י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
היחצ"ן שעזב את הוואטסאפ

שיטפון המצ'ינגים שכמעט הקריסו את לייבל'ה

לייבל'ה מתכונן לחג מתן תורה לאחר שהתרושש מהמצ'ינגים של החצרות • המשא הכבד מנשוא של הדור, ששיתק את עיתונאי 'בקהילה' • ומיהו האסטרטג ואיש היח"צ שפצח בגמילה מאפליקציית המסרים הפופולרית - וואטסאפ?

שיטפון המצ'ינגים שכמעט הקריסו את לייבל'ה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה השבוע לא ישן כלל וכלל, שיטפון המצ'ינגים הרג אותו לגמרי עד שמכעט התאשפז בבית חולים מרוב ההתקפות שקיבל מחסידי ויז'ניץ שדרשו מימנו פעם אחר פעם וחוזר חלילה, לתרום עבור האיש שהשלום שלו, האדמו"ר מויז'ניץ. 

האשראי של לייבל'ה הרגיש כמו ראש הממשלה במשא ומתן מול ליברמן - סחוט לחלוטין. חסידי ויז'ניץ הוכיחו שהם באמת יודעים פרק בגיוס כספים למרות היותם רומנים. 

לייבל'ה הגיע לשוטט בין הדוכנים של החפקי"ם שהקימה החסידות ומביא מרשמיו: 

תחילה ראה לייבל'ה את אמן הרגש מוטי שטיינמץ, שהצליח לגייס למעלה ממאה אלף שקל ובצל הכנת הקליפ, הוא הגיע כדי לחזות מקרוב בגרפים העולים ועולים ולתהות אחרי התורמים בעילום שם. 

גם את הבעל מנגן ר' מאיר אדלר שהביא ערמות של כספים, בהיותו שולט בכמה שפות ראה לייבל'ה במקום, ר' מאיר הגיע להבין איך זה קורה בשידור חי. 

גם איש חסידות בעלזא שיעל'ה וינברגר הגיע בין ההכנות לאירוסין של בתו לבדוק את העסק ובעיקר התבונן דרוך שחלילה לא עוקפים את בעלזא. וינברגר קיבל תדרוך עמוק מסגן ראש העיר בני ברק שיקי מנדל דובר החסידות. 

המשב"ק של ויז'ניץ ר' הערשל כץ עצמו, עזב את מגבית הקמחא דפסחא שלו והגיע עם פנקס הטלפונים שלו להתקשר לעוד ועוד תורם למען המגבית לבית מדרש הגדול. 

העסקן הצעיר של ויז'ניץ מוישי קורניצר, עזב לכמה רגעים את העסקן הצעיר שרגי סנדרוביץ והגיע להתרים את הרבי מווערצקי, שחבש שטריימל מיוחד בחרדת קודש והרים תרומה הגונה, לא לפני ששיגר קויטל עם שמו ושם אמו לאדמו"ר מויז'ניץ. 

ובחפ"ק העירוני באלעד, נראה חיים מאיר רוזנפלד חבר המועצה, בעריל אשר והגזבר נחום ברכר, שלא הפסיקו להתרים אפילו לרגע.

גם ראש העיר של אשדוד לשעבר תרם לוי'זניץ, לאחר שהעסקן חיים ליבוביץ התרים אותו. 

ביום רביעי בלילה ברגעים הקריטיים, תפס לייבל'ה את היועץ האסטרטגי ושותף במשרד 'שחור ולבן' קיוי הס שניצח על האסטרטגיה והתווה ובנה את הקו הפרסומי של הקמפיין ומי שפיקד על כל הקמפיין מוטי ארגמן, יחד עם הרב בן ציון שטנגר, משב"ק האדמו"ר מויז'ניץ, שהחליטו לגזור עוד 7 שעות נוספות של מצ'ינג ולהאריך עד לשעות הבוקר. בסוף שברו שיא כשהגיעו ל 52 מליון שקל. 

אחרי שכולנו צולמנו, טוסטסנו עם "ויזניץ זה הבית שלי", יצו פלדמן מנדב מידע: מי שעומד מאחורי מערך היח"צ המשומן, הוא יעקב פריימן מנהל היח"צ ב'שחור ולבן' שהכניס בכשרון את הבית שלו לבית שלנו. 

ואפרופו פלדמן מי שפתח הבוקר את עיתון בקהילה וחיפש את אחד מטוריו של יצחק פלדמן, נאלץ לסיים את מסע הדפדופים כלעומת שבא. גם מהמגזין נשמעה דממה מאכזבת. נדמה כי לראשונה מאז החל לכתוב בעיתון נעלם פלדמן מהדפים ומהמדפים באופן קורע לב.

אם שאלתם את עצמכם מדוע? הנה לכם התשובה כבדרך הגב: במוצאי שבת הגיע פלדמן לניחום אבלים בבית אחד מקרובי משפחתו. התעטשות סטנדרטית של עונת המזגנים, הפכה בבת אחת לסיפור כואב מיוחד. הגב של פלדמן נתפס והוא הפך משותק ליממה שלמה.

אחרי יומיים בהם נשאר ללון בלית ברירה בבית קרובי משפחתו, הוא הצליח לחלץ את עצמו מהמיטה ולהתהלך, לא כאחד האדם, אלא עם עזרה צמודה. לדואגים שבינינו, לידי לייבל'ה הגיעו המסמכים הרפואיים של פלדמן השוללים פריצת דיסק ותולים את הסיבה לכאבי הגב במשא הדור המכביד על גבו.

ביום רביעי כבר פרסם פלדמן סרטון הרגעה בחשבון הטוויטר שלו בו הוא נראה צועד מעדנות במסדרונות הכנסת כשכפכפי קרוקס מזויפים מפארים את כפות רגליו. לשאלת לייבל'ה ענה פלדמן כי הוא מנצל את הכאבים ללכת כמו שרצה כל חייו - חופשי ומאושר.

ועוד מצ'ינג שלא נח גם השבוע היה של חסידות תולדות אהרן שהצטרפו גם הם לטרנד העולמי של תרומות הצ'רידי. בחסידות ממאה שערים הצליחו להפתיע את עצמם ורגע לאחר אירוע השיא של חגיגות ל"ג בעומר, ניצלו את הזמן לגיוס תרומות והשיגו למעלה מ 16 מליון ש"ח. את הקמפיין ניהלה חברת צ'רידי האמריקאית שבמקביל ערכה השבוע 117 קמפיינים שונים בישראל ובעולם בהם גוייסו השבוע בלבד  48,426,588 דולר.  

הקמפיין של תולדות אהרן נערך בסגנון שונה, ללא אינטרנט, מסכים ורשימות של התורמים שייכתבו בספר זיכרון מיוחד. בשיא ההתרמה ראה לייבל'ה את העסקן של החסידות מנדי צימט, כשהוא מתרים יחד עם אביו המשב"ק המפורסם. 

בשבועות האחרונים גילה לייבלה כי איש היח"צ והאסטרטג יוסי רוזנבוים, עזב במפתיע את תוכנת המסרים ווצאפ והוא מתנהל אך ורק בסמס ומייל. לחבריו סיפר רוזנבוים: "הקפאתי קצת את הוואטספ, זה כבר הגיע למימדים מטורפים, הייתי חייב קצת לעבוד גם...".

יצויין כי רוזנבויים הצליח לנהל את מבצע האחמ"ים במירון ביד רמה גם בלי וואטאפ והוכיח לכולם שאפשר גם בלי.

חברי הכנסת החרדים לקחו השבוע פסק זמן מהבחירות שנחתו עליהם שוב והתפנו להפוגה מרעננת בכנס לשכת רואי החשבון באילת בראשות נשיאת הלשכה איריס שטארק.

עם הגעתו של יו"ר ועדת הכספים משה גפני לכנס, ביקש הדגלאי החרוץ לארגן לו מניין מיידי למנחה.  אנשי הצוות במלון החלו לאסוף עבור גפני נופשים דתיים שרחצו בבריכה והזעיקו אותם על בגדי הים לבית הכנסת במלון.

גם ח"כ יעקב אשר, העורך הראשי של 'בקהילה' שלמה קוק ומנהל מחלקת האקטואליה והחדשות של 'קול ברמה' יעקב גרודקה התנדבו להשלמת המניין. בתום סאגה קצרה נענה קוק לבקשת גפני לעלות חזן.

לייבלה עקב אחרי חברי הכנסת החרדים ומצא כי שיתוף הפעולה בין יעקב אשר ומיכאל מלכיאלי בשדה התעופה החדש 'רמון' (ש"ס 'דגל התורה') מגיע גם לשדה, שם נצפו יעקב אשר ומיכאל מלכיאלי בשיחה ערה עם מנהל רשות שוק ההון משה ברשת.

בפאנל המקצועי שנערך במלון, מצא לייבל'ה כי מלכיאלי ואשר מוכרים בקרב הקהל לא פחות מחברי הכנסת החילונים בעקבות פעילותם לטובת רואי החשבון.

לייבל'ה מתנצל בפני הקוראים שלא הצליח להשיג את תמונתו של היועץ האסטרטגי ושותף בחברת הלובינג 'ריפבליק יועצים' ארי גלהר, המייצגת את לשכת סוכני הביטוח.

לייבל׳ה שהיה שקוע באיסוף החומר למדור השבועי, נתקל באורח פלא בהודעה המבשרת על הציון שקיבל העורך החרוץ יחיאל גלאי, שמשלים את לימודיו בענייני 'סוציולוגיה', 'תקשורת' ו'מדע המדינה' ומפגין ידע מרשים שלא מבייש פרופסורים באקדמיה. איפה פינדרוס שידבר על אפליית החרדים?

והשבוע לייבל'ה ראה מהי מצוות והדרת פני זקן: העיתונאי רפי פרלשטיין נתפס ברגע מיוחד בו סייע לזקן לקום מהכסא וליווה אותו לתחנת אוטובוס. פרלשטיין חזר מחתונה לבוש בבקעיטשע.

לאחר שניהלו את הקריה האקדמית והסמיכו מאות עורכי דין חרדים, נצפו שני הבולדוזרים מרשימת 'אמונה במשפט'- עורכי הדין רפאל אסרף וקובי אלתר מסתודדים הערב ומקווים לשחזר את ההצלחה בהבאת מאות עורכי דין לתמוך ברשימה.

לייבל'ה הגיע השבוע גם לתפילה בבית הכנסת איצקוביץ בבני ברק, שם הנגר הוותיק שמחה פאלוך, נצפה כשהוא בודק ארונות קודש במיוחד לקראת חג מתן תורה.

צילום: חיים ברון

בהמשך ראה לייבל'ה את יועצו החרדי של אביגדור ליברמן אבי אבוחצירא, כשהוא מתפלל מעומק ליבו בבית כנסת הגדול בבני ברק. מדינת הלכה כבר אמרנו.

צילום: א.ר. 

ואברהם טננבוים, מזכיר עיריית ב"ב ודוברה לשעבר, נצפה בקניות לשבת במאפיית ויז'ניץ לאחר שחזר משוויץ. מה שבטוח דובר כבר לא, קניין כן.

וברחוב חזון איש בבני ברק, בחנות 'מיין שיך' ראה לייבל'ה את עורך חדשות משפחה אליעזר שולמן כשהוא רוכש נעליים חדשות לקראת הבר מצווה הגדולה לבנו. 

ואת העורך לשעבר של 'קו עיתונות' ראה לייבל'ה רוכש חליפה חדשה במקום הנכון לרגל שורת תפקידים חדשה. 

לייבל'ה גם קיים השבוע מצוות ביקור חולים אצל וותיק הצלמים החרדים ר' ברוך אוביץ - המאושפז בהדסה עין כרם וזקוק לרחמי שמים מרובים. לייבל'ה ראה גם את גדוד הצלמים שוקי לרר, הבן נפתלי והבן הנוסף אברמי ברגר שהיישר ממהצ'ינג הגיע לביקור.

והצלם משה גולדשטיין הפך לאימת שוטרי בני ברק, לאחר שהחל לחלק דוחות לחג ...ראו הוזהרתם. 

‏בקונצרט הענק של 'חסידות בקלאס' בהיכל התרבות בתל אביב, ראה לייבל'ה מאחורי הקלעים את אנשי התקשורת ישראל כהן ואיציק אוחנה נעמדים לתמונה עם החזנים האחים יעקב ושלום למר, הזמר ישי לפידות ואיש היח"צ יעקב פריימן שהיה אמון על היח"צ באירוע.

באותו קנוצרט, ראה לייבל'ה את הסבא בן ה-100 (שיאריך ימים) של האחים ירח ומנחם טוקר כשהוא מאזין בשקיקה לזמירות.

אחרי הקונצרט צריכים לאכול - לייבל'ה ראה את הפרשן האגדי ישראל כהן מתראיין בשעת חצות לגלי צה"ל על פיזור הכנסת תוך כדי שהוא בולס על האש.

ואיש התקשורת דודי שוומנפלד, נצפה חוגג בהכנסת ס"ת בעיר פתח תקווה, לע"נ הזמר שמשון דלבקוביץ ז"ל.

באותו מעמד נצפו חוגגים ואוכלים קרטיבים כאחד האדם, ישראל פרנס ושלומי שטרן סמנכ"ל השיווק של קו עיתונות, ועוד. 

בחגיגות לעו"ד עקיבא חופי לרגל קבלת רישיון עריכת דין השבוע ב'בובע' בבני ברק, השתתפו: ח"כ מלכיאלי, ח"כ בן צור, צוות לשכת השר דרעי - רובי שמש, ישראל אילוז וישראל אוזן, עסקנים ואנשי תקשורת.

 ח"כ מלכיאלי מש"ס, נתן הימור על כמות המנדטים לש"ס בבחירות הקרובות, ח"כ הרב בן צור לא הסכים להמר. הח"כים הגיעו לחגיגת קבלת תואר 'עורך דין' לעוזרו של ח"כ מלכיאלי, עקיבא חופי.

ח"כ מלכיאלי סיפר את הציוץ היומי, כשאמר. "אני לא מבין מה יש לצבי האוזר וליועז הנדל לחפש בכחול לבן, הם לא קשורים לשם בשום צורה". גם עורך הדין משה אוסדיטשר הגיע לאחל מזל טוב, על האירוע פיקד בני יגאלי האגדי ממשרד ראש הממשלה. האירוע היה במסעדת בובע שהתחדשה לאחרונה.

אנשי התקשורת יעקב עמר ישראל אוחיון ואריאל אלחרר, נצפו באתנחתא במסעדת המוציא של אבי לוי, כשהם סוגרים עניינים לקראת הבחירות.

אנשי חסד בכל שעה: לייבלה חלף בשעת לילה מאוחרת ברחובות העיר החרדית אלעד וראה אבא לנער בר מצווה שנעדר מביתו ואותר לאחר זמן מה, כשהוא מודה בהתרגשות ליו"ר 'דגל התורה' בעיר אבי שטרן ועוזרו רפאל אלבז המשמשים גם כאנשי 'איחוד הצלה' בעיר ולאנשי השיטור העירוני סילבן עייש ואיציק אדרי שפקידו על מבצע החיפוש ביד רמה.

אליה חיון ממחלקת הנוער באלעד ואיש מפלגת הצעירים בעיר, נצפה מעתיר בתפילה בציון רבי ישעיה מקרעסטיר.

‏ומינוי בינלאומי: פישל רוזנפלד מונה לכתב הכנסת של המגזין היהודי הנפוץ ביותר בשפה האנגלית 'עמי' (Ami) והוא יסקר את התחום הפוליטי בישראל.

מתפלל על "עסקת המאה": שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן והזמר החב"די נמואל הרוש נצפו באוהל הרבי מליובאוויטש בקווינס שבניו יורק. 

פינת המזל טובים 

ברכת מזל טוב לממלא מקום ראש עיריית פתח תקווה אוריאל בוסו, לרגל אירוסי בנו הגדול עם בת הרב הגאון רבי אליהו דרעי זצ"ל מרבני קריית הרצוג. 

מזל טוב ליצחק מאיר ברים, מעסקני חסידות באיאן, לרגל הולדת הבת בשעטומ"צ.

מזל טוב לבעל מנגן וגראמן אהרלה ויינטרוב, לרגל הולדת הבן בשעטומ"צ.

ברכת מזל טוב לשדר 'קול ברמה' עמי מימון, להולדת הנכד בשעטומ"צ.

ברכת מזל טוב למענדל אייזנבך מנהל מרכז המבקרים של 770 ליובאוויטש בארה"ב, לרגל הולדת הבת בכורה בשעה טובה ומוצלחת. ונקרא שמה בישראל: טובה גיטל אייזנבאך.

מזל טוב ליום ההולדת ה - 25 של סנדי שטיין הכוכב הגדול של הסטטוסים. לרגל השמחה שלומי טרונהיים ביצע עמו סלפי. 

ולסיום, ברכת מזל טוב לשרוליק קלארק, לרגל חגיגות החלאק'ה לבנו בשעה טובה ומוצלחת. 

לייבל'ה רכילות חרדית מצינג חסידות ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד