ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מעקב בחדרי

שיתוף פעולה חריג בין 'כחול לבן' לחרדים

בישיבת ועדת הכספים שהתקיימה בכנסת נרשם שיתוף פעולה נדיר בין כחול לבן לחברי הכנסת החרדים שהחליטו לעצור את ההעברות התקציביות למשרד החינוך עד לתקצוב גני הילדים

שיתוף פעולה חריג בין 'כחול לבן' לחרדים
לפיד וגנץ בישיבת סיעה בכנסת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מעקב ׳בחדרי׳: בעקבות העובדה שמשרד החינוך מפלה לרעה את ילדי החינוך המיוחד תחת מוסדות המוכש״ר, בכך שהקים צוות בין משרדי שיבדוק את תקצוב של גני המוכש״ר והפטור בעקבות דרישת הבג״ץ אך יתעלם מילדי החינוך המיוחד נרשם שיתוף פעולה חריג בין כחול לבן לחרדים בכנסת.

היום (שלישי) התכנסה וועדת הכספים של הכנסת ובה היו אמורים לדון ולהצביע על העברות תקציביות בסך של כשני מיליארד שקל בין משרדי הממשלה, אלא שבסיכום בין כלל הסיעות ובהם סיעת האופוזיציה כחול לבן ונציגי הסיעות החרדיות יעקב מרגי מש״ס ומשה גפני מיהדות התורה, הוחלט לעצור את ההעברות עד לתקצוב גני הילדים.

חבר הכנסת יעקב מרגי אמר בזעם במהלך הדיון כי משרדי הממשלה, החינוך והאוצר, פעלו ״בניגוד לחוק״, לדבריו ״בפרט החינוך המיוחד והמוכשר אותם הם מפלים, יש את הבג"ץ ואם היו מביאים גם את הגנים לדיון אז התוצאה הייתה זהה".

מרגי הוסיף ופנה לאוצר, "אני אומר לאוצר ויפה שעה אחת קודם אתם ומשרד החינוך פועלים בניגוד לחוק ומפלה את החינוך המיוחד - החינוך המיוחד היה בחצר האחורית של משרד החינוך לא ייתכן ללכת בעצלתיים״.

חברי הכנסת הציבו לאנשי האוצר דד ליין של יומיים למצוא פתרון, כאשר העברות התקציביות ימתינו עד אז, וטרם ברור כיצד ינהגו בסיעות כחול לבן, ש״ס ויהדות התורה באם האוצר לא יביא פתרון, שכן אין קואליציה ואין הצעות חוק נוספים שבאוצר מבקשים להעביר.

בתוך כך, בפעילות חברי הכנסת הודיע יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין כי החליט להקים וועדת חינוך זמנית למרות שלא הוקמו וועדות בכנסת, כדי לעסוק ולרכז את הכנת משרד החינוך לשנת הלימודים המתקרבת.

מפלגת כחול לבן חינוך מוכש"ר הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד