י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בדרך לשגרירות?

כך מנסים לטרפד את המינויים של ארדן וקרא

ב'כחול לבן' פועלים כדי לחבל בכוונת ראש הממשלה למנות את השרים ארדן וקרא לתפקידי שגרירים באו"ם ובקהיר • "ממשלת מעבר והעומד בראשה אינם רשאים לבצע בתקופת בחירות מינויים פוליטיים", טוענים באופוזיציה 

כך מנסים לטרפד את המינויים של ארדן וקרא
קרא וארדן צילום: פלאש 90

הדיווחים על המינויים הצפויים של ראש הממשלה לשרים גלעד ארדן ואיוב קרא כשגרירים במצרים ובאו"ם, גורמים לאופוזיציה להזיע במטרה לבלום את תוכניותיו והללו מנסים לחבל בכוונותיו של נתניהו.

סיעת כחול לבן, באמצעות באי כוחה, עורכי הדין ערן מרינברג ושמעון בראון, פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה כי יאסור על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנות שגרירי קבע חדשים באו״ם ובמצרים במהלך תקופת הבחירות. זאת על רקע דיווחים כי נתניהו מתכוון למנות את השר גלעד ארדן לתפקיד שגריר ישראל באו״ם ואת השר איוב קרא לתפקיד שגריר ישראל במצרים.

במכתב שנשלח אחר הצהריים (רביעי) למנדלבליט, טוענים עורכי הדין של כחול לבן כי בהתאם לפסיקות בית המשפט העליון והנחיות היועץ המשפטי לממשלה, ממשלת מעבר והעומד בראשה אינם רשאים לבצע בתקופת בחירות מינויים פוליטיים מובהקים לשתיים מהמשרות החשובות ביותר בשירות החוץ.

במכתב מציינים באי כוחם של כחול לבן כי הניסיון למנות את ארדן וקרא לשגרירים בעת הזו "מעלה חשד כבד כי עסקינן במינויים פוליטיים שנועדו לפתור לראש הממשלה בעיות פנימיות ובכל מקרה מציב את הממשלה הבאה בפני עובדה מוגמרת".

כזכור, בימים האחרונים דווח כי נתניהו פנה לשר גלעד ארדן בהצעה לשמש כשגריר ישראל באום ולשר איוב קרא בהצעה לשמש כשגריר ישראל במצרים, לצד דיווחים כי נתניהו התחייב לחברי כנסת שיערקו מכחול לבן שישמשו כשגרירים.

גלעד ארדן איוב קרא מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד