י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

יותר מ-100 מיליון ₪ בשבוע יוציאו החרדים על נופש

בשנים האחרונות זו כבר תופעה - אלפי חרדים יוצאים לנופש בחג הפסח, בארץ ובחו"ל • 'בחדרי חרדים' חושף את ממדי התופעה, מפת המחירים והמלונות. כל הפרטים

יותר מ-100 מיליון ₪ בשבוע יוציאו החרדים  על נופש

לפחות 15 אלף מבני המגזר החרדי צפויים לבלות את חג הפסח בבתי מלון בארץ ובעולם, כך עולה מבדיקת 'בחדרי חרדים'. על פי בדיקה מיוחדת שביצענו עולה כי המחיר הממוצע לזוג שמבקש לחגוג את חג הפסח בחו"ל עומד על כ- 17,328 ₪. על כל ילד עד גיל 12 שיצטרף לנופש חג הפסח ייאלצו הוריו להיפרד מכ-70 אחוז בערך ממחיר המבוגר. מהערכה שביצענו מתברר כי בסך הכול מגלגל שוק הנופש החרדי בחו"ל בחג הפסח למעלה מ-43 מיליון שקלים.

על פי בדיקתנו משווקים כ-2500 חדרי מלון בחו"ל המיועדים לציבור הישראלי המקפיד על כשרות גלאט מהדרין בחג הפסח. אל התוצאות הגענו לאחר שבחנו את המלונות המוצעים למגזר החרדי בישראל ואשר מתהדרים בכשרות מהדרין, ובדקנו את מספר החדרים בכל אחד מהמלונות.

בישראל משווקים עוד קרוב ל-4000 חדרי מלון נוספים בבתי מלון המצויים תחת כשרות מהדרין בחג.

לעומת למעלה מחמשת אלפי החרדים שיטוסו אל יעד החופשה שלהם, כ-8000 אלפים חרדים יבלו את חג הפסח במלונות המשווקים בישראל. העלות הממוצעת לזוג חרדי שיבקש לנפוש בכל החג במלון מהדרין בישראל הינו כ-15,582 ₪, זאת בהתבסס על מחירי המלונות כפי שנבדקו על ידי 'בחדרי חרדים'. על פי בדיקה זו מתברר כי בסך הכול מגלגל שוק הנופש החרדי בישראל בחג הפסח למעלה מ-62 מיליון שקלים.

סקר שביצע השנה "המכון החרדי למחקרי מדיניות", המתבססים בין היתר על נתוני הלמ"ס הציג את נתוני הנופש החרדי המתייחס לנופש בכללותו מבלי התייחסות פרטנית לחגים. ממחקר זה עלה כי 45 אחוז מהחרדים יצאו לנופש מחוץ לבית בארץ, ו- 13% בילו בחו"ל.

גם בסקרים של משרד התיירות ניכרת מגמה דומה. על פי סקרי המשרד ישנה עלייה של 50% ביציאה לחופשה בישראל ב–2003–2013, ועלייה של 55% ביציאה לחופשה בחו"ל. עוד ניכרת עלייה במספר היציאות לחופשה בשנה. כששאלו את הנסקרים היכן היו מעדיפים לנפוש - בישראל או בחו"ל - 30% מהם העידו כי הם מעדיפים נופש בחו"ל.

למעלה מעשרה יעדים שונים בחו"ל משווקים השנה לציבור החרדי המבקש לנפוש בפסח. בין היתר מוצעים נופשים באיטליה, יוון, ספרד, קפריסין, קרואטיה וצ'כיה.

בכתבה הבאה נציג בפניכם את מפת הנופש החרדי בחג הפסח. יש לכם מידע שלא דווח? טקבקו.
נופש חול חרדים פסח נופש פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד