י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קולות של מלחמה

טראמפ: "בשבוע הקרוב מתוכננות סנקציות נוספות כלפי איראן"

בשיחה עם עיתונאים אמר הנשיא, כי על אף שחזר בו מההחלטה לתקוף, פעולה צבאית נגד איראן עדיין עומדת על הפרק. מאוחר יותר צייץ: "השבוע מתוכננות סנקציות נוספות על איראן". מנגד שר החוץ האיראני מוחמד זריף אומר: "לא מעוניינים במלחמה, אלא רק להגן על גבולותינו"

טראמפ: "בשבוע הקרוב מתוכננות סנקציות נוספות כלפי איראן"
טראמפ וזריף צילום: רויטרס

בחשבון הטוויטר שלו צייץ טראמפ היום (שבת) בשעות הערב (שעון ישראל): כי "לא יכול שיהיה לאיראן נשק גרעיני. תחת תוכנית אובמה הנוראה, הם היו בדרך לגרעין תוך מספר שנים. אנחנו מביאים עוד סנקציות על איראן ביום שני. אני מצפה ליום בו הסנקציות יוסרו מאיראן, והיא תהפוך לאומה יצרנית ומשגשגת שוב, כמה שמוקדם טוב יותר".

מוקדם יותר היום אמר טראמפ לעיתונאים, שפעולה צבאית נגד איראן עדיין נשקלת. טראמפ, שכבר קיבל החלטה על תקיפתה של איראן בעקבות הפלת המל"ט האמריקאי בשבוע שעבר - והתחרט, הוסיף: "חשוב להתחיל מחדש בנוגע לאיראן, להחזיר את איראן לגדולתה".

עוד אמר הנשיא שהממשל מוסיף לקדם סנקציות על טהראן בעקבות התקרית: "אנחנו יצרני הנפט המובילים בעולם, אנחנו לא צריכים את מיצירי הורמוז (הסמוכים לאיראן), זה הכל סביב מניעת הפיכתה של איראן למדינה גרעינית".

מנגד, שר החוץ האיראני ג'וואד זריף פרסם תרשימים של מסלול הטיסה של המל"ט האמריקני, שלטענתו מוכיחים שכלי הטיס שהופל על ידי איראן חדר לשטחה הריבוני של המדינה.

"המל"ט חדר לשטחה הריבוני של איראן", כתב זריף, והוסיף: "אנחנו לא מעוניינים במלחמה, אלא רק מעוניינים להגן על גבולותינו באוויר, ביבשה ובים. אנחנו נתלונן על ארצות הברית באו"ם ונוכיח שהיא משקרת".

מוחמד זריף דונאלד טראמפ ארה"ב איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד