ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מה יבחרו החסידים?

שינוי השם: תושבי העיר יצביעו על שם חדש

תושבי 'נצרת עילית' יכריעו מחר (שלישי) בשאלה לגבי שינוי שם העיר • העירייה תקיים משאל תושבים מיוחד באמצעות קלפיות שיוצבו ברחבי העיר

שינוי השם: תושבי העיר יצביעו על שם חדש
הר יונה בנצרת עילית צילום: באדיבות המצלם

תושבי נצרת עילית אשר מלאו להם 17 שנה בעת רישום פנקס הבוחרים האחרון בבחירות לרשויות המקומיות, יוכלו להשתתף במשאל תושבים מיוחד בשאלת שינוי שמה של העיר.

המשאל יתקיים מחר (שלישי) החל מהשעה 10:00 בבוקר ועד השעה 20:00 בערב, באמצעות קלפיות שיוצבו בעשרה מוקדים ברחבי העיר.

מדוע משנים את שם העיר? נצרת עילית מעולם לא קיבלה שם ממשלה, בישיבת הממשלה בה הוכרז על הקמתה, ביום י"ט אדר ב' בשנת תשי"ט, עלו מספר הצעות לשם העיר. בישיבה הוחלט להחליט במועד מאוחר יותר. 

השם הזמני שניתן לעיר נצרת עילית נעוץ בקרבתה הגיאוגרפית לעיר נצרת. השם יצר בלבול בין שתי הערים. התוצאה של הבלבול: רוב תושבי מדינת ישראל סבורים כי נצרת עילית היא שכונה של העיר נצרת. גם שרים, חברי כנסת ואפילו ראש הממשלה ונשיא המדינה טועים וקוראים לנצרת עילית, נצרת.

תפיסת העיר כשכונה של נצרת פוגעת ביכולת לייצר זהות לעיר, מיתוג ושייכות. הפוטנציאל הגלום בעיר לא בא לידי ביטוי בשמה. העיר מוקפת מכל עבריה בנוף עוצר נשימה, רצועות טבע מרהיבות, ההרים תבור, כסולות, דבורה ושדות העמק, היא ממוקמת ממש בלב הגליל, נהנית מאוויר נקי ובשל גובהה הטפוגראפי, 580 מטרים מעל פני הים, גם האקלים נוח וקריר בימי החום הלוהטים -  כל אלה לא באו לידי ביטוי בשמה וכעת עם המיתוג  החדש יבואו.

כל ראשי הערים ב-62 שנות קיומה של העיר ניסו לשנות את שמה. הדבר לא עלה בידם. בשלוש השנים האחרונות העיר נמצאת בתנופת פיתוח מדהימה ומשנה את פניה מקצה לקצה. פרויקטים במאות מיליוני  שקלים מושקעים בעיר ומוקמת קריית הייטק  עם 30 חברות ומפעלים. לצד ההתפתחות והשינוי הענק שכבר נראה לעין, העיר מתכננת לשווק בקרוב מאות יחידות דיור לזוגות צעירים ולמשפחות.

בשנה האחרונה נכנסו עשרות אברכי חסידי בעלזא להתגורר במקום, בקרית בעלזא בהר יונה. המקום קיבל פנים חדשות בהשראת האברכים החשובים בו הוקמו מוסדות תורה וחינוך של חסידי בעלזא, בניהולו של דומ"ץ הקהילה הגאון רבי נפתלי אופמן.

ראשי הקריה ובראשם העסקן ר' זאב פרקש, בירכו על המהלך המבורך של ראש העיר רונן פלוט העומד לימין הקהילות החרדיות ושיצליחו בשינוי שם העיר ל'נוף הגליל', כל זה בכדי להביא עוד קהילות ושזוגות צעירים ועוד משפחות יגיעו להתגורר בעיר מכל רחבי הארץ. 

בקהילת בעלזא הצביעו על דברי הגמרא "אמר רבי יצחק ד' דברים מקרעין גזר דינו של אדם אלו הן: צדקה, צעקה, שינוי השם ושינוי מעשה... שינוי השם דכתיב 'שרי אשתך לא תקרא את שמה שרי כי שרה שמה', וכתיב 'וברכתי אותה וגם נתתי ממנה לך בן'. משנה שם משנה מזל".

ההצבעה תתאפשר בכפוף להצגת תעודה מזהה, בכל אחת מן הקלפיות ללא קשר למקום המגורים בעיר במוקדים: בית העירייה, סב סנטר הר יונה, מועדון סבא נכד מריו לזניק, הר יונה ג', מתנ"ס הכרמים, בית קק"ל למצוינות, מרכז יום לקשיש תירוש, מתנ"ס גורדון, מתנ"ס בגנו (בית לגדול טוב) ומרכז הצעירים.

בנוסף, בימים רביעי וחמישי תעבור קלפי ניידת בין המפעלים, הגדולים לטובת הצבעה של עובדים המתגוררים בעיר.

חיילים וסטודנטים שאינם שוהים בעיר במהלך השבוע, יצביעו בקלפי שתוצב בבית העירייה ביום שישי, בין השעות 10:00 בבוקר ועד 14:00 בצהרים. המשאל יתקיים בפיקוח המחלקה המשפטית של העירייה בראשות היועמ"ש אולגה גורדון ובאמצעות צוות משפטנים ועורכי דין. ספירת הקולות תתבצע עם תום הליך ההצבעה ביום שישי.

נצרת עילית הר יונה שינוי השם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד