בחול המועד. 


 

לייבל'ה רכילות חרדית מנחם גשייד מוטי בבציק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד