ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ברוך דיין האמת

פורץ דרך: הרב והפרופסור מבית וגן - נפטר

הרב הפרופ' יהודה לוי ז"ל משכונת בית וגן בירושלים, הלך לעולמו בשם טוב ובשיבה טובה, כשהוא מותיר אחריו יבול מבורך של ספרים על התורה והירושלמי

פורץ דרך: הרב והפרופסור מבית וגן - נפטר
נר צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר היום בשיבה טובה, הרב הפרופ' יהודה (ליאו) לוי ז"ל משכונת בית וגן בירושלים והוא בן 93 בפטירתו. 

ר' יהודה לוי ז"ל, יליד גרמניה, התגורר באנגליה ובניו יורק עד שעלה לישראל. בארה"ב למד בכולל רבי חיים ברלין והוסמך לרבנות על ידי הגאון רבי יצחק הוטנר זצ"ל בעל ה'פחד יצחק'. 

היה איש תורה עם דרך ארץ, שחיבר ספרי שערי תלמוד תורה, מול אתגרי התקופה וכן פירוש קב ונקי על הירושלמי וספרים נוספים. הוא לימד תורה לרבים והיה ממייסדי ומראשי מכון לב והיה בחבר הנאמנים. במקביל, היה מפורצי הדרך בחקר האלקטרו-אופטיקה בעולם. 

הרב לוי עמד בראש בשני ארגונים וכיהן כסגן נשיא אגודת ישראל של ארצות הברית וכנשיא אגודת אנשי מדע שומרי תורה בארצות הברית שימש כמרצה, ובהמשך - כפרופסור חבר במחלקת פיזיקה בניו יורק. 

על פי קורות חייו ב'ויקיפדיה', בשנת תשמ"ב פרסם את ספרו "שערי תלמוד תורה", ובו עודד לימוד מקצוע במקביל ללימוד התורה. הספר קיבל את הסכמתו של הגאון רבי יעקב קמינצקי זצ"ל, אולם הוא עורר את התנגדותם של מנהיגי היהדות החרדית בארץ בהם מרן בעל ה'קהילות יעקב' הסטייפלער ומרן הרב שך זצ"ל שקראו לגנוז אותו הספר בנימוק שהוא נוגד את "מסורת הישיבות". 

מסע הלוויה יצא היום בשעה 18:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות, שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בית וגן הלוויה פרופסור ברוך דיין האמת יהודה לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד