ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בית הדין פסק

מנכ"ל 'חברה קדישא' יאלץ לשלם מיליון ש"ח

בניגוד לעמדת הפרקליטות: בית הדין לעבודה חייב את המנכ"ל לשעבר של עמותת 'חברה קדישא' רעננה - להשיב לעמותה למעלה ממיליון ש"ח

מנכ"ל 'חברה קדישא' יאלץ לשלם מיליון ש"ח
לוויה. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בפסק דין תקדימי שניתן בסוף השבוע האחרון, חייב בית הדין האזורי לעבודה בת"א את המנכ"ל לשעבר של עמותת חברה קדישא רעננה, יואל עזרזר, להשיב לעמותה סך של כ-1,200,000 ש"ח שקיבל שלא כדין במהלך תקופת עבודתו. מנגד, התקבלה תביעתו לקבלת פנסיה וקרן השתלמות על תקופת העסקתו בסך כ-339 אלף ש"ח.

מדובר בתביעה לא שגרתית שהוגשה על ידי העמותה, באמצעות עורכי הדין גדעון רובין וערן שוהם ממשרד עו"ד רובין שמואלביץ, כנגד מנכ"לה לשעבר, מר יואל עזרזר, ששימש בעבר גם כסגן ראש עיריית רעננה והינו דמות ידועה ומובילה בציבור הדתי ברעננה.

מר עזרזר נעצר ביולי 2013 על ידי חוקרי יאח"ה - להב 433, בחשד לעבירות מרמה ושוחד במסגרת תפקידיו בעמותה ובעיריית רעננה, אם כי בסופו של דבר, על אף המלצת המשטרה להעמידו לדין במרץ 2014, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בחודש פברואר 2018, החליטה פרקליטות מחוז מרכז לסגור את ההליך הפלילי מחמת חוסר ראיות.

סגן ראש העיר רעננה, יואל אזרזר, לאחר מעצרו ביולי 2013. צילום: פלאש 90

הממצאים שנתגלו סמבלך החקירה, הובילו גם להגשת תביעה אזרחית על ידי העמותה נגד עזרזר לבית הדין לעבודה. עזרזר הגיש תביעה שכנגד לקבלת תשלומים שלטענתו נשללו ממנו. ביום רביעי האחרון, השופטת אסנת ברכש רובוביץ מבית הדין לעבודה בת"א, קבעה כי עזרזר הפר באופן חמור וביודעין את חובת האמון שלו כלפי העמותה, ונטל לעצמו הטבות כספיות רבות שלא כדין מכספי העמותה.

בין היתר, ביקר בית הדין את האופן שבו דאג המנכ"ל להעלאות שכרו; את האופן בו פעל המנכ"ל בנושא חופשות העובדים שעה שנטל מהם כסף מזומן לכאורה למימון חופשות בבתי מלון, ללא תיעוד מסודר וללא אישור הועד המנהל, ולעתים כשלא יצאו כלל לחופשה; השתמש בשני רכבים של העמותה במקביל, ללא אישור ובניגוד להחלטות הוועד המנהל; ואף ביטח את אשתו ותשעת ילדיו בביטוח בריאות מכספי העמותה, בלא אישור ושלא כדין.

בית הדין לעבודה הדגיש כי במסגרת תפקידו היה עזרזר גם שליח ציבור וחב חובת נאמנות גם לציבור, כך שמדובר בהתנהלות ברמת החומרה הגבוהה ביותר. בהתאם, חויב עזרזר להשיב לעמותה סכום חסר תקדים בסך כ-1,200,000 ש"ח ובנוסף נקבע כי בנסיבות אלו אינו זכאי לפיצויי פיטורים. עם זאת, נקבע כי על העמותה לשחרר למר עזרזר את הכספים הצבורים לו בקרן הפנסיה ובקרן ההשתלמות, כ-339 אלף ש"ח.

יצוין כי העמותה הגישה לאחרונה לבית הדין לעבודה תביעה נוספת נגד מר עזרזר, בטענה כי נתברר ששילם מכספי העמותה עבור עבודות פרטיות שביצעו קבלנים בביתו. תביעה זו, בסך של למעלה ממיליון וחצי ש"ח, מצויה בשלביה הראשוניים.

את תגובת עו"ד ירון קוסטליץ, פרקליטו של עזרזר, לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסום הכתבה, עו"ד שמחה אלבחרי שאף היא מייצגת את עזרזר, אמרה לב'בחדרי חרדים' כי היא מסרבת להתייחס.

רעננה בית הדין לעבודה חברה קדישא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד